11 de juliol del 2009

El debat pel nom del futur hospital i l'ús que tindrà el Verge de la Cinta

El director de Salut a les Terres de l'Ebre, Ismael Roldán, va dir que la Generalitat i l'Ajuntament han d'acordar l'ús que tindrà l'actual hospital de Tortosa Verge de la Cinta quan entri en funcionament el nou hospital. «Cal pensar, entre tots, per a quina cosa es pot fer servir, tenint en compte que sempre hauria de tenir un ús públic», va assenyalar. Roldán va afegir-hi que els serveis territorials de Salut estaran oberts a «totes les idees», i va confirmar que ja han arribat les primeres, com ara convertir el Verge de la Cinta en una gran residència geriàtrica. En aquest sentit, l'alcalde de Tortosa, Ferran Bel, va admetre que ja han començat a parlar dels possibles usos de l'actual hospital, però va advertir que el tema «encara està molt verd». «Són unes instal·lacions molt grans, i podríem fer que diverses activitats fossen compatibles», va afegir-hi. Amb tot, Bel no es va pronunciar sobre el canvi de nom de l'hospital, que segons Roldán hauria de deixar de dir-se Verge de la Cinta. El director de Salut va precisar que cal buscar un nom representatiu de tot el territori, i si és possible vinculat a la medicina o el món científic.

Publicat a
El Punt Camp de Tarragona i Terres de l'Ebre 11-07-2009 Pàgina 2

19 comentaris:

  1. Que ens agrada començar la casa per la teulada....! M’agradaria saber de qui ha estat la idea de convertir l’actual hospital Verge de la Cinta en un macro geriàtric...

    ResponElimina
  2. Bueno va; jo proposo que el nom del proper Hospital de referència estigui dedicat a la memòria del Dr Ferrán.

    ResponElimina
  3. Per un cop estic d'acord amb McCalan.

    Aquí trobareu quatre dades de la gran trajectòria científica de Jaume Ferran i Clua.

    http://www.tv3.cat/historiesdecatalunya/personatges/per106595293.htm

    D'altra banda, el principal problema de l'actual hospital és l'accessibilitat. A un indret on és pràcticament obligat anar en vehicle i no hi ha gaire espai per estacionar, no caldria trencar-se les banyes per trobar un ús que no necessiti gaires requeriments de mobilitat?

    És difícil, sí, i a mi no se me n'acut cap. També està clar que no és fàcil fer a terra aquell "mamotreto" que corona amb ben poca gràcia la imatge de Tortosa. Certament s'hi podrien fer moltes coses...

    Ara que també podríem dir que el que cal és un transport públic com cal. I no únicament amb autobusos. Perquè no unes escales mecàniques per anar a peu des del centre de Tortosa?

    ResponElimina
  4. Dono suport a que el nou hospital es digue Dr.Ferran i Clua. És una proposta que dignifica l'eminent investigador ebrenc i una gran oportunitat de recuperar i de rellançar la seua memòria.

    ResponElimina
  5. Hospital Joan Sabate I ?

    ResponElimina
  6. Pos si, Sabate, però Sabate Barjau.

    ResponElimina
  7. Ximo, siguem realistes. Prou que va costar en el seu dia dedicar un carrer a Primitiu Sabaté Barjau. Creus que la caverna local ho acceptaria?

    No sé si McCalan és representatiu d'aquesta caverna, però sovint ho sembla. Si els de la seva corda estan disposats a acceptar el nom de Jaume Ferranj, agafem-ho al vol, que una altra cosa no aconseguirem i de totes formes no és precisament una indignitat.

    Estic d'acord amb els actes de justícia, però picar ferro fred és poc pràctic.

    ResponElimina
  8. El Dr Ferran va ser assassinat pels franquistes potser ? Es que em sonen campanes, però no n'estic segur.

    ResponElimina
  9. Gallardo, lo de Sabate Barjau va ser una proposta jugant amb el cognom de Sabate i la ironia de little dick. El que era mes seriós era lo de no dir Primitiu, amb la qual cosa englobava als dos germans metges. Reconec però que va ser una proposta llençada al vol i saben les poques possibilitats d'èxit.
    Ja em sembla be lo del Dr, Ferran; per metge, per eminència, per fer un mínim de justícia que sembla no va tindre en vida i per ser del territori ( no de la capital )
    Lluis, el que va ser afusellat va ser precisament Primitiu Sabate Barjau.

    http://centros6.pntic.mec.es/ies.jaime.ferran.clua/instituto/biografia.html

    ResponElimina
  10. Com sempre, un profund respecte i sentit democràtic delata al senyor Toni Gallardo al qualificar-me de cavernícola...

    ResponElimina
  11. Miri senyor Gallardo; fa bastants mesos i en aquest mateix blog de La Marfanta ja li vaig fer un extens comentari del que opinava, dels que com vostè varen tenir la desgracia de viure una guerra per defensar un Estat legítim contra un revoltat que va esdevenir dictador durant massa temps.
    També puc comprendre que la guerra fa estralls i de ben segur qui no la ha viscut ; com jo, no pot fer-se’n la idea, però en el meu comentari al que feia referència li comentava que el pitjor de tots els estrall es la rancúnia, i li donava l’exemple d’un tiet meu capità de la cavalleria republicana.
    Senyor Gallardo, aquesta rancúnia que vostè demostra contra els que no pensen com vostè no li deixa enriquir-se, i si no posa remei sempre estarà ancorat en el passat. La democràcia també es saber reciclar-se. Gaudeixi-la el temps que li queda de vida !

    ResponElimina
  12. Gràcies per l'aclariment Ximo.

