TORTOSA (Baix Ebre).- La XVII Festa del Renaixement ha presentat aquest dilluns les Jornades de cuina del Renaixement "Mengeu de Festa", que entre els dies 19 i 22 de juliol traslladarà els sabors i olors del segle XVI a les cuines dels restaurants de Tortosa. L'associació de restauradors Platigot ha presentat al passeig central del mercat municipal una nova edició d'unes jornades que permetran als visitants de la Festa gaudir de la cuina baixmedieval, dominada per uns menjars on el contrast dolç-salat era molt predominant.
El plat estrella del "Mengeu de Festa" d'enguany són les albergínies espesses, un producte de temporada molt característic d'aquestes terres i que, segons el "Llibre del Coch", font d'informació del receptari de la Festa, es cuinen barrejades amb formatge i amb herbes fresques. El regidor de Festes, Domingo Tomàs, i la presidenta de l'associació Platigot, Margaret Nofre, han presentat aquest matí les jornades.
Els restaurants adherits a la campanya "Mengeu de Festa" oferiran les dites albergínies i altres plats típics del segle XVI, com ara bunyols d'abadejo amb mel de romer, coca de baldana amb ceba dolça, conill escabetxat, sardines a la cassola, i altres menges que suporten molt bé el pas dels segles.
El vi de la Terra Alta o les "Llepolies de la festa", dolços característics del Renaixement, completen els menús gastronòmics que els visitants de la XVII Festa del Renaixement podran degustar aquests dies.
Per la seua banda,
Margaret Nofre ha destacat la rigorositat de les receptes incloses en el "Mengeu de Festa", mentre que el regidor de Festes ha agraït la implicació del sector i ha convidat la ciutadania a participar de la festa gaudint dels menjars típics del Renaixement.
Imatge Ajuntament de Tortosa

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.