28 d’abril del 2014

Foment aprova l'estudi informatiu de la nova autovia A-7 de la Jana fins al Perelló



TORTOSA (Baix Ebre).- El Ministeri de Foment ha aprovat l'estudi informatiu del tram La Jana-El Perelló de l'A-7, l'autovia del Mediterrani que discorre des de Castelló fins a Tarragona. El pressupost estimat per a l'execució d'aquest tram, d'uns 60 quilòmetres, des del municipi de la Jana, al Baix Maestrat, fins al Perelló, és de 470 milions d'euros. L'A-7 es planteja com una alternativa a l'N-340. Els termes municipals afectats per aquest futur subtram de l'A-7 són la Jana, Traiguera i Sant Rafael del Riu a la demarcació de Castelló, i Ulldecona, Godall, la Galera, Santa Bàrbara, Tortosa, l'Aldea, Camarles i l'Ampolla a les Terres de l'Ebre.

Aquest estudi informatiu ja havia estat sotmès a tres processos d'informació pública i l'any passat va aconseguir la declaració d'impacte ambiental. La futura autovia estarà formada per dues calçades, cadascuna amb dos carrils de 3,5 metres, flanquejades per vorals exteriors de 2,5 metres i d'interiors d'1 metre, i separades per una mitjana, de 4 metres.

L'estudi informatiu aprovat ha tingut per objecte seleccionar el traçat de la nova autovia A-7 entre la Jana i el Perelló, d'entre tres alternatives: una de costanera, una d'intermèdia i una d'interior. L'alternativa aprovada és la interior, modificada per tenir en compte les al·legacions presentades durant els processos d'informació pública.

Així, segons Foment, s'ha desplaçat el traçat lleugerament respecte l'inicialment proposat en dos trams per reduir l'afecció a espais naturals, Llocs d'Interès Comunitari (LIC) i Zones d'Especial Protecció per a les Aus (ZEPA) i altres zones de valor ambiental. Així, el traçat s'aproxima al terme municipal de Sant Rafael del Riu per minimitzar l'afecció als secans de Montsià.

De la mateixa manera, el traçat s'apropa a l'AP-7 per reduir l'afecció a l'espai natural de les serres de Cardó-Boix i al jaciment arqueològic de Vinaxarop. Així mateix, al terme de Santa Bàrbara, s'ha desplaçat el traçat per allunyar d'una zona inundable del barranc de la Galera i buscar una zona favorable per a l'enllaç amb la carretera autonòmica C-12, l'eix de l'Ebre.

Via Canal 21 Ebre

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

Disqus for Marfanta