12 de novembre del 2009

Tortosa construeix el passeig del Canal per fer la nova façana comercial i millorar el trànsit


El nou vial té més d'un quilòmetre i transcorre paral·lel a l'autovia de l'Aldea.

El nou passeig del Canal de l'Esquerra de l'Ebre ja s'està construint en el marc de la urbanització dels plans parcials Portals de Ciutat Nord i Centre, situats entre el canal i l'autovia de l'Aldea (C-42). L'alcalde de Tortosa, Ferran Bel, va visitar ahir les obres, que avancen a bon ritme i podrien estar finalitzades a la primavera del 2010, amb un pressupost de 7,1 milions d'euros. El nou accés al centre de Tortosa té més d'un quilòmetre i incorpora voreres, aparcaments, zones verdes i un carril bici.


L'alcalde de Tortosa, Ferran Bel, i la regidora d'Urbanisme, Meritxell Roigé, van visitar ahir al matí les obres d'urbanització dels plans parcials Portals de Ciutat Nord i Centre, una actuació amb un pressupost de 7,1 milions d'euros que està executant una unió temporal d'empreses. En aquest sentit, la construcció dels carrers del nou sector –destinat a la implantació de nous equipaments comercials i empreses de serveis– inclou la connexió directa amb el vial de servei de l'autovia C-42. A més, el projecte preveu enllaços amb les tres rotondes de l'autovia, que quedarà connectada amb el nou passeig.

Bel va explicar ahir els detalls d'aquest nou accés al centre de Tortosa, que l'Ajuntament ha dissenyat perquè siga una nova façana comercial. El nou passeig del Canal passarà a ser un carrer amb una calçada de 8,50 metres, dos carrils, una zona d'aparcaments, voreres, carril bici, i una zona verda adjacent, que tindrà una amplada total de 20 metres i una longitud de més d'un quilòmetre. Aquest passeig es convertirà en un nou accés que millorarà el trànsit al centre de la ciutat. Així, a través del barri del Temple, el vial enllaçarà l'autovia de l'Aldea amb el carrer Ronda Docs, un itinerari alternatiu a l'entrada per l'avinguda de la Generalitat. A més, quan estiguen alliberats i urbanitzats els terrenys de Renfe, els conductors que entrin a la ciutat per l'autovia C-42 podran accedir a la zona de l'Eixample per aquest nou vial, sense haver de passar pel centre de Tortosa. A més a més, el nou passeig del Canal es comunicarà amb el carril bici del Temple i amb la urbanització del pla parcial Temple Sud, on ja s'està construint la comissaria regional dels Mossos d'Esquadra i s'ha de fer el tercer institut.

Més indústria aparador

La urbanització que Tortosa està fent als terrenys entre l'autovia de l'Aldea i el canal de l'Esquerra de l'Ebre té una superfície total de 153.845 metres quadrats, amb una superfície edificable de 103.968 metres quadrats. La previsió de l'Ajuntament és que les obres, que gestiona l'empresa municipal Gumtsa i executen les empreses Vicsan, Hidrocanal i Contregisa, puguen estar acabades al maig del 2010. L'ordenació urbanística d'aquest sector –falta encara el pla parcial Portal de Ciutat Sud, per la falta d'acord amb els propietaris i sense una fórmula per garantir la seua viabilitat econòmica– servirà per autoritzar la instal·lació de més indústria aparador, ja que fins ara Tortosa havia donat les llicències de manera excepcional. L'actuació generarà 28 noves parcel·les amb tots els serveis, però també sòl per a usos públics, com ara el nou centre d'acollida turística (CAT) que ja s'està construint.

Publicat a ElPunt.cat i a
El Punt Camp de Tarragona i Terres de l'Ebre 12-11-2009 Pàgina 10

Foto: Ajuntament de Tortosa

Aquest bloc també és accessible des del portal Marfanta.com, amb connexió directa als millors articles de l'ebresfera

7 comentaris:

  1. Espero que fassin molts d'aparcaments, sobretot a la zona dels "mossos", i aixi el Temple podria deixar de ser un "aparcament total i lliure" on la gent acampi on vol sense miraments - encara que , si s'ha de caminar 2 passos, molt em temo que quedariem igual :(

    per cert, com va el tema del Decatlo?

    ResponElimina
  2. la façana comercial,per a que compre qui,els aturats de LEAR,de Guardiola,de Colors Ceramics,de YKK...o els que mai treballaran a Gallardo i tantes altres? Menys façanes i mes feina!
    Brian,per a que vols aparcaments si sempre vas amb bici?

    ResponElimina
  3. Per a que pugui passar per les voreres (a peu) o pels passos de vianants (a peu) ...

    De totes formes, canviaria el "sempre" per "sovint", ja que l'invent del cotxe també m'està començant a agradar, ja saps, sempre a l'ultima en tecnologies ...

    ResponElimina
  4. Pos jo,per a noves tecnologies perfereixo les del "Tuper-Sex"

    ResponElimina
  5. un altre tema que fot un pudor que apesta!!!!!



    i el Portal de Ciutat Sud?

    on queda aquest projecte que tenia que arribar fins a la rotonda d'Anguera?

    una vergonya..., peró no se de que m'extranyo si aquesta tropa no saben que es aixó de la vergonya.

    ResponElimina
  6. El numeret de Bel i Roige es simplement la prova del nou,o com es diu vulgarment "Qui no te feina el gat pentina..."el passeig del canal es un carrer per a que els mossos arriben a la casserna,que fa anys que aquella curva,darrera els col.legis, hi haria d'estar endressada!

    ResponElimina
  7. Aquests dies es commemora al 20 té aniversari de l’enderrocament del mur de Berlin. Tots som conscients de que encara hi han molt de murs al mon per enderrocar, però em permetreu que jo faci exprés esment a un mur que divideix Tortosa en dos.
    Tenim una Tortosa Oest amb tot un equipament comercial amb vies de comunicacions i serveis, amb una obra en curs que dignificarà mes encara la entrada a la ciutat, i una Tortosa Est mal comunicada, com únic eix viari un carrer estret anomenat Barcelona (quina pretensió !) que canalitza tot el flux del transit cap una zona cada cop mes densament poblada... Em refereixo al Raval de la Llet.
    Un barri extrem de Tortosa dividit per la via del tren i el canal de l’esquerra de l’Ebre que obliga als vianants a creuar-los per unes passarel•les que RENFE el seu dia va construir per la campanya de “Supresión de Pasos a Nivel” per allò de salvaguardar responsabilitats, dons les indemnitzacions sortien massa cares.
    D’aquesta mala planificació o deixadesa urbanística es creà Tortosa E i Tortosa W amb una franja pel mig on transcorre el canal de l’esquerra i la via del tren que impossibilita una fluida comunicació entre les dues “Tortoses”.
    El conveni de l’Ajuntament de Tortosa amb Adif no reportarà cap canvi a aquesta situació, i la pretensió del partit de l’oposició de soterrar la via, es si mes no kafquiana...
    Pregaria a la autoritat municipal que calgui, que d’una vegada reconsiderin els criteris urbanístics d’aquesta ciutat, i que rectifiquin criteris per que ens permeti enderrocar aquest mur que divideix les dues Tortoses.

    ResponElimina

NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

Disqus for Marfanta