29 de maig del 2009

Cada metre de la carretera de Tortosa a Roquetes costarà uns 3.300 euros

La renovació completa de la carretera de Tortosa a Roquetes, les obres de la qual podrien acabar-se a finals de juliol, té un pressupost d'uns 1,3 milions d'euros, per damunt dels 900.000 euros previstos inicialment. El president de la Diputació, Josep Poblet, i els alcaldes de les dues ciutats, Ferran Bel i Francesc Gas, van fer ahir una visita a les obres, que afecten un tram d'uns 400 metres de la carretera T-341, entre la plaça Corona d'Aragó i el límit amb Roquetes. En aquest sentit, cada metre de la carretera haurà costat uns 3.300 euros. Poblet, que va qualificar l'obra d'«audàcia pressupostària», va remarcar que la Diputació «no defuig les operacions, per costoses que siguin». Així, va afegir-hi que en el mandat actual ja han invertit uns 7 milions d'euros en la xarxa viària de la Diputació a les Terres de l'Ebre, i que ara s'està invertint una xifra semblant. «Aquesta és una carretera fonamental per a Tortosa i Roquetes, que serà una veritable avinguda», va dir Poblet.

La millora de la T-341 consisteix en el desdoblament d'un tram d'aquesta carretera, que passarà a tenir quatre carrils. Per fer-ho possible, ha estat necessari que l'Ajuntament tortosí expropiés alguns terrenys adjacents a la carretera, un fet que va fer que el projecte es bloquegés durant un parell d'anys. La T-341, que anteriorment era competència de la Generalitat, va ser transferida a la Diputació de Tarragona al gener del 2007, i ha estat durant aquest mandat que l'Ajuntament i la Diputació han pogut desbloquejar el projecte. De fet, Bel va recordar ahir que si les obres s'han retardat uns mesos més ha estat perquè van decidir refer el projecte, perquè la nova carretera s'ajustés a les necessitats actuals de Tortosa i Roquetes. Així, Bel va remarcar que es tracta d'una obra molt esperada pels veïns de Roquetes i de Tortosa, i especialment reivindicada per la gent del barri de Ferreries. A més, l'alcalde va afegir-hi que la carretera i la nova rotonda seran fonamentals per distribuir el trànsit de vehicles en aquesta zona, sobretot després de la construcció del nou hospital de les Terres de l'Ebre i del desenvolupament dels plans parcials de la Farinera i del camí de Roquetes. En la mateixa línia, Bel va precisar que l'actuació en aquest sector es completarà amb la millora del camí del Lloron, que l'Ajuntament ha previst finançar amb el fons estatal d'inversió local.

El projecte de renovació de la carretera de Tortosa a Roquetes preveu la separació del vial en dues calçades, separades per una mitjana, que tindran dos carrils cadascuna. Les obres, que van començar al març d'enguany a càrrec de l'empresa Becsa (l'antiga Lubasa), inclouen la millora del drenatge i la construcció d'una nova rotonda al límit dels dos termes municipals, just davant de la zona lúdica de Roquetes. La rotonda tindrà 40 metres de diàmetre exterior, així com enllumenat públic, xarxa de reg i enjardinament. De la mateixa manera, la carretera també tindrà arbrat i enllumenat públic, amb columnes de llum i lluminàries a la mitjana, però també amb il·luminació específica per a vianants, a la vorera més ampla. De fet, aquesta vorera més ampla, de 9 metres, incorporarà un carril per a bicicletes, que estarà marcat amb un tipus de paviment diferent. En aquest sentit, Poblet va assenyalar que el cost de l'obra és tan elevat perquè han volgut utilitzar materials de primera qualitat i renovar tots els serveis, amb la reposició de les línies de telèfon, de gas i d'energia elèctrica, i amb la instal·lació de nous serveis de telecomunicacions. D'altra banda, Bel i Poblet van aclarir que, un cop acabada l'obra, la carretera continuarà sent competència de la Diputació, però que signaran un conveni perquè l'Ajuntament es faci càrrec del manteniment dels serveis. Només quan estiga construïda la variant de l'eix de l'Ebre (C-12), i la T-341 passi a ser una via plenament urbana, es plantejaria la transferència definitiva d'aquesta carretera a l'Ajuntament de Tortosa.

