23 de març del 2010

El sector turístic de l'Ebre ha rebut 443.000 euros en incentius durant el 2009

[Nota de premsa] El delegat dels serveis territorials a Terres de l’Ebre del Departament d’Innovació, Universitats i Empresa, Josep Monclús, ha fet pública avui aquesta xifra amb motiu de la presentació del Pla de Desenvolupament Turístic (PLADETUR) 2010. A més d’explicar els diferents programes que contempla el Pladetur 2010, Monclús ha fet balanç dels incentius atorgats l’any passat al sector turístic ebrenc.

· El PLADETUR es consolida com una eina fonamental de la política de foment turístic del Departament d’Innovació, Universitats i Empresa. La convocatòria de Pladetur per aquest 2010 compta amb una dotació de 7,55 milions d’euros i preveu 8 programes específics.

· Els incentius previstos per a 2010 estan adreçats, principalment, a les PIMES del sector turístic i als ens locals. L’objecte dels ajuts incideix en aspectes com l’accessibilitat a establiments turístics, creació i reforma d’establiment d’allotjament turístic, creació d’oferta turística complementària, el foment de la innovació tecnològica i la cooperació empresarial, creació de producte turístic i creació i millora d’oficines de turisme.

Dimarts, 23 de març de 2010.— El Departament d’Innovació, Universitats i Empresa va destinar 443.000 euros en incentius al sector turístic de Terres de l’Ebre durant 2009. Així ha informat avui el delegat dels serveis territorials a Terres de l’Ebre del Departament d’Innovació, Universitats i Empresa, Josep Monclús, durant la presentació del Pla de Desenvolupament Turístic (PLADETUR) 2010.

El PLADETUR es consolida com una eina fonamental de la política de foment turístic del Departament d’Innovació, Universitats i Empresa. La convocatòria de Pladetur per aquest 2010 compta amb una dotació de 7,55 milions d’euros i preveu 8 programes específics.

Els incentius previstos per a 2010 estan adreçats, principalment, a les PIMES del sector turístic i als ens locals. L’objecte dels ajuts incideix en aspectes com l’accessibilitat a establiments turístics, creació i reforma d’establiment d’allotjament turístic, creació d’oferta turística complementària, el foment de la innovació tecnològica i la cooperació empresarial, creació de producte turístic i creació i millora d’oficines de turisme.

Balanç Pladetur 2009 a Terres de l’Ebre

Durant 2009, el Departament d’Innovació, Universitats i Empresa, a través del Pladetur, va aportar 443.402 euros a Terres de l’Ebre, en incentius al sector turístic per a un total de 31 projectes. Aquesta xifra representa un 7% dels 6,33 milions d’euros atorgats l’any passat en incentius al turisme al conjunt de Catalunya.

De les vuit línies d’incentiu del Pladetur 2009, la majoria dels ajuts concedits al sector turístic ebrenc han estat destinats a la creació i millora d’establiment d’allotjament turístic —188.000 euros—, seguit de ajuts per al foment territorial del turisme —amb 141.500 euros—, dels ajuts per al forment d’oferta turística complementària —amb 74.300 euros—,i dels ajuts per al foment de la competitivitat —amb 20.102 euros—.

Per comarques, la distribució de l’incentiu ha estat; al Baix Ebre una inversió de 253.384,75 euros, al Montsià, 53.127,25 euros, 17.690 euros a la Ribera d’Ebre, i 67.000 euros a la Terra Alta.


D’altra banda, els incentius del Pladetur 2009 van generar una inversió de 2,6 milions d’euros al sector turístic de la demarcació.
Per comarques, aquesta inversió generada ha suposat al Baix Ebre 1,175 milions d’euros, 794.878 euros al Montsià, 128.495,13 euros a la Ribera d’Ebre, i 502.787,58 euros a la Terra Alta.

Pla de Desenvolupament Turístic 2010 (PLADETUR)

El Departament d’Innovació, Universitats i Empresa ha destinat pel 2010 un total de 7,55 milions d’euros al programa d’incentius del Pla de Desenvolupament Turístic (PLADETUR), una xifra que representa un increment del 20% respecte la dotació del 2009, que va ser de 6,33 milions d’euros.

