19 d’octubre de 2014

Acord per tirar endavant la carretera de Riba-roja d'Ebre, Almatret i la Granja d'Escarp


RIBA-ROJA D'EBRE (Ribera d'Ebre).- Els estudis informatiu i d'impacte ambiental de la futura carretera entre Riba-roja d'Ebre, Almatret i la Granja d'Escarp (Segrià), han iniciat el seu període d'exposició pública. Aquest nou pas és el resultat del consens assolit per part dels tres municipis a l'hora de decidir el traçat. I és que la manca d'un acord en el recorregut era el factor determinant que impedia, des del Departament de Territori i Sostenibilitat, emprendre qualsevol acció per avançar en el projecte. Els estudis presenten dos traçats, el consensuat -de 27,08 quilòmetres i 40 milions d'euros- i l'alternatiu -de 33,2 quilòmetres i més de 50 milions d'euros-, que han de donar solució a una demanda històrica.


Aquests són els segons estudis informatiu i ambiental que presenta la Generalitat, fruit d'aquest consens aconseguit entre els tres consistoris després de nombroses reunions de treball. Cal recordar que ja fa tres anys que els ajuntaments afectats defensen un traçat acordat davant la Direcció general d'Infraestructures de Mobilitat Terrestre.

Els alcaldes de Riba-roja d'Ebre, Antonio Suárez, d'Almatret, Jesús Quiroga, i de la Granja d'Escarp, Manel Josep Solé Agustí, han mostrat la seva satisfacció per l'impuls que s'està donant al projecte, i és que aquesta infraestructura és una demanda històrica que es remunta als anys 30. La nova carretera suposarà la solució a la manca de comunicacions viàries que pateixen des de fa temps aquests municipis, que els situa en un cul de sac.

La carretera, a més, forma part del Pla d'Evacuació Nuclear de Tarragona (PENTA). El 1997, de fet, es va inaugurar a Riba-roja d'Ebre un gran pont de formigó per salvar el riu i connectar el poble amb la carretereta, que havia de suposar una sortida al nord en cas d'accident nuclear. Disset anys després, però, la realitat és que el pont de Riba-roja d'Ebre continua connectat a un camí de terra.

Noves perspectives econòmiques 

La carretera suposaria també obrir noves perspectives econòmiques a la zona, ja que permetria la comunicació de Riba-roja d'Ebre amb les terres de Lleida i amb l'AP-2, mentre que per als pobles del Segrià suposaria incrementar aquesta permeabilitat amb les comarques de l'Ebre.

El traçat consensuat, 10 milions d'euros més econòmic 

Les dues opcions de recorregut es concreten en una carretera comarcal convencional, amb dos carrils de circulació, amb una calçada de set metres i mig metre de voral per costat. La diferència està en el traçat: el consensuat preveu un itinerari de 27,08 quilòmetres i té un pressupost estimat de poc més de 40 milions d'euros. L'alternativa proposa 33,2 quilòmetres i un cost de més de gairebé 51 milions d'euros.

Un cop esgotat el període de dos mesos d'exposició pública dels estudis informatiu i d'impacte ambiental, quedarà la redacció del projecte definitiu, l'aprovació del projecte executiu, la licitació de les obres i la seva execució. Malgrat no comptar amb terminis tancats, els alcaldes estan convençuts que "el projecte avança lent però segur" gràcies al consens aconseguit i la força que això suposa a l'hora de defensar-lo davant del Departament de Territori i Sostenibilitat.


Imatge Ajuntament de Riba-roja d'Ebre

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

Disqus for Marfanta