Un total de nou trens per sentit passaran a diari per Girona i vuit continuaran fins a Madrid, on es podrà arribar amb 3 hores i 32 minuts, mentre que dos d'ells enllaçaran amb París.
Segons ha informat Renfe en un comunicat, per a aquests nous trens Renfe aplicarà un sistema de doble comercialització. En cada comboi, part de les places sortiran a la venda com a servei per a recorreguts llargs i una altra part com a servei Avant, per a trajectes entre Barcelona, Girona i Figueres, amb abonaments de descompte per a viatgers freqüents.
Entre Barcelona i Girona, el bitllet senzill costarà 15,70 euros. No obstant això, hi haurà descompte en els abonaments per a deu viatges. Costaran 69,10 euros i hi haurà dues modalitats. La normal s'haurà de gastar en vuit dies mentre que l'adreçada a estudiants es podrà fer servir durant deu dies. Agafant l'opció de bitllet d'anada i tornada, el trajecte sortirà per 12,55 euros. El millor preu s'aconseguirà amb un abonament de 50 viatges per a gastar en 30 dies. En aquest cas, el preu per trajecte serà de 6,15 euros.
Pel que fa als preus entre Barcelona i Figueres seran de 8,89 per a abonaments de deu viatges, 7,92 per 50, 16,15 euros per trajecte si s'agafa anada i tornada i 20,20 euros el bitllet senzill. Entre Girona i Figueres aquests preus seran de 2,95 euros, 2,56 euros, 5,35 euros i 6,70 euros, respectivament.
El TGV a Girona i a Figueres arriba amb una campanya de 60.000 places promocionals els tres primers mesos. Es podrà viatjar entre Madrid i Girona per 37,90 euros, si bé la tarifa general serà de 126,30. De Girona a Saragossa el bitllet promocional costarà 23,50 euros i el general 78,50.
De Figueres a Madrid s'hi podrà anar per 38,40 euros amb la millor oferta mentre que la tarifa general serà de 128,10 euros. Des de la capital de l'Alt Empordà es podrà anar a Saragossa amb uns preus que oscil·laran entre 24,80 i 82,50 euros.
Així mateix, en aquests trens es comercialitzaran bitllets combinats amb el tren francès per anar fins a París amb enllaç a l'estació de Figueres-Vilafant. El temps de viatge entre París i Barcelona es reduirà en una hora gràcies a aquesta nova connexió.
Via ACN
Gustau, em sembla que el titular està bastant sesgat. Els 6,91 euros del trajecte Barcelona-Girona és amb abonaments per anar-hi pràcticament cada dia. El preu en regional de Tortosa a Barcelona és per bitllet ordinari. El bitllet normal d'AVE Barcelona-Girona costarà fins a 90 euros per trajecte...
ResponEliminaNo oblidem tampoc que de Tortosa a Barcelona hi ha el doble de distància que de Barcelona a Girona: també és un factor a tenir en compte. I d'això Girona no en té la culpa.
Una altra cosa, evidentment, és que el servei ferroviari amb què compten les Terres de l'Ebre sigui tercermundista, tant per qualitat com per l'absència de tarifes més ajustades, que recompensin els usuaris freqüents o que fomentin més eficaçment aquest transport públic. Sobre això estarem d'acord en pràcticament tot.
Ara, fer-ne un greuge em sembla una miqueta exagerat...
Toni, jo no dic en cap moment que la culpa siga de Girona, això ho dius tu. 90 euros el bitllet senzill, dius? Entre Barcelona i Girona, el bitllet senzill costarà 15,70 euros. Només uns euros més car que el bitllet senzill de mitjana distància (10,50) i de regionals (7,85 euros). I no sé si has vist com són els nous regionals que Renfe utilitza a la línia de Girona-Figueres... Al costat dels nostres regionals, semblen trens bala del Japó. Res a veure. Penso que el més normal és que anar en AVE de Barcelona a Girona fos molt més car que fer-ho en mitjana distància o regional, ja que les prestacions dels trens no són les mateixes. Aquí el que passa és que volen que l'AVE vagi ple des del primer dia per justificar la inversió. Fins ara, l'objectiu de l'AVE era competir amb l'avió. Ara és poder competir amb els trens convencionals i amb el transport per autopista. Demencial.
ResponEliminaD'altra banda, el greuge dels serveis ferroviaris amb què comptem a les Terres de l'Ebre és total, i per tant res exagerat. I no només pels preus, sinó per la precarietat dels trens i de les línies de Tortosa i de Móra la Nova, i perquè tot plegat fa que un tren trigue més temps avui en arribar a Barcelona -aproximadament uns vint minuts més- que fa 15 anys. I tot això, sense recordar el fet que l'Euromed encara no s'atura a l'estació de l'Aldea. Penós.
Gustau, jo només dic que s'han de comparar coses equivalents. Peres i peres, cols i cols... No em val comparar el preu d'un viatge individual inclòs en un abonament per a usuaris diaris amb el preu d'un bitllet ordinari, també per un viatge individual, però a tarifa general. Aquest és el quid de la qüestió i la base del teu titular.
