26 de maig del 2014

Comença a funcionar el radar per tram de la carretera N-340 entre la Ràpita i Amposta


AMPOSTA (Montsià).-  La xarxa viària catalana disposarà des d'aquest dimarts de tres nous radars per trams, dos a la comarca del Montsià -a la carretera N-340 entre Amposta i Sant Carles de la Ràpita, un en cada sentit de la marxa- i l'altre a la del Gironès -a la C-65 entre Cassà de la Selva i Llagostera, en sentit Llagostera. Els tres radars s'afegiran a l'únic que hi havia fins ara, a l'N-230 al túnel de Vielha, que es va instal·lar el desembre del 2009. El sistema de radar per trams calcula la velocitat dels vehicles en funció del temps que han tardat a recórrer la zona controlada. S'intenta evitar així la maniobra amb què sovint s'esquiva el radar tradicional, frenant al punt on hi ha l'aparell fins a la velocitat exigida.

La posada en marxa dels tres nous radars per trams s'engloba dins les directrius del Pla de Seguretat Viària 2011-2013 del Servei Català del Trànsit. Els dos de l'N-340 entre Amposta i Sant Carles de la Ràpita cobriran un tram de 4,460 quilòmetres de longitud, entre els punts quilomètrics 1.079,220 i 1.074,760. El de la C-65 entre Cassà de la Selva i Llagostera afectarà un tram de 5,075 quilòmetres, entre els 17,220 i 12,145.

El director del Servei Català de Trànsit, Joan Josep Isern, ha explicat que aquest sistema utilitza uns lectors de matrícula per calcular el temps que tarda un vehicle a recórrer el tram controlat. A partir d'aquí, el sistema determina si s'ha superat el límit màxim de velocitat permès. "El que volem -ha dit Isern- és la pacificació de les velocitats amb la intenció de reduir la sinistralitat".

El sistema de control de velocitat mitjana es va adoptar per primera vegada a l'Estat espanyol a l'N-230 al Túnel de Vielha el desembre del 2009 i va estar en període de proves fins al juliol del 2010. Des del juliol del 2010, que es quan va començar a sancionar, i fins al 18 de maig del 2014, hi ha hagut 1.957 sancions fermes per excés de velocitat en els trams.

Via ACN

3 comentaris:

  1. Hem de recaudar diners per les indemnitzacions del Projecte Castor:
    http://humorcillet.blogspot.com.es/2014/05/radar-por-tramos-en-les-terres-de-lebre.html

    ResponElimina
  2. És curiòs lo de instal·lar el radar abans que portar a terme el desdoblament de l'eix de l'ebre fins al Port dels Alfacs. Com sempre les terres de l'Ebre s'emporten el pitjor, ara bé sortiran els portanveus de CIU- la dreta reaccionaria-, dient que ho fan per seguretat i per estalviar vides. No s'han plantejat que el desdoblament evita vides i que el radar buida butxaques? Necessiten un curset accelerat sobre allò que se'n diu prioritzar les accions d'acord amb les necessitats de la gent? A lews mans de CIU, les Terres de l'Ebre a la cua d'Europa.

    ResponElimina
  3. Pos jo sóc dels pocs que trobo els radars correctes, si no es pot córrer no es pot córrer, no ve de 5-10 minuts.

    ResponElimina

NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

Disqus for Marfanta