25 d’octubre del 2013

Picasso i Fernande Olivier a Horta de Sant Joan, un terratrèmol de novel·la a 'L'estiu de l'amor'



HORTA DE SANT JOAN (Terra Alta).- La segona estada del pintor Pablo Picasso a Horta de Sant Joan, acompanyat per la seua amant Fernande Olivier, és el punt de partida de ‘L’estiu de l’amor’, la primera novel·la del periodista, guionista i escriptor Toni Orensanz. La novel·la ha estat publicada per l’editorial Ara Llibres, i explica com la presència de Picasso amb la seua companya va trasbalsar la vida quotidiana de la petita població de la Terra Alta durant els mesos de l’estiu del 1909, quan el pintor malagueny ja havia començat a experimentar amb el cubisme. Durant una entrevista a Canal 21 Ebre, l’autor de Falset ha explicat que ja fa uns anys, a partir de la seua feina com a periodista, va poder conèixer molts detalls i moltes petites històries i anècdotes sobre la segona estada de Picasso a Horta. I que aquesta possible novel·la mai li va acabar de marxar del cap.

En aquest sentit, l’epidèmia amorosa que va provocar, entre els homes d’Horta de Sant Joan, la presència de la model francesa Fernande Olivier, és l’eix argumental de la novel·la. Segons Orensanz, les dones estaven escandalitzades, sobretot les beates, i tothom es va enamorar de la companya de Picasso, des de l’alcalde fins al ximple del poble. Un veritable terratrèmol de passions que, en realitat, va coincidir amb un episodi sísmic a les Terres de l’Ebre, amb terratrèmols que van ser percebuts per la població.

D’altra banda, Orensanz ha volgut destacar que ‘L’estiu de l’amor’ és una història molt mediterrània, i que per això té un interès molt universal. Segons l’autor, ‘L’estiu de l’amor’ podria ser llegida com una comèdia romàntica, i li agrada pensar que algun dia algú podria convertir-la en pel·lícula, ja que és una novel·la molt cinematogràfica.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

Disqus for Marfanta