5 de juny del 2013

El projecte de les pistes de pàdel reactiva el moviment per salvar el velòdrom de Tortosa

TORTOSA (Baix Ebre).- La Penya Ciclista Baix Ebre, una de les entitats que fa set anys va formar part de la plataforma Salvem Lo Velòdrom, ha demanat una reunió urgent amb l’alcalde de Tortosa per conèixer de primera mà el projecte que impulsa l’Ajuntament per construir sis pistes de pàdel a la zona central del velòdrom municipal. De fet, la junta de l’entitat va reunir-se dilluns al vespre amb caràcter d’urgència, més o menys al mateix temps que el ple de l’Ajuntament aprovava el projecte amb els vots de CiU, PP i PxC, i el vot en contra del PSC, ERC i Iniciativa-Entesa per Tortosa.

L’entitat ciclista ha rebut amb una certa alarma la decisió del govern de Ferran Bel de construir pistes de pàdel a l’interior del velòdrom, i ha volgut desmentir que hi haja cap informe tècnic de la Federació Catalana de Ciclisme que puga servir per avalar que la pràctica del pàdel siga compatible amb el ciclisme en pista. Segons fonts de la penya ciclista Baix Ebre, la Federació Catalana de Ciclisme no es pot pronunciar encara, ja que no coneix les característiques tècniques del projecte definitiu.

En concret, l'Ajuntament de Tortosa vol complementar l'oferta d'instal·lacions esportives a la ciutat amb un complex amb sis pistes de pàdel que s'instal·laran a la zona central del velòdrom municipal. Segons el govern local, tracta d'una iniciativa que serà compatible amb la pràctica del ciclisme en pista. L'objectiu del consistori és promoure l'equipament i treure'l en règim de concessió perquè una empresa el puga explotar. En el ple municipal del mes de juny de dilluns s'ha aprovat la proposta d'acord sotmetent a informació pública l'estudi de viabilitat econòmico-financera del contracte de concessió d'obra pública "Construcció i explotació de sis pistes de pàdel al velòdrom de Ferreries", així com l'aprovació inicial del projecte bàsic de construcció de l'obra.

3 comentaris:

  1. Que no s'enganyi al personal de manera tan vil. Que diguen que no pensen rehabilitar el velòdrom i, per tant, al seu interior tant i fa fer pistes de pàdel com un circuit de trial o motocròs. Que no presumeixi l'alcalde d'un informe de la federació catalana de ciclisme beneint l'ocupació de la pelouse quan és fals de tota falsedat.
    La federació ( ho sé de primera mà ) està pendent del projecte concret i exacte de la proposta. A quin cap cap ocupar la zona central d'un velòdrom de manera casi exclusiva amb unes gàbies metàl·liques que impedeixen la visió d'una part a l'altra de velòdrom.

    ResponElimina
  2. Ara queda per veure, un cop consumat l'abandonament del velòdrom, si la reacció del lobby ciclista tortosí serà tant violenta, agressiva i desqualificadora com ho va ser en temps de sisco Lahosa. Ho dic perquè me sembla que els pancarteros de llavors ara en Bel i pataqueta se faran caqueta...

    ResponElimina
  3. "A cap cap, cap cap cap", amplio lo que diu Jotabe, no debem deixar que decisions amb objectius contraris al ciclisme, tinguen protagonisme i de forma paulatina pero implacable faigin pols un ícone de la nostra historia ciclista que desde l,any 1942 tenim com a testimoni el nostre velodrom ple d,historia i events de tota mena de les diferentes categories i marc incomparable de gestes de deportistas mundials.

    ResponElimina

NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

Disqus for Marfanta