4 de febrer de 2015

Wifredo Miró (UGT) culpa el gerent i el consell d'administració d'Agrofruit per haver-se 'obsessionat' amb la gran exportació



TORTOSA (Baix Ebre).- La crisi d’Agrofuit ha estat un problema de mala gestió econòmica, provocat per un canvi en el model de l’empresa citrícola quan els seus responsables es van obsessionar amb la gran exportació. Aquesta és la conclusió a la que ha arribat el secretari general de la UGT a les Terres de l’Ebre, Wifredo Miró, que aquest dimecres ha vinculat el canvi de model d’Agrofuit amb la descoberta d’un forat que, segons les fonts, podria ser d’entre 30 i 50 milions d’euros. Miró ha dit que ignora si algú s’ha apropiat dels diners que falten, però sí ha remarcat que el deute d’Agrofruit s’ha anat fent gran amb el pas dels anys, sense que ningú controlés el funcionament de l’empresa. De fet, ha recordat que Agrofruit es va convertir en una SAT per poder cobrar ajuts públics, mentre s’enganyava els productors locals no pagant-los les collites.

Durant una entrevista a Canal 21 Ebre, Miró ha afirmat que l’anterior consell d’administració i el gerent d’Agrofruit són els màxims responsables de la fallida de l’empresa. Segons Miró, el problema es va començar a generar fa uns 15 anys, quan Agrofruit va deixar de centrar-se en fruita dels seus socis amb la compra de finques de cítrics a la zona de Sevilla, cosa que va generar un primer forat d’uns sis milions d’euros.

El dirigent sindical ha afegit que, si s’hagués detectat a temps, l’empresa hauria pogut superar el sotrac. Però Miró s’ha declarat força pessimista sobre les possibilitats d’Agrofuit de superar aquesta crisi. De fet, ha remarcat que poden haver-hi “solucions imaginatives” per reflotar Agrofruit, encara en concurs de creditors. Però ha afegit que aquestes mesures suposarien que “molta gent perdria molts diners”.

Finalment, Miró ha repassat la situació laboral dels treballadors d’Agrofruit, que ha classificat en tres tipus. Els que hi treballen tot l’any, amb algunes pagues retardades; els treballadors de planta, que des de fa un parell de temporades fan mitja hora més sense cobrar i els paguen amb dos mesos de decalatge; i els de camp, que encara cobren amb més retard i més complicacions.

2 comentaris:

  1. No es cert el que diu W. Miró.

    La empresa es va poder expansionar gràcies a l'exportació. De fet ha estat la única empresa del sector que ha anat creixent de forma constant. El mercat del cítric deixa molt poc marge de benefici després dels costos de manipulació i la única manera d'adinerar-ho ha estat exportant.

    Agrofruit no s'ha constituït en cap SAT, ha estat i es una societat anònima, cosa diferent es que el grup d'empreses esta format també per EBREFRUIT SAT, societat que no exporta sinó que compra la fruita al productor.

    Per tal de ser competitius al mercat internacional, cal a mes a mes de comercialitzar la fruita del productor soci de la SAT comprar a tercers, i si alguna cosa te encara AGROFRUIT EXPORT, S.A., es una gran acceptació al mercat internacional, per la qualitat i l’excel·lència del producte que comercialitza.

    Es evident que hi han hagut errades en la gestió del dia a dia, sobretot de naturalesa financera, que juntament amb l'escàs marge que deixa la comercialització del cítric i l'important volum de facturació de la companyia, l’ha portat a una situació de col·lapse en la tresoreria, però es del tot injust que algú s'ompli la boca en un missatge populista, dient que això es culpa del Consell d'Administració anterior, quant ni la societat que auditava la companyia GASSO AUDITORS ni la companyia KPMG que també la va auditar l'any 2012, essent experts en la matèria, no van apreciar cap irregularitat en la gestió, per tant no es pot demanar al Consell d'Administració, integrat per productors que se'n percatesen.

    Xavier Faura. Advocat.

    ResponElimina
  2. Total, el Consell d'administració, passava per allí.
    Ves que no sigui dels treballadors la responsabilitat de la mala gestió i de les " errades en la gestió del dia a dia " .
    Quan al poc marge de benefici del sector, no vull ni imaginar-me quins serien els resultats econòmics si, al personal, se'l pagués un salari digni i les condicions de treball fossin mínimament homologables a la Europa civilitzada. Penós !

    ResponElimina

NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

Disqus for Marfanta