TORTOSA (Baix Ebre).- La situació econòmica i el sobrecost de les obres han obligat la Generalitat a "reformular" l'execució de l'edifici de les delegacions del Govern al nucli antic de Tortosa. Així ho ha confirmat aquest dijous el delegat de la Generalitat a les Terres de l'Ebre, Xavier Pallarès, qui ha comparegut al costat de l'alcalde de Tortosa, el també convergent Ferran Bel. Tot i que la primera intenció del Govern era continuar l'obra ralentitzant-la, finalment la Generalitat s'ha avingut a prioritzar l'interès de l'Ajuntament de Tortosa, per accelerar l'obertura de l'aparcament soterrani i la urbanització de l'entorn, al carrer Montcada. Així, a principis del 2013 s'obrirà al públic el pàrquing, d'unes 200 places de rotació, i també haurà acabat la urbanització de l'entorn amb una petita plaça i l'enllumenat definitiu. Mentrestant, durant l'any 2013, l'empresa pública Gisa s'encarregarà de redimensionar el projecte de l'edifici.
Segons Pallarès, la situació pressupostària actual “condicionava l’execució del nou edifici, així que hem decidit afavorir la recuperació del nucli antic, evitant la degradació de l’entorn, i la posada en marxa de l’aparcament”. Així, Generalitat i Ajuntament han acordat avançar a 2012 l'assignació pressupostària prevista per l'any vinent, amb l'objectiu de poder completar l'aparcament soterrat i fer-lo operatiu a partir de finals del mes de gener de 2013.
Per la seua banda, Bel ha explicat que la prioritat per a l'Ajuntament era poder disposar de l'aparcament, ja que "permetrà reordenar i generar nous aparcaments" en tot l'àmbit del nucli històric i del centre comercial. Simultàniament, s'adequaria l'entorn de l'edifici, tot ampliant l'àrea destinada a espai públic i protegint el perímetre del futur edifici. Així, l'espai resultant permetrà guanyar amplitud als carrers Montcada, Cabanes i Benasquer, que tindran també nova il·luminació i un sòl provisional amb formigó vist que, malgrat no ser el definitiu, serà perfectament transitable. Bel ha puntualitzat que l'obra que es farà ara a la superfície no serà provisional, sinó que podrà aprofitar-se quan continuïn les obres de l'edifici.
D'altra banda, aquest redisseny en el projecte té una conseqüència immediata, que implica l'obertura a la circulació viària del carrer Montcada. El vial, que s'està adequant actualment, serà reobert per als vianants amb motiu de la Festa del Renaixement, i transitable per als vehicles just després de la festa.
Aquestes accions permeten assolir diversos objectius: obertura de nou al trànsit rodat al carrer Montcada, amb la conseqüent minimització de la inseguretat ciutadana; la reordenació dels aparcaments de carrers i places al Rastre, Santa Clara i Nucli Històric; i la recuperació d’un ampli espai d’ús públic que esponjarà l’edificabilitat de l’entorn.
Finalment, pel que fa a la continuïtat de les obres de l’edifici de la Generalitat a les Terres de l’Ebre, durant el 2013 el Govern treballarà en la modificació del projecte executiu per tal de “minimitzar els costos d’execució i alhora adequar les dimensions a les necessitats reals de l’administració, seguint la línia de racionalització de la despesa que ja duem a terme amb els lloguers dels Serveis Territorials. Però, sobretot, "mantenint la millor atenció a la ciutadania”, ha remarcat Xavier Pallarès. Fins ara, es obres executades, amb una inversió de 8 milions d’euros, es corresponen a la fonamentació de l’edifici i a l’estructura de l’aparcament de tres plantes, amb una capacitat total de 200 places.
Imatge ACN
Dissabte de mocs
-
Escric per cortesia, per no deixar l'apunt buit. Ara mateix, amb feina
contra rellotge, un refredat ben agafat. Dia atrafegat i a sobre amb les
estones d'a...
Fa 6 hores




1 comentari:
Piulada de Maritxell Roigé: "Roda de premsa amb Alcalde Ferran Bel i el Delegat X. Pallares per explicar obres d'edifici delegacions i obertura c Montcada"
Això son "obres" o NO obres ?. De totes maneres, ja m'ha quedat clar que hem d'estar contents per l'aparcament i l'obertura del carrer. NO em feu riure, que tinc un tall al llavi.
Publica un comentari a l'entrada
NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.