2 de desembre del 2005

La Generalitat començarà el desdoblament de l'eix de l'Ebre per la variant de Tortosa

L'alcalde espera convèncer el govern perquè el traçat s'allunyi més del nucli urbà i s'ajusti al POUM

Quan no fa ni una setmana de l'entrada en funcionament de l'autovia Tortosa-l'Aldea, la Generalitat va anunciar ahir l'adjudicació de la redacció dels estudis de la variant de l'eix de l'Ebre (C-12). La construcció de la variant allunyarà el trànsit ràpid del nucli urbà de Tortosa i representarà la primera actuació del desdoblament de tot l'eix de l'Ebre, des de Sant Carles de la Ràpita fins a Lleida, que ha programat el govern català. Però el traçat que ha previst la Generalitat no acaba de convèncer l'Ajuntament tortosí, que voldria una variant més allunyada del nucli urbà, que resseguís l'antic canal Xerta-Càlig i no afectés el sector del Canalet, ja que el nou pla d'ordenació urbanística municipal (POUM) l'acaba de declarar sòl urbà.

L'alcalde de Tortosa, Joan Sabaté, va valorar ahir «molt positivament» l'adjudicació de l'assistència tècnica per a la redacció de l'estudi informatiu i de l'estudi d'impacte ambiental de la variant de l'eix de l'Ebre. Amb tot, Sabaté va recordar que el nou POUM havia programat el traçat de la variant més a l'oest del que preveu la Generalitat i encara més lluny del nucli urbà, fora de la conurbació Tortosa-Roquetes i sense afectar directament la zona residencial del Canalet, a Jesús. Siga com siga, l'alcalde va precisar que el projecte es troba en una fase molt inicial, i que continuaran negociant amb el govern català per consensuar un traçat més ajustat als interessos de Tortosa. El projecte podria entrar en fase d'informació pública en un any, i significarà la primera actuació dins del conjunt del desdoblament de tota la C-12, un dels compromisos de la Generalitat en el marc del consens viari assolit a les Terres de l'Ebre.Segons la Generalitat, la variant costaria uns 42 milions d'euros. La nova carretera s'iniciaria al sud, a la zona de la pedania de Vinallop, i s'acabaria al nord, al límit dels termes municipals de Tortosa i Aldover. La variant tindria una longitud d'uns onze quilòmetres i els vehicles podrien assolir una velocitat d'uns cent quilòmetres per hora. De fet, la Generalitat planteja la variant de Tortosa com una autovia amb dos carrils per sentit de 3,5 metres cadascun, vorals exteriors de dos metres, vorals interiors d'1,5 metres i una mitjana de dos metres. A més, totes les alternatives es completarien amb la construcció d'un fals túnel a Jesús, per mantenir la permeabilitat existent, eliminar l'efecte barrera i minimitzar l'impacte acústic. D'altra banda, es tindran en compte els accessos a les finques, i al tram des de Vinallop fins al pont del Català, que travessa el canal de la Dreta i l'antiga via de tren, hi haurà un vial de servei bidireccional de sis metres d'amplada al marge esquerre, que té més densitat d'habitatges. Finalment, es mantindrà la continuïtat de la via verda.

El Punt (2-12-05)

2 comentaris:

  1. Sincerament, crec que hi ha altres trams de l'eix de l'Ebre que podrien fer-se primer, començant pel que va d'Amposta a Tortosa, molt transitat, o fer-lo arribar fins la Ràpita.

    ResponElimina
  2. Potser sí, Manel. Però pensa que el de Tortosa és l'únic tram plenament urbà que queda de l'eix de l'Ebre. És un tram molt perillós, que parteix el barri de Ferreries i passa pel costat de dos col·legis d'infantil i primària. El problema és el traçat inicial ja va fer-se malament, perquè quan van fer la C-12 ja sabien que allà hi aniria un col·legi, i que era una zona natural d'expansió urbanística. Però és com tot, que les obres a l'Ebre sempre es fan tard i malament. De totes maneres, tenint en compte que la variant tindrà onze quilòmetres (com l'autovia Tortosa-l'Aldea) igual tarden onze anys a fer-la. Potser per allavontes el desdoblament de la carretera de la Carrova ja està més que acabat, no patiu...

    ResponElimina

NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

Disqus for Marfanta