El Pla de Desenvolupament Turístic 2010 (PLADETUR) és una eina de suport per a la implantació dels objectius del Pla Estratègic de Turisme de Catalunya (PTEC), que integra en una sol instrument la política d’incentius del Departament d’Innovació, Universitats i Empresa, en matèria turística. Aquest pla d’incentius de la Direcció General de Turisme que s’emmarca en Pla Estratègic 2005-2010, defineix un model turístic competitiu, sostenible i de qualitat sota els criteris d’equilibri territorial, identitat cultural, diversificació de l’oferta, innovació de producte, orientació de la demanda i desestacionalització. L’objectiu del Pla és fer del turisme una activitat generadora de riquesa i d’ocupació al servei de la ciutadania, respectuosa amb el patrimoni històric, arquitectònic, cultural, paisatgístic i natural del país.

El PLADETUR 2010 preveu 8 programes o línies d’ajut independents, destinats a empreses, associacions i ens locals, i respon als objectius d’ampliar l’univers de beneficiaris dins el món empresarial, donar suport econòmic directe a l’economia productiva, fomentar la competitivitat empresarial, potenciar la creació de productes turístics en el territori, afavorir la inversió en tecnologia i innovació empresarial i incrementar la qualitat de la gestió turística.

Els 8 programes del Pladetur 2010 són:

1. Millora en l’accessibilitat d’establiments turístics: Aquest programa dóna suport als processos d’optimització i millora de les condicions d’accessibilitat d’instal·lacions, equipaments i establiments turístics. La finalitat d'aquesta línia d'incentiu és afavorir aquells establiments turístics que ajudin a presentar Catalunya com a destinació turística habilitada per a persones amb mobilitat reduïda, discapacitada o amb necessitats especials, més enllà del que estableix preceptivament la normativa. Aquest programa, adreçat principalment a establiments d’allotjament turístic i de restauració, s’obre enguany a empreses de turisme actiu, cultural, de natura, i de salut, entre d’altres.

2. Creació i reforma d’establiments d’allotjament turístic: va dirigit a petites i mitjanes empreses i entitats sense ànim de lucre. Aquest programa recull com a actuacions incentivables: la creació d’hotels amb un màxim de 35 habitacions; reforma d’hotels o càmping amb augment de categoria o obtenció de certificació o distintiu de qualitat; reforma d’edificis integrats només per apartaments turístics; creació, reforma o millora d’establiments de turisme rural en la modalitat de masia o casa de poble compartida; creació o reforma d’hostatgeries; creació de càmpings en comarques per on transcorrin rutes nacionals; creació de càmpings de primera categoria o de luxe; creació de càmpings de segona categoria a comarques i/o zones de muntanya; i les millores en infraestructures i xarxes de subministrament, en millora dels banys, piscines i àrea de jocs a càmpings ja existents, així com la creació d’espais específics per a autocaravanes en aquests establiments.

El programa també inclou l’incentiu per a la creació d’albergs a municipis incidits per rutes nacionals, i la intervenció conjunta en establiments d’allotjament de destinacions de turisme familiar.

3. Foment de línies de negoci d’oferta turística complementària: El programa va dirigit a petites i mitjanes empreses i a entitats sense ànim de lucre. L’objectiu d’aquesta línia d’incentiu és fomentar les inversions, —inclosos els projectes tècnics— destinades a la creació d'oferta turística complementària a la d'allotjament turístic, per tal de crear, oferir i millorar serveis i activitats de turisme actiu, cultural, gastronòmic, de natura, de salut i altres activitats d'interès turístic que promoguin la diversificació de l'oferta turística, mitjançant la creació de noves empreses amb aquesta finalitat o l'ampliació de les línies de negoci d'empreses ja existents. Com a accions incentivables, el programa inclou la creació d’empreses de serveis de productes innovadors i de qualitat, per a l’adquisició d’equipaments i material, i despeses per construir una localització física d’atenció al client.

4. Competitivitat empresarial: Aquest programa va adreçat a petites empreses d’allotjament turístic, de restauració o de mediació turística, i a petites empreses i entitats sense ànim de lucre que ofereixin serveis i activitats de turisme. S’incentivarà aquelles actuacions dirigides a:

a. A la cooperació empresarial: En aquest àmbit, aquesta línia d’incentiu pretén afavorir les estratègies de cooperació de les empreses turístiques mitjançant l'impuls i el desenvolupament d'estructures associatives que els permeti millorar la seva posició competitiva. Contempla l’incentiu de projectes de cooperació per a la millora de la competitivitat en base a l’ús de les Tecnologies de la Informació i la Comunicació en la prestació del servei turístic.

b. A la Innovació tecnològica: En aquest àmbit, el programa pretén la incorporació de les tecnologies de la informació i de comunicació a les associacions d'empresaris turístics i a les petites empreses turístiques que no pertanyin a cap grup o cadena d'empreses, impulsant-ne la innovació en els seus processos de negoci. Entre les actuacions incentivables, aquest programa inclou l’assessorament en el marc del Pimestic; els projectes integrats de Màrqueting Digital; la inversió en infraestructures per a l’accés a la xarxa de banda ampla; la instal·lació de servei d’internet pels clients; la transmissió d’informació turística mitjançant TIC o telefonia mòbil; la incorporació de TICs, i la millora de la competitivitat i de la productivitat mitjançant les TIC, entre altres.

