15 de maig del 2013

CiU i ERC repliquen el PSC en la polèmica sobre la millora dels trens a l'Ebre

TERRES DE L'EBRE.- La diputada tortosina Meritxell Roigé, portaveu de CiU a la Comissió de Territori i Sostenibilitat del Parlament, ha demanat al PSC que “deixi de faltar a la veritat i no manipuli més l’opinió pública” en relació a la proposta de resolució sobre les tarifes de trens regionals que aquest dimecres s’ha debatut en Comissió. En concret, el PSC proposava ampliar la vigència dels bitllets d’anada i tornada dels trens regionals a quinze dies, tot defensant un suposat estalvi que, segons CiU, no existeix, ja que el preu d’aquests bitllets a Terres de l’Ebre és el mateix que el dels bitllets senzills.

En aquest sentit, la diputada de CiU ha recordat que “la manera en què els estudiants poden estalviar diners en els seus trajectes amb trens regionals és amb els bonotren/bonoexprés de 10 viatges, que els permet reduir el preu del bitllet de 14,3 euros a 10,73 euros”. A més, la política del Departament de Territori i Sostenibilitat per atendre les necessitats dels estudiants és “augmentar la durada d’aquests abonaments, que han passat dels 60 dies als 90 dies actuals, com a pas transitori vers l’extensió de la seva vigència al conjunt del període anual”. És d’aquesta manera, segons CiU, com es tendeix a l’equiparació dels títols de transport de Rodalies de Catalunya amb els dels sistemes tarifaris integrats de Catalunya, i “s’ofereixen millors condicions econòmiques als títols d’utilització més recurrent, per fomentar l’ús del transport públic”.


Per la seua banda, Esquerra s'ha declarat sorpresa perquè els socialistes de les Terres de l’Ebre reclamin ara millores en les tarifes ferroviàries, ja que "quan van ser al Govern de la Generalitat i al de l’Estat no van fer res per millorar-les". Els republicans també han recordat que el mes de desembre, quan es van establir les noves tarifes, la prioritat d'ERC era mantenir vigents aquells títols tarifaris que més es consumeixen i que, per tant, més usa el col·lectiu d'estudiants que van a Tarragona i Barcelona, que és, com a mínim, la targeta de 10 viatges. La T-10 és la més venuda perquè surt més barata i perquè té una vigència de 90 dies. El bitllet d'anada i tornada només el consumeixen els usuaris més esporàdics del servei de trens. Per tant, doncs, ERC considera que les tarifes aprovades durant el mes de desembre cobreixen en gran mesura l'adaptació de les tarifes als diversos col·lectius d'usuaris que hi ha en l'actualitat.

Per tant, el president de la Federació de l’Ebre, Gervasi Aspa, considera “inacceptable que el PSC utilitzi les Terres de l’Ebre amb motius partidistes” i ha afirmat que “sorprèn que el PSC, de cop, tingui aquesta necessitat de defensar la millora del servei de trens de l'Ebre quan, mentre van formar govern, tant a Catalunya com a l’Estat, i encapçalaven la Conselleria de Política Territorial i Obres Públiques i el Ministeri de Foment mai no van moure un dit per millorar els transport ferroviari a les Terres de l'Ebre. Segons els republicans, el PSC de l'Ebre, en aquell moment, tampoc no es va queixar. En canvi, Esquerra, fa anys que reivindiquem millores del servei ferroviari”, ha afegit.

 Així mateix, Aspa ha remarcat que “cal tenir present que consumir la targeta de 10 viatges no suposa un increment en el cost dels desplaçaments del col·lectiu d’estudiants de les Terres de l’Ebre, sinó un estalvi, perquè el cost de cada viatge és més reduït: viatge d’anada i tornada, 20,30 euros (10,15 €/u); targeta de 10 viatges, 92,90 euros (9,29 €/u) i targeta de 40 viatges, 303,35 euros (7,59 €/u)”.

Imatge ACN

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

Disqus for Marfanta