17 de novembre del 2008

L'Entesa fa aturar l'Euromed a Tortosa

Avui ens hem quedat corglaçats quan hem vist una nota de premsa en què s'afirma que L’ENTESA DEMANA AL GOVERN QUE L’EUROMED S’ATURI A L’ESTACIÓ DE TORTOSA. Ha estat una impressió comparable a la que vam sentir l'altre dia, quan l'Ajuntament d'Amposta va enviar la informació sobre la propera edició de la "Fira de Monstres". En realitat, es tracta d'una moció presentada pel senador republicà Pere Muñoz, que demana que "almenys una vegada al dia" els trens Euromed facen una aturada a l'estació de Tortosa-l'Aldea-Amposta, com a punt central del seu trajecte entre Barcelona i Alacant. Evidentment, l'equívoc era inevitable, si tenim en compte que molt possiblement la nota ha estat redactada per algú de fora del territori, que no té per què saber els motius que van portar les Terres de l'Ebre a batejar d'aquesta manera l'estació de l'Aldea. Siga com siga, a la moció Muñoz remarca que aquest servei ferroviari hauria de prestar-se a partir del gener del 2009, i que caldria fer les adequacions necessàries a l'estació per permetre aquesta aturada dels Euromed. Ja fa més de 10 anys de l'entrada en servei del corredor del Mediterrani i dels trens Euromed, que només van arribar a l'autèntica estació de Tortosa durant el primer període de proves dels combois. Amb tot, cada dia circulen vuit trens en sentit Barcelona-Alacant i set més en sentit Alacant Barcelona, que només s'aturen a Tarragona, Castelló i València. En aquest sentit, entre Barcelona i Tarragona hi ha uns 100 quilòmetres, i la mateixa distància entre Castelló i València, i entre València i Alacant. En canvi, hi ha uns 200 quilòmetres entre Tarragona i Castelló, i és per això que seria perfectament justificat que els Euromed s'aturessen a l'Ebre. O potser també a Vinaròs, com demana la mancomunitat de la Taula del Sénia... D'altra banda, la moció recorda que el Parlament de Catalunya va aprovar en 1997 una resolució perquè la Generalitat instés l'Estat perquè l’Euromed s'aturés a l'estació de l'Aldea, amb la finalitat de millorar els serveis ferroviaris de les comarques de l'Ebre. Han passat més de 10 anys i tot continua igual o pitjor...

6 comentaris:

  1. Almenys una vegada al dia? Crec que és totalment lògic demanar que s'aturi sempre que passi. No serem la futura vegueria? Doncs cal començar a demanar les coses com a tals.

    ResponElimina
  2. I el PSOE com sempre, votant en contra d’una moció beneficiosa per a les Terres de l'Ebre.

    “Si tu no vas nosotros no te governamos/jodemos!”

    ResponElimina
  3. La parada de l’Euromed a l’estació Aldea –Tortosa –Amposta es incompatible amb el concepte que RENFE tenia de la “Alta Velocidad”,al menys aquest fou l’argument esgrimit per les autoritats ferroviàries del moment quan es va inaugurar el corredor del Mediterrani. Que ha canviat de llavors..?

    ResponElimina
  4. per que es incompatible sr. Mc Calan? que no serà Tortosa una capital de vegueria? que no para aquest tren cada 100km aproximadament, i de tarragona a Castelló en fa 200 sense aturar-se?
    Ara bé, no podem pretendre que només pari un tren al dia, perquè la gent no l'utilitzarà per la incomoditat que suposarà estar pendent d'aquest horari, fet que servirà de justificació a la gent de RENFE per retirar el servei.

    ResponElimina
  5. Ja he comentat abans que aquesta afirmació no es de la meva collita, sinó la resposta que en varem donar en el seu dia un alt directiu de RENFE.

    ResponElimina
  6. d'acord,perdona pel malentès, a veure si canvien d'opinio doncs aquests de la RENFE

    ResponElimina

NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

Disqus for Marfanta