5. Creació i modernització d’oficines de turisme: El programa —adreçat a ens locals (individualment o agrupats, consorciats o mancomunats)— té com a objectiu impulsar la creació, millora i modernització de les oficines de turisme de què siguin titulars els ajuntaments i consells comarcals, consorcis o patronats. Entre les actuacions incentivables s’inclouen aquelles actuacions dirigides a l’adaptació per a persones discapacitades; a la implantació de noves oficines; a la remodelació i condicionament de l’espai interior, mobiliari i material de difusió; a l’adquisició d’equipament informàtic i audiovisual; a la incorporació de noves tecnologies de la informació i la comunicació en la gestió, promoció i comercialització; i a la creació, remodelació o millora d’espais tematitzats, àrees d’exposició de continguts i productes o botiga. Així mateix, en municipis i comarques incidides per rutes nacionals, inclou l’incentiu en la creació, remodelació o millora de punts d’informació descentralitzats.

6. Foment territorial del turisme: El programa —dirigit a ens locals (individualment o agrupats, consorciats o mancomunats)— té com a objectiu la creació i articulació de producte turístic territorial a l'entorn temàtic i territorial de les "Rutes nacionals de Catalunya". Aquesta línia d’incentiu contempla el suport a productes turístics impulsats per la Direcció general de Turisme del DIUE. Es tracta d’inversions turístiques en municipis incidits per les rutes nacionals (ja sigui la “Pirineu Comtal”, la de “Castells de la Frontera”, o la de “Camí de Sant Jaume”): creació d’establiments d’allotjament turístic, la creació d’albergs en la ruta del “Camí de Sant Jaume”; creació i adequació de centres i elements d’interpretació turística vinculats al patrimoni; la millora de l’accessibilitat d’equipaments culturals lligats a les rutes; creació de sistemes d’informació individualitzada o en autoservei a la carta; creació d’àrees d’estacionament per autocaravanes; actuacions per posar en valor elements de turisme actiu, cultural, gastronòmic a l’entorn de la ruta o bé elements patrimonials vinculats a una ruta nacional concreta.

7. Senyalització turística: Aquest programa va dirigit als consells comarcals i ens locals. Aquesta línia d’incentiu preveu el suport per a la senyalització turística d’itineraris rurals per fer a peu, en bicicleta o a cavall; per a la millora de punts de senyalització existents amb tècniques de georeferenciació; per a la senyalització d’itineraris i rutes per a BTT; per a la millora de la senyalització, identificació i/o interpretació dels recursos turístics del municipi mitjançant la incorporació d’elements de suport i senyals informatius multilingües; i per a la millora d’accessos i senyalització de nous productes turístics.

8. Foment de la qualitat turística: Aquest programa s’adreça a petites empreses d’allotjament turístic, de restauració, de turisme actiu, cultural i gastronòmic, de natura, i de salut, entre altres. El objectiu d’aquesta línia és incentivar els processos de millora contínua dels establiments turístics mitjançant la implantació de sistemes de qualitat. Les actuacions per a les que contempla incentiu són la implantació i renovació de distintius i certificacions de qualitat de nivell internacional, els plans de millora per l’autoavaluació de la qualitat, la quota d’adhesió del primer any al sistema de qualitat certificat, i les despeses per assistència tècnica externa per a la primera obtenció del certificat de qualitat.

Convocatòria PLADETUR 2010 oberta fins el 6 d’abril

La convocatòria del PLADETUR 2010 s’ha publicat el 5 de març i les sol·licituds es poden presentar fins el proper 6 d’abril. Les bases d’accés i les sol·licituds estan disponibles a la web del Departament d’Innovació, Universitats i Empresa http://www.gencat.cat/diue/serveis/ajuts_subvencions/turisme/pla/index.html  i a la web de l’Oficina Virtual www20.gencat.cat/portal/site/OVT . Les sol·licituds, acompanyades de la corresponent documentació, es poden presentar a Direcció General de Turisme, als serveis territorials del Departament d’Innovació, Universitats i Empresa i a altres registres autoritzats.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

Disqus for Marfanta