14 de febrer del 2014

Veïns de Ferreries presentaran al·legacions al projecte per desdoblar i soterrar l'eix de l'Ebre



Un grup de veïns del barri de Ferreries de Tortosa tenen previst iniciar aquest cap de setmana una recollida de signatures per presentar al·legacions al projecte de desdoblament i soterrament de la variant de la C-12 al seu pas pel municipi. La idea és que tots aquells veïns que es consideren afectats per la futura actuació facin seues unes al·legacions a les quals ha tingut accés Canal 21 Ebre. Unes esmenes que qüestionen la idoneïtat del projecte per solucionar de manera definitiva els problemes de trànsit al tram urbà de l'eix de l'Ebre, i que posen de nou sobre la taula considerar el traçat que l'Ajuntament recolzava l'any 2009, més proper al canal Xerta-Sénia.

Així, les al·legacions incideixen especialment en el tram de 2,1 quilòmetres comprès entre el pont del Mil·lenari i l'entrada al poble de Jesús. Un tram en què es projecta soterrar el tronc de la carretera, uns 860 metres, i reordenar la C-12 en superfície. En concret, les al·legacions recullen que el sistema de clavegueram i col·lectors existents no estan prou dimensionats per donar cabuda a l'evacuació de les aigües superficials i a les aigües pluvials que entrin al tram soterrat. En aquest sentit, assenyalen que la nova canalització de clavegueram que discorrerà en part pel carrer Tamarit i Gil és d'una secció insuficient.

Les esmenes també recullen que d'acord amb la planificació de l'espai fluvial a la vall baixa de l'Ebre, elaborat per l'Agència Catalana de l'Aigua al 2010, no està ben resolta la possibilitat de submergència del túnel per inundabilitat. Quant a l'estudi hidrogeològic del projecte, s'afirma que presenta uns treballs insuficients de caracterització de la realitat existent sobre el terreny. Així, els veïns apunten que l'estudi efectuat no justifica fefaentment que la construcció del tram soterrat no afecti a l'estabilitat i a la integritat dels edificis i habitatges existents, per augment del nivell freàtic aigües amunt.

D'altra banda, assenyalen que el projecte, en aquest tram urbà, no preveu l'increment de trànsit en un futur i que el disseny amb únicament dos carrils subterranis esdevindrà insuficient. Així mateix, es posa de manifest que la distància del túnel respecte les edificacions del barri de Ferreries és en alguns casos inferior als 2,5 metres, i que caldria saber si s'ha previst el monitoreig i la instrumentació de l'excavació, preveient la presa de mesures tan del terreny com de les estructures potencialment afectades.

Respecte al conjunt del projecte, les al·legacions apunten que el projecte sotmès a informació pública no esdevé una solució definitiva als problemes de trànsit "en no dissenyar-se una veritable variant de la C-12" al seu pas pel nucli urbà de Tortosa i demanen considerar de nou el traçat que discorria més proper al canal Xerta-Sénia. També s'adverteix de l'elevat cost de l'obra, pressupostada en 106 milions d'euros. En aquest sentit, es demana la construcció d'una variant que suposi el mínim cost possible d'execució i amb les mínimes afectacions als particulars.

Via Canal 21 Ebre (Cinta Bonet)

12 comentaris:

  1. Joder! En aixo tb? La gent protesta x protestar. Aixi mos va!!!

    ResponElimina
  2. ...bueno... la verdad que tras el fiasco del faraonico proyecto que se ha ido al garete, el "muchacho"... necesita que tenga "algo grande" en su curriculum, y esto es un pegote que tapara el "bache" de las piscinas..., una circumbalacion es eso una circumbalacion, que una carretera que esta en un nucleo urbano, la trasladan al extraradio, pero hacer un tunel tan largo, tan cerca de un rio, con dos carriles uno por cada sentido...¡hummm! si tan solo en cemento para la boveda ya hay para 150.000.000 euritos, para eso hacerlo en aereo...