ResponEliminaJa no entro en el fet que es tracta d'un servei nou que ara té tarifes econòmiques per introduir-lo en societat, i que més endavant pujaran, com ha passat a totes i cadascuna de les línies d'AVE que s'han posat en servei. Tampoc entro en el fet que el servei AVE té diferents classes, que es diferencien no en el temps de viatge sinó en qüestions de comoditat i de serveis afegits al bitllet. I que la classe més alta té preus en consonància. D'aquí, que hi hagi bitllets en classe club que, incloent-hi aparcament a l'estació d'origen, un àpat a bord del tren i accès a una sala vip amb barra lliure, i sense cap oferta ni descompte, arribin
en hores punta (les tarifes també tenen trams horaris) als 90 euros.
Vaig a Madrid amb alguna freqüència i sempre en AVE i puc dir-te que la classe club no, però la preferent surt més a compte que la turista només per tenir l'aparcament gratuït a la mateixa estació. Si a més et pots combinar bé els horaris i no haver de dinar a Madrid, perquè ja ho faràs al tren tornant, o pots avançar l'hora de tornada si acabes aviat, perquè el canvi de bitllet no està penalitzat en les classes superiors, el preu, tot i ser car, resulta molt avantatjós i compensa. T'explico tot això perquè constatis que conec una mica com va tot plegat.
D'altra banda, el greuge ferroviari cap a les Terres de l'Ebre existeix: jo no ho negat pas, ans al contrari l'he argumentat en el meu anterior comentari. Podríem fer-ho llarg, però ja t'he dit que estem d'acord en el fonamental i no cal insistir-hi.
És més senzill que tot això: el que no podem és "crear" un greuge a partir de comparar xifres que no tenen res a veure. Que és exactament el que fa aquest titular tendenciós a més no poder, però no per malícia per part teva sinó per comparar peres amb cols.
No no, per malícia, per malícia... Perquè el que és tendenciós és la manera de planificar les infraestructures en aquest país i en el país veí.
ResponEliminaNo sé si he barrejat peres amb cols, Toni, però el problema és que les Terres de l'Ebre sortim perdent en totes les comparacions del món.
I un dia que vingues a Tortosa, fes-ho en tren regional i ja me diràs què en penses.
Gustau és que en els arguments d'aquest segon comentari teu no puc estar més d'acord. Per cert, a Tortosa fa anys que no vinc en tren precisament per aquestes raons. Més enllà del temps i la paciència que malbarato, si vinc amb les meves filles ens surt més a compte, molt més a compte, el gasoil i el peatge de l'autopista que tres bitllets. I això que amb el títol de família monoparental tenim un descompte important...
ResponEliminaNo obstant, ara farà uns tres anys i escaig vaig venir en tren diverses vegades. Baixava, per causes que ara no fan al cas, a l'estació de l'Aldea. I com que sóc de natural observador, a més que m'agrada la comoditat i la rapidesa, vaig estar-me mirant l'oferta d'horaris i preus de trens ràpids i de llarg recorregut. I vaig arribar a la conclusió que si l'Euromed havia de circular en franges horàries similars i havia de costar més del doble que el regional, per uns estalvis de temps que de vegades no passaven dels 10 minuts..., doncs que ja podia continuar passant de llarg, que no ens aportava res.
I com que en aquella època venia sovint en regional, també vaig concloure que, tot i el valor simbòlic que pugui tenir l'Euromed, les urgències peremptòries eren unes altres.
Si et serveix de consol, que suposo que no, aquesta sensació de sortir perdent en totes les comparacions és freqüent a molts llocs, a més de les Terres de l'Ebre.
Gustau, per cloure la qüestió i no polemitzar més, ja que com de costum estem més d'acord que en desacord, la meva reflexió original no era sobre greuges territorials sinó sobre com expliquem les coses. Més enllà de l'encert del titular, el que penso és que una causa justa no requereix carregar les tintes ni fer comparatives arriscades.
ResponEliminaHo dic sabent que les reivindicacions de les TTEE, justes malgrat no ser úniques al país, ni de bon tros, serveixen de ben poc i que això genera un gran cansament i desencís. El que passa és que no sé què hi guanyem pujant el to gratuïtament si no és descarregar-nos de raó.
Els diputats de gironins podran anar sense problemes amb tren, mentre que els ebrencs ... curiosament el conseller de territori és gironí ...
ResponEliminaUn tren que fes tortosa-Aldea, Tarragona i Barcelona, a un preu similar a aquest de Girona-Barcelona permetria que molta gent que viu a BCN i àrea metropolitana per motius laborals, pogués viure aquí, sense cap problema.
Molt bé, però de moment, als que també els ho han arreglat és als de Tarragona i Lleida. Perquè els han equiparat ( més o menys ) als de Girona. Als del sud-sud com d'AVE no en tenim, no cal. Tranquils.
ResponEliminaDeixant de banda les distancies comparades, ja que la que hi ha entre Tortosa i Barcelona és més gran que la que hi ha entre Girona i Barcelona, hi ha un fet clar: la inmensa desigualtat existent a Catalunya a nivell de comunicacions i infraestructures i més en un païs tan centralitzat (mal que mos pese) com Catalunya. Però tanta culpa ne té lo govern central,la Generalitat com la deixadesa dels nostres alcaldes i representants que han tragat i mai han fet res per evitar aquesta vergonyosa situació...
ResponElimina