10 de juliol del 2008

El web de Tortosa té un troià?

Avui, cada vegada que carrego la pàgina web de l'Ajuntament de Tortosa al meu navegador, m'entra un arxiu a la carpeta d'arxius temporals que l'antivirus identifica com un troià. El nom de l'arxiu és ngg[1].js, i pel que sembla el seu atac està afectant algunes webs més en els últims dies, com podeu llegir en aquest fórum. Com ja sabreu els aficionats a la informàtica, un troià o cavall de Troia, a part del famós cavall de fusta dels grecs, és un programa nociu amb aparença de software legítim, que permet l'accés a usuaris externs, a través d'una xarxa d'àrea local o d'Internet, amb la finalitat de recaptar informació o controlar remotament a la màquina amfitriona, però sense afectar al funcionament d'aquesta. És possible que el web de l'Ajuntament de Tortosa haja rebut un atac intencionat, per part d'algú proper a la corporació o contrari al govern? D'altra banda, no és el primer cas que tenim al territori, ja que l'Ajuntament d'Amposta va ser inclòs recentment en un llistat d'antispam, que impedia que els seus correus electrònics arribessen satisfactòriament a alguns destinataris protegits contra el correu brossa.

3 comentaris:

  1. Gustau: Passa't a Mac!!!

    ResponElimina
  2. jo ho he provat avui i no m'ha passat

    ResponElimina
  3. fa pinta de spyware, en principi no et faran malbé res però toquen la pera, et recomano que canvies de navegador, o encara millor de sistema operatiu (jo m'he passat a Ubuntu i estic encantat )

    ResponElimina

NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

Disqus for Marfanta