    ResponElimina
  3. Q te q vere lo riu? Crec q no sinventa res de nou. No sera un super tunel. Altres poblacions tenen tunels i no passa res de dolent. Pero bueno. Si preferiu lo plan A o B ja esta be, pero son obcions molt mes cares.

    ResponElimina
  4. L'autor ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
  5. A Tortosa no es pot excavar molt, hi ha filtratges del riu.

    ResponElimina
  6. Ignorant, lo riu abans passava per aquesta zona fins que van tapar lo tros que hi corria per alli, Deixant d'existir "la Illa" que hi era al mig del riu. Mes o menys, llavors, com passa al Delta, solen ser uns terrenys febles, y sempre hi solen arribar filtracions y humitats. Per aixó s'han de fer les correponents cates per veure com està. Igual ja les van fer, però, te sentit lo que diu Albertito, "a la vora del riu..." A més el riu estaria alguns cops per sobre del nivell del túnel, mal assunto, sobre tot si plou que ja saps del talls que obliguen a bombejar l'aigua que s'hi acumula. Un mal rollo xeic.
    Sols que si ho fan que ho fassen bé, pero de llibre! No de propaganda electoral.

    ResponElimina
  7. Jo crec q se pot fer. Se fan parkings i no passa res.
    Lo de les inundacions baix del pont de la v.v es una historia q te molt a vere en lo polugon de Roquetes.
    Pero bueno. Jo continuo pensant q esta es la millor opcio. Tant pel canalet com la del canal, son molt mes cares. Aqui, no tindran q expropiar ningu.

    ResponElimina
  8. ...ignorant, de pasar si que pasa, mas de una vez los bomeros sacan agua, aunque creo que los parkings tienen medios, pero de pasar, pasa...

    ResponElimina
  9. Claro claro. A les ciutats proximes d'un riu són inviables tunels subterranis. Lo problema que té Tortosa a l'hora de fer forats són los possibles descubriments arqueologics. Però bueno, com sempre fiquem peros a tot, no és d'exetranyar que siguessem lo cul de Catalunya. No a la autovia A-7 per Campredó, no a la c-12 pel canalet o subterranea, pero sí per la falda dels ports. Bé, bé. Se nota que voleu progrès a les nostres terres. Això sí, en la política del "NO"!!!

    ResponElimina
  10. Per cert, quan lo faiguen. Jo voto per que se digue lo "Tortotunel", referencia de tunels impossibles al món mundial..?

    ResponElimina
  11. ignorant, si por la falda dels ports, quieren hacer el tunel, por alli no hay aguas que se filtren del rio, y lo de Cambredo se puede hacer aereo, total el nuevo puente se podra prolongar y bajarse pasado la mayoria del territorio, creo que por alli quieren en un futuro hacer una macrourbanizacion de chalets, y si pasa a ras de suelo la autovia les corta el rollo urbanistico o por lo menos eso creen, pues los niños no podran ir libremente en bicis, si que habra un puente que cruzara el gran asfalto, pero no sera lo mismo si todo son calles, y al Canalet idem de idem... por eso digo lo de hacerlo en aereo..., pero "ellos" haran lo que les saldra de los cojones, pero hacer el tunel donde quieren es muy arriesgado..., he de hacer una rectificacion, en anterior escrito pongo la palabra "BOMEROS", quise decir "BOMBEROS".

    ResponElimina
  12. ...¡TORTOTUNEL!..., en vez del TORTOHOSPIT..., vergüenza se habrian de dar con el mogollon que hay al hospital de la Cinta, sobre todo para poder aparcar, por lo menos si hicieran este de la Farinera, entre Roquetes-Tortosa (lo pongo por orden alfabetico), todo aquel cuadro de la carretera a hacer el tunelicito hasta el parque de Roquetes, menudo parking, y el hospital de la Simpatica que quede para geriatrico..., pero como ese hospital fue idea del tripartido, hay que retrasarlo, y el pueblo que se jod....., caramba,carambita...

    ResponElimina

NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

Disqus for Marfanta