11 de novembre del 2014

La nova carretera entre Riba-roja d'Ebre i la Granja d'Escarp preveu la construcció d'un fals túnel i d'un pont




RIBA-ROJA D'EBRE (Ribera d'Ebre).- El Departament de Territori i Sostenibilitat ha presentat als alcaldes del territori l'estudi de la nova carretera que unirà Riba-roja d'Ebre (Ribera d'Ebre) i la Granja d'Escarp (Segrià). La infraestructura, de 27 quilòmetres, suposarà una inversió de 40 milions d'euros i permetrà millorar la mobilitat comarcal i l'accessibilitat a diverses poblacions, escurçant les distàncies. L'estudi informatiu de la nova via, que la Generalitat ja ha sotmès a informació pública, preveu la construcció d'un fals túnel de 190 metres al primer tram de la carretera, d'orografia més complexa, que va de Riba-roja d'Ebre al sud d'Almatret. A més, al nord d'Almatret, es construirà un pont sobre el barranc de la Vall de la Vila de 170 metres.

El Departament de Territori i Sostenibilitat ja ha iniciat el procés d'informació pública de l'estudi informatiu i del d'impacte ambiental de la nova carretera que tindrà una longitud d'uns 27 quilòmetres. Actualment, la comunicació entre aquests dos municipis es feia a través d'un itinerari de 50 quilòmetres: C-12 -Eix de l'Ebre- de Riba-roja d'Ebre fins a Maials, allà s'agafa la C-45 fins a Serós. A partir de Maials, la carretera LV-7046 permet accedir a Almatret i a partir de Serós, la LP-7041 arriba fins a la Granja d'Escarp.

La nova via, molt reclamada al territori, permetrà connectar més directament aquests municipis, escurçar recorreguts, i donar una altra sortida a Almatret que només està comunicada per la LV-7046. A més, per a Riba-roja d'Ebre, la carretera donarà una nova comunicació cap al nord-est.

La secció de la via serà de vuit metres i estarà formada per dos carrils de 3,5 metres i dos vorals de mig metre d'amplada. El traçat s'inicia al pont sobre l'Ebre de Riba-roja i finalitza en una rotonda de l'LP-7041, que dóna entrada a la Granja d'Escarp. A més dels municipis esmentats, també abasta els d'Almatret i Seròs.

La carretera es divideix en tres trams. El sud, de 8,7 quilòmetres, va de Riba-roja d'Ebre a Almatret i és el d'orografia més complex, sobretot al sud d'Almatret. En aquesta zona, s'arriba a un pendent màxim del 7%, i s'ha previst la construcció d'un fals túnel d'uns 190 metres. El tram central, a Almatret, fa 3,8 quilòmetres, dels quals quilòmetre i mig es recolzarà sobre l'actual LV-3046. Posteriorment, enfilarà direcció nord mitjançant un nou traçat. El tram nord, que anirà del nord d'Almatret fins a la Granja d'Escarp, fa 14,5 quilòmetres, salva la zona central de la serra de Picarda passant per la seva vessant est, i a l'inici del tram, es construirà un pont sobre el barranc de la Vall de la Vila, de 170 metres.

L'últim tram s'acaba en la rotonda ja existent situada a l'LP-7041, prop del Segre. La darrera part de la nova carretera també farà de variant de la Granja d'Escarp.

El director general d'Infraestructures de Mobilitat Terrestre, Xavier Flores, ha presentat aquest dimarts el projecte de la nova carretera als delegats del Govern de les Terres de l'Ebre; Xavier Pallarès, i de Lleida, Ramon Farré, i als alcaldes dels municipis per on passarà la via: Riba-roja d'Ebre, Almatret, Serós i la Granja d'Escarp.

Via ACN
Imatge Territori i Sostenibilitat

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

Disqus for Marfanta