Publicat a
El Punt Camp de Tarragona i Terres de l'Ebre 29-05-2009 Pàgina 8

4 comentaris:

  1. No ens hem de lamentar del cost d'aquesta carretera. De fet, recordo que MAI hi havia hagut cap vorera ni res paregut...
    No és una millora. És una obra nova. Posar una cosa allà on MAI hi havia hagut res!!
    Que a n'estes altures de la película també és ben lamentable, per cert.

    ResponElimina
  2. Pregunta: quin desviament pressupostari percentual hi va haver al pavelló de Remolins?
    O parlem d'"audàcies pressupostàries" diferents?.
    Deu ser això.

    ResponElimina
  3. Aquesta es una obra que com totes les que s'estan executant a Tortosa van ser iniciades en l'anterior mandat. Durant molt temps el govern anterior va lluitar amb tots el veïns i afectats per tirar endavant aquest projecte, no va ser fàcil. Des de la Diputació (governada per CiU) tampoc van posar facilitats.
    Ara finalment la carretera tira endevant, tots ens hem de felicitar.
    Pel que fa al desviament presuspostari de l'obra, es lògic ja que sempre sorgeixen problemes que obliguen a fer modificacions sobre la marxa.
    La diferencia esta en que mentre que uns sabem com funciona l'administració (la gent d'esquerres), d'altres (CiU) quan veuen una desviació presuspostaria diuen que els altres son uns ineptes.

    Com a dada curiosa us diré que els alumnes més insignes de l'escola dels (Chicago Boys, els que ens han portat a la crisi actual) els senyors Ferran Bel, Cesar Saura i tots el il.lustres economistes que avui governen l'ajuntament de Tortosa, aquesta setmana han formalitzat un nou prestec per al consistori, en els dos anys de mandat de Ferran Bel, ja sumen més de 15.000.000 milions d'euros (dos mil cinc-cents milions de pessetes) el deutes del l'ajuntament i les seves empreses (gumtsa, tortosasport, emps, etc) el proper govern ja te feina per netejar la m.... que aquest estan deixant.
    Ara això si aquest son els bons i els anteriors un ineptes. (espero capten l'ironia)

    ResponElimina
  4. Aquesta es una obra que com totes les que s'estan executant a Tortosa van ser iniciades en l'anterior mandat. Durant molt temps el govern anterior va lluitar amb tots el veïns i afectats per tirar endavant aquest projecte, no va ser fàcil. Des de la Diputació (governada per CiU) tampoc van posar facilitats.
    Ara finalment la carretera tira endevant, tots ens hem de felicitar.
    Pel que fa al desviament presuspostari de l'obra, es lògic ja que sempre sorgeixen problemes que obliguen a fer modificacions sobre la marxa.
    La diferencia esta en que mentre que uns sabem com funciona l'administració (la gent d'esquerres), d'altres (CiU) quan veuen una desviació presuspostaria diuen que els altres son uns ineptes.

    Com a dada curiosa us diré que els alumnes més insignes de l'escola dels (Chicago Boys, els que ens han portat a la crisi actual) els senyors Ferran Bel, Cesar Saura i tots el il.lustres economistes que avui governen l'ajuntament de Tortosa, aquesta setmana han formalitzat un nou prestec per al consistori, en els dos anys de mandat de Ferran Bel, ja sumen més de 15.000.000 milions d'euros (dos mil cinc-cents milions de pessetes) el deutes del l'ajuntament i les seves empreses (gumtsa, tortosasport, emps, etc) el proper govern ja te feina per netejar la m.... que aquest estan deixant.
    Ara això si aquest son els bons i els anteriors un ineptes. (espero capten l'ironia)

    ResponElimina

NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

Disqus for Marfanta