Siga com siga, l’Ajuntament de Flix ha difós una nota oficial en què assegura que els quatre focus que es van detectar en el seu terme municipal es van iniciar al costat de la via fèrria, “cosa que fa pensar en un origen comú atribuïble al pas d’algun comboi amb anomalies”. Així, a l’espera de l’informe oficial amb les causes de l’incendi, l’Ajuntament de Flix ha volgut expressar el seu malestar pel poc manteniment que Adif fa de la línia i també de les instal·lacions ferroviàries al seu pas per la població.
Adif continua sense dir ni piu: Fins a quatre punts de foc a Flix al voltant de la línia ferroviària http://t.co/kVp7EJC8ZK
— Francesc Barbero (@francescbarbero) August 28, 2013
A més, en el cas de Flix, el primer dels focs es va originar al costat del pont del Llop, entre la via i la carretera C-12, cosa que va obligar a tallar l’eix de l’Ebre durant un parell d’hores per la intensitat del fum. El segon foc es va localitzar a la partida d’Arenys, abans d’entrar a Flix, mentre que els altres dos es van declarar un cop passada l’estació del poble, al costat del complex d’Ercros. De fet, els mateixos bombers de l’empresa electroquímica van haver d’intervenir en les tasques d’extinció. També els treballadors de FCC, l’empresa que realitza les obres de descontaminació del pantà de Flix, van remullar un dels focus de l’incendi des del riu, embarcats en un remolcador.
Per la seua banda, en declaracions al Diari Ebre de Tarragona, l’alcalde de Riba-roja d’Ebre també ha estat molt crític amb el silenci d’Adif. Antonio Suárez ha remarcat que el seu terme municipal va patir fins a cinc focus de l’incendi, i que un ha arribat a cremar dins d’un espai natural protegit. També el primer tinent d’alcalde d’Ascó, Josep Martínez, ha afirmat que demanaran explicacions a Adif. En concret, volen saber com un tren pot provocar 10 focs sense aturar-se, i si el manteniment de la via és l’adequat.
Adif és l’empresa estatal responsable de tenir neta la via i en perfectes condicions, però en el cas de la Ribera d’Ebre la neteja només s’ha fet en els llocs de més fàcil accés. Precisament, l’1 de juny passat Adif va reactivar el seu pla de prevenció d’incendi a les vies per a l’estiu d’enguany, en els més de 15.000 quilòmetres de via que són de la seua titularitat.
Imatges ACN i Canal 21 Ebre
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.