11 de juliol del 2009

L'Ajuntament de Tortosa manté en el Pincat el projecte de les escales mecàniques de l'hospital

El projecte per instal·lar unes escales mecàniques per accedir a l'hospital Verge de la Cinta des de l'inici del carrer Cervantes continua a la cartera del govern de Tortosa. Així, tot i que Salut i l'Ajuntament treballin en la construcció del nou hospital al pla parcial de la Farinera, la instal·lació de les escales mecàniques no va caure del pla integral del nucli antic (Pincat) quan Joan Sabaté era l'alcalde, ni tampoc ho ha fet en l'etapa de Ferran Bel. De fet, el projecte forma part del pla d'acció municipal (PAM), i també s'ha mantingut dins de l'última de les anualitats del Pincat, quan la comissió de seguiment del pla va aprovar la sol·licitud de dos anys més de pròrroga, fins al 2011. En aquest sentit, el compromís inicial era que les escales es poguessin construir durant l'exercici del 2008, per fomentar l'accés a peu a l'hospital i evitar els col·lapses actuals per la falta d'aparcament, però també per facilitar l'accés dels vianants als barris del Garrofer i de Santa Clara. El desnivell entre el carrer Cervantes i el turó del Sitjar es podria salvar amb cinc trams d'escales mecàniques, tot adaptant el traçat de les escales que ja hi ha actualment.

Publicat a
El Punt Camp de Tarragona i Terres de l'Ebre 11-07-2009 Pàgina 2

9 comentaris:

  1. Aquestes escales mecàniques podrien haver tingut la seva raó de ésser fa molts anys, tot i els inconvenients de manteniment que representen per estar a la intempèrie. Amb el projecte del nou Hospital, i no decidir encara el futur destinament de les instal•lacions del Verge de la Cinta, opino que es prematur decidir sobre la seva construcció.

    ResponElimina
  2. En una altra entrada proposava aquesta mesura sense saber que ja estava prevista.

    Però ara discrepo de McCalan. Les escales s'han de fer de totes totes, ja que, es faci el que es faci a l'actual hospital, qualsevol servei necessita més accessibilitat que l'actual. Això, per no parlar de l'accessibilitat al propi barri del Garrofer.

    I sí que el manteniment té un cost, però vaja, escales mecàniques a la intempèrie n'hi ha a moltes ciutats i no sembla un problema major.

    Alternatives? Un ascensor per allà la zona de l'antic Fèmina?

    ResponElimina
  3. Deixi’m dir-li i recordar-li que els diners s’han de gastar ben gastats, i construir unes escales que no sabem encara on van, fora un acte de surrealisme als que vostè ja ens te acostumats.

    ResponElimina
  4. Senyor McCalan, en una altra entrada fa unes consideracions sobre la meva persona i els meus comentaris, que ja li contestaré. Aquí només dir-li que no m'estranya. Atribueix als altres un mer reflex dels seus propis actes i opinions. Què hi farem. Va home, moderi el consum del producte amb el qual ha decidit amagar la seva covardia.

    ResponElimina
  5. Les escales mecàniques les podrien utilitzar per substituir l'actual passarel·la damunt les vies del tren.
    Hi ha dos barris a Tortosa que, encara que es veuen, no estan comunicats entre ells.
    Això no és motiu de preocupació per a l'actual consistori?

    ResponElimina
  6. Efectivament, hi ha barris a Tortosa que queden totalment aïllats per la via del tren. Les dues passarel•les existents, son únicament passos peatonals que el seu dia Renfe va construir contra al programa de “Plan Nacional de Supresión de Pasos a Nivel” donats els nombrosos accidents que varen tenir i que obligava en casc urbà a pagar indemnitzacions milionàries.
    El canal de l’esquerra no suposa en si cap problema si la Comunitat arribés a un acord amb l’Ajuntament per cobrir-lo en determinats trams.
    Precisament ja existeix una plataforma que reivindica el que Yuca acaba d’exposar. El desplaçament de l’Estació en sentit Consell Comarcal amb estacionaments i línia d’autobús i la sortida de tramvies llançadora cap l’Estació de l’Aldea, permetria alliberar a Tortosa del aïllament d’aquests barris.

    ResponElimina
  7. Mc, no cal desplaçar l'estació a cap lloc. Tenir-ne una al centre de la ciutat és tot un luxe que no hauriem de perdre.
    Hi ha moltes maneres de connectar els barris de manera segura i còmoda però ja sabem que tot val diners i algú decideix que no és prioritari.
    Ara ja s'acabat el curs, però a les hores de sortida i d'entrada del col.legi del Temple, aquelles vies estan força transitades per pares i mares amb els seus xiquests. Imprudència? Si.
    També caldria saber quan estarà fet el nou col·legi del Raval.

    ResponElimina
  8. La veritat es que posar un pas soterrani no costaria tant. Fins que no passe una desgracia aqui no es fara res, i si de la RENFE depen encara menys.

    ResponElimina

NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

Disqus for Marfanta