2 de maig del 2013

La revista Sàpiens celebrarà la seua quarta festa a Tortosa, amb activitats centrades en el patrimoni



 TORTOSA (Baix Ebre).- La ciutat de Tortosa serà l’escenari, el proper 11 de maig, de la quarta edició de la festa Sàpiens, organitzada per aquesta revista amb l’objectiu d’apropar la història al gran públic i redescobrir els territoris del país. Serà tota una jornada amb diverses conferències, rutes guiades pel patrimoni i els espais històrics de la ciutat, i un tast de la Festa del Renaixement, ja que hi haurà un campament de recreació històrica i una taverna per degustar la cuina del segle XVI, a més d’un taller d’espases i abanderats per als xiquets. La directora de la revista Sàpiens, Clàudia Pujol, ha aprofitat aquest dijous el seu pas per l’informatiu matinal de Canal 21 Ebre per recordar que la història està present en molts llocs de la geografia catalana. A més, ha recordat que els actes de la festa Sàpiens a Tortosa seran gratuïts i oberts a tothom.

De fet, és la primera vegada que la festa Sàpiens s’organitza a les comarques del Camp de Tarragona i les Terres de l’Ebre. En aquest sentit, un dels organitzadors de la festa Sàpiens a Tortosa és el periodista ebrenc Oriol Gracià. Durant la mateixa entrevista al programa Primera Columna, Gracià ha assenyalat que hi haurà una ruta pels espais de Cristòfol Despuig, una activitat que servirà per donar a conèixer l’obra i la importància històrica d’aquest tortosí, que és una figura clau en el renaixement català.

Per la seua banda, el director de la revista Descobrir també ha explicat que, coincidint amb la celebració de la festa Sàpiens a Tortosa, la seua publicació també ha preparat un especial amb 52 planes dedicades a les Terres de l’Ebre. Així, Morales ha assenyalat que les revistes de Sàpiens Publicacions estan convençuts de les potencialitats de les Terres de l’Ebre per esdevenir un referent turístic al país. Els articles del darrer número de la revista Descobrir sobre les Terres de l’Ebre estan signats pel mateix Oriol Gracià, a més de l’exdirector general de la Unesco, Federico Mayor Zaragoza, a més dels periodistes ebrencs Joanna Pardos, Sílvia Berbís i Jordi Prades.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

Disqus for Marfanta