La diputada ebrenca del PSC, Núria Ventura, ha instat a la Generalitat a exigir al govern de l’Estat l’execució de les obres de descontaminació del pantà de Flix. Durant una entrevista a l’informatiu matinal de Canal 21 Ebre, Ventura ha fet aquest divendres una valoració molt positiva de la resposta del conseller de Territori i Sosteniblitat, Lluís Recoder, en una interpel·lació feta per ella mateixa al Parlament de Catalunya, aquesta setmana. En concret, Recoder va afirmar que el govern català vigilarà de prop els compromisos del govern de l’Estat amb la neteja de l’embassament de Flix. Però Ventura ha remarcat que el govern català també ha de fer encara les obres dels pous, conduccions i dipòsits de l’anomenat pla de restitució territorial. Unes obres que han de garantir el subministrament d’aigua en cas que hi haja un incident durant l’extracció dels residus.
De fet, Ventura és una de les diputades i diputats del PSC, Esquerra i Iniciativa que dilluns visitaran les obres prèvies a la descontaminació del pantà de Flix, convidats per l’alcalde de la població, el socialista Marc Mur. El motiu de la visita és conèixer de primera mà l’estat avançat dels treballs i donar suport a la continuïtat del projecte, que té un cost global d'uns 200 milions d'euros. De fet, l’inici de l’extracció dels fangs tòxics estava prevista per a finals del 2012. Es calcula que al fons del pantà de Flix hi ha retinguts unes 760.000 tones de sediments contaminats amb mercuri i altres metalls pesants. Per això, segons la diputada del PSC, és important que el govern explique en quin punt es troben les obres de les 144 actuacions prèvies que s’havien projectat ara fa dos anys a les Terres de l’Ebre i al Priorat. Unes obres que tenen un pressupost de més de 56 milions d’euros, i que havien de costejar el Ministeri de Medi Ambient i el govern català.Finalment, Ventura no ha volgut contemplar possibles canvis en el projecte de descontaminació, com ara el confinament dels residus amb la construcció d’un gran sarcòfag. En aquest sentit, la diputada ebrenca del PSC ha afirmat que confien en el compromís del conseller Recoder i també del ministeri d’Agricultura i Medi Ambient, i que per tant l’extracció dels sediments contaminats tirarà endavant, tal i com estava previst.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.