    ResponElimina
  13. Tornant a Jaume Ferran. Navegant per la xarxa he vist com hi ha un CEIP amb el seu nom a San Fernando de Henares, Madrid, i un altre a Valldoreix, Sant Cugat.
    A part de l'Hospital que potser seria el mes adient i important, perquè no el futur IES de Tortosa?. Ho deixo aquí.

    ResponElimina
  14. que conste que el de Madrid es un institut de secundaria.

    ResponElimina
  15. Ximo, tampoc em sembla mala idea per a un institut, tot i que l'hospital hi escau molt bé. Sense ànim d'encendre noves polèmiques, perquè m'imagino que el nou institut ja hi ha qui el té més que batejat, què tal IES Montserrat Viladrich?

    ResponElimina
  16. Va senyor McCalan, un dia que l'elevo de la categoria de fantasma a la de portaveu d'un sector d'opinió tortosina no precisament minoritari, va vostè i s'enfada.

    Una altra cosa és que vostè s'hagi triat lliurement les idees que s'ha triat. Que són cavernícoles, sí. No és un insult, sinó una mera descripció. Jo encara me'n recordo de les repugnants afirmacions masclistes que ha fet en alguna ocasió, per no parlar del seu franquisme històric i sociològic. Sí, dir-li cavernícola és descriure'l.

    No obstant, si es considera injuriat, pot anar al jutjat. Sàpigue que el primer que li demanaran serà el DNI.

    Si algú queda delatat en alguna cosa és vostè mateix. Té tantes ganes de perdonar-li la vida a un republicà o a un roig, que obvia el fet que a mi em resulta difícil tenir rancúnies personals per fets ocorreguts molt abans del meu naixement. Sóc nascut l’any 1966 i no sé com podria tenir cap mena de sentiment personal directament vinculat a la guerra civil.

    Deu ser que el traeix el subconscient (o que té la cara molt dura), perquè vostè sap perfectament qui sóc i els anys que tinc. Per si li quedava algun dubte, en el intercanvi de missatges de fa temps al qual vostè al·ludeix, ja li vaig aclarir aquest extrem. Ja sabrà que les cues de pansa són molt bones per a la memòria.

    En una cosa sí que li faré cas. A diferència d’altres vegades en què li he aguantat el tipus l’estona que ha fet falta (que és sovint el que s’ha de fer amb desaprensius anònims com vostè), en aquesta ocasió optaré per seguir el seu consell i gaudir de la vida el temps que aquesta em vulgui regalar. No sap prou la importància que darrerament dono a això darrer.

    ResponElimina
  17. Si vostè es pensava que qualificant-me de cavernícola em quedaria calladet, deixi’m dir-li que s’ha equivocat. Ara encara resultarà que era un elogi...
    Un punt que he observat en la seva lletania dedicatòria es que vostè es deu creure un afamat periodista, un tortosí de pro encara que no hi resideixi, però en realitat jo a vostè no el conec de res , i ja em perdonarà la meva incultura, però mai he sentit parlar de vostè ni personalment ni professionalment, això si un dia vaig consultar el seu blog Calafellenc, i res mes. Massa importància es dona quan creu que jo l’hauria de conèixer. Dons no, no el conec, i li confesso que tampoc tinc especial interès. I també massa importància es dona, si creu que m’hauria de querellar per tant poca cosa.
    Com conseqüència de lo anterior, te que comprendre que no tenia perquè no creure’l quan vostè mateix en aquets blog va afirmar que va lluitar a la guerra civil. Ara em diu que no.
    Afortunadament tinc molt superat si un es roig verd o blau, el que em molesta es la poca educació de la que vostè fa gala al qualificar-me “cavernícola” per no coincidir amb les seves idees, independentment de que hagi o no participat en la guerra civil.
    Així dons li agrairia que no tingues que tornar a intervenir per les seves absurdes i ofenedores al•lusions i si us plau visqui i deixi viure en pau.

    ResponElimina
  18. Senyor McCalan,

    estava gaudint de la vida tal com vostè m'havia aconsellat. Però mira, tinc ganes d'aclarir-li dos o tres cosetes només:

    –Jo mai he afirmat que hagués combatut a la guerra civil. És vostè qui ho ha afirmat en dues ocasions. Ara, em sembla que més que mala memòria es tracta de pobres excuses.

    –Sort que no em coneix ni ha sentit parlar mai de mi, ja que sap fins i tot l'ofici al qual em dedico i on visc. Això deu ser un "excès" de memòria per compensar la que li falta quan li convé.

    –El que jo em crec o em deixo de creure i la importància que em dono ho faig donant la cara. Ja entenc que per un "personatge" com vostè això no té cap rellevància, però el problema no és meu.

    –Tortosí de pro? Miri, sempre dic que sóc un pèssim tortosí, però llegint-lo a vostè arribo a la conclusió que no ho soc més que vostè, que és un exponent del pitjor tortosinisme possible. A mi no em fa vergonya ser tortosí, però sí que me'n fan tortosins com vostè. I suposo que em donarà permís per viure on cregui oportú, oi?

    –Ja m'ha dit en alguna altra ocasió que sóc mal educat i mala persona, a més de mal tortosí. Sàpigue que em sembla molt bé. Venint de vostè ho considero un elogi.

    –Ah, llegeixi més i no abusi tant del producte amb el nom del qual s'amaga, que així no diria tantes rucades en tan poques paraules.

    ResponElimina
  19. Vostè te ganes de gresca veritat ? Pos per la seva informació jo me’n vaig a dormir...Apa que descansi! Ah i tapis , a poder ser fins mes amunt del nas, no agafi la grip.

    ResponElimina

NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

Disqus for Marfanta