27 de febrer del 2009

Bel reclama que l'estació de Tortosa rebi una part de l'esforç inversor de Rodalies

L'alcalde recorda que l'Ajuntament haurà de costejar els 2,2 milions de la reforma per urbanitzar els terrenys de Renfe

Ferran Bel no vol arribar a les vacances de Setmana Santa sense haver desbloquejat el conveni per urbanitzar els terrenys de Renfe i reformar l'estació de Tortosa. L'alcalde tortosí i els responsables de l'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif) han acordat crear una comissió de seguiment per agilitzar els tràmits, ja que les obres s'havien de fer durant el 2009 i només la retirada de les vies i l'adequació dels serveis ferroviaris podria durar entre sis mesos i un any. Paral·lelament, caldrà fer les obres de millora de l'estació de Tortosa, que acumula una greu falta de manteniment. «És evident que l'estació necessita una reforma, però mentre que la xarxa de Rodalies rebrà una inversió de 4.000 milions, Tortosa haurà de fer-la amb fons propis», va lamentar.

L'alcalde de Tortosa ha rebut amb una certa sensació de greuge l'anunci del pla amb què l'Estat s'ha compromès a millorar la xarxa i les estacions de Rodalies amb una inversió de 4.000 milions. «Ara que s'estan anunciant inversions milionàries a l'àrea metropolitana, caldrà veure quants milions es destinen a millorar el servei ferroviari a les Terres de l'Ebre», va remarcar Ferran Bel. En aquest sentit, l'alcalde va recordar que l'Ajuntament haurà de costejar amb 2,2 milions d'euros de la seua butxaca la reforma de l'estació de trens de Tortosa, d'acord amb el conveni signat entre la ciutat i Adif durant el mandat anterior. Tot i així, l'execució del conveni es troba en via morta, i ara l'Ajuntament i Adif han decidit crear una comissió de seguiment per agilitzar els tràmits, que hauria de poder reunir-se a Tortosa abans de Setmana Santa.

De fet, Adif s'ha compromès a executar la seua part de les obres durant el 2009, ja que al marge de reformar l'estació també cal desmantellar les vies i les catenàries en desús, i alçar les andanes, «al setembre i l'octubre es va córrer molt perquè la comissió de Patrimoni aprovés el projecte de reforma de l'estació, i ara es voldria que Adif també fes un esforç», va reiterar l'alcalde. En aquesta línia, Bel va detallar que Adif podria tardar entre sis mesos i un any a retirar totes les infraestructures ferroviàries que no s'utilitzen a l'estació de Tortosa des de l'entrada en funcionament del corredor del Mediterrani, fa més de 10 anys. «Després, caldrà començar el procés de desafecció dels terrenys de Renfe», va afegir-hi l'alcalde: «Però l'Ajuntament aplicarà un procés expropiatori més curt del normal perquè el preu de l'operació ja està pactat.» Segons el conveni que va aprovar-se a l'octubre del 2006, Tortosa havia de pagar un total de 3,9 milions d'euros: 2,6 milions per les obres a l'estació i la reposició dels serveis ferroviaris, i 1,3 milions més per l'expropiació pactada dels terrenys. La previsió de l'Ajuntament és urbanitzar el sector i redissenyar el centre de Tortosa. Bel va explicar que les obres de millora de l'estació seran simultànies als treballs de desmantellament de les vies, i va calcular que la infraestructura actual de l'estació de Tortosa permetrà fer compatibles les diferents obres amb el trànsit ferroviari.

D'estació abandonada a nou centre urbà. L'aprofitament residencial i comercial dels terrenys de Renfe és un dels projectes més ambiciosos de Tortosa, ja que connectarà els dos eixamples i permetrà construir un pàrquing subterrani amb un miler de places. A més, l'operació posarà fi al mal estat de l'estació i també eliminarà el pas subterrani, amb una nova andana a la capçalera. Adif ja ha instal·lat una nova senyalització, però amb les obres es construirà una nova marquesina i es renovarà el mobiliari urbà.

El Punt (27-Febrer-2009)



Més informació a El Punt:
-La retallada d'horaris a les estacions de tren de Tortosa i l'Aldea causa indignació a l'Ebre
-
Adif diu que no s'incomplix el Penta a la Ribera d'Ebre
-
Calafell reivindica que les futures rodalies del Camp no ignorin la costa del Baix Penedès

6 comentaris:

  1. i si fossen encara més "ambiciosos" , tal com alguns ja vau dir per aqui fa temps ?

    Per que no fer una estació nova entre la nova comisaria dels mossos i el carrefour , a qualsevol dels dos bandes de via, on es troben terrenys adequats? Ja veieu, pels trens que arriben, quina gran estació cal!
    Es guanyaria el doble de terrenys al centre, no tindriem Tortosa trencat en dos, i encara que l'estació s'allunya de alguna gent (5 minuts a peu), s'apropa a uns altres. L'estacio vella podria convertir-se en un restaurant o sala d'expos o ...
    suposo que tot ja esta decidit i hi ha pros i contres de qualsevol opcio, pero us torno a deixar l'idea igualment

    ResponElimina
  2. L’estació de RENFE a Tortosa te molts anys, i la seva ubicació ja no respon a les necessitats actuals i sempre serà un padastre al lloc actual. Sembla molt mes raonable desplaçar-la en direcció al Raval de la Llet sempre i quan hi hagin accessos dignes i llocs on aparcar. Les solucions s’haurien d’enfocar amb molta mes ambició, perquè a la curta, lo barat resulta car.

    ResponElimina
  3. Realment aquest "fenomeno" no en te ni idea o només sap fer partidisme.
    Aquesta es la questió.

    ResponElimina
  4. Pere; podries concretar i de pas donar alternatives millors sense necessitat de desqualificar? Dóna’ns una opció realista..Com gestionaries tu una terminal de RENFE al nostre poble ?

    ResponElimina
  5. si, estaria bé escoltar les alternatives. Ara bé, jo no veig cap desqualificació en dir-li "fenòmeno" a Fem-ho-bé. així en un doble sentit, "tan tortosí"...

    Per a desqualificacions les que es posaven aquí a les eleccions municipals passades, quan encara no hi havia que registrar-se per escriure allò que passava pel cap davant del teclat.

    Beguer, Marià Curto, el SR Celma Prieto també podrien fer una pluja d'idees sobre el tema, fins i tot el Sr Òdena o Mascarell a la Cutretelivisío Tortosina, que hauri de ser digna d'estudi per Monegal (lo d'El Periòdico, que tan bé imiten a Polònia).

    ResponElimina
  6. El comentari de Pere potse no és cap insult, el que si és, és un comentari totalment banal, poc interessant i més ben diria inutil..seguint la línia de la majoria de comentaris seus que he llegit, tat que si fenomenos?

    Pel que fa a l'estació, és un tema complicat, però si parlem de tancar l'aixeta perquè aquest gobern gasta massa no em vingeu ara en que allarguin l'estació fins la caserna dels mossos i que hi col·loquin un restaurant-museu on hi es ara, us aclarireu algun cop fenomenos?

    Pere saps el que es fer partidisme? Exactament el que tu fas FENOMENOOO.

    ResponElimina

NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

Disqus for Marfanta