TORTOSA (Baix Ebre).- Tortosa plantejarà a la Taula Sectorial de Turisme la declaració de la ciutat com a municipi turístic. Així ho ha explicat aquest dimarts el regidor de Turisme, Alfredo Ferré, qui ha assenyalat que hi ha diverses línies de treball engegades: d’una banda, amb la col·laboració de la Cambra de Comerç de Tortosa, però també amb els allotjaments i amb les diverses entitats d’hostaleria i de comerciants del municipi. Durant una entrevista a l’informatiu matinal de Canal 21 Ebre, Ferré ha afirmat que, més enllà de desenvolupar el pla estratègic sobre turisme que ha redactat la URV, ara l’objectiu de la Taula Sectorial del Turisme hauria de ser establir ponts de col·laboració entre les administracions i entre els sectors públic i privat. En aquest sentit, el regidor ha apuntat que volen que siga un projecte de ciutat, i no només una iniciativa de l’Ajuntament. A banda, també es podria impulsar l’organització de nous esdeveniments i buscar l’assoliment d’algun tipus de certificació de qualitat turística.
Durant la mateixa entrevista, el regidor de Turisme ha celebrat l’assoliment de la Reserva de la Biosfera de la Unesco per part de les Terres de l’Ebre, tot destacant que en el material de la nova campanya promocional de Tortosa ja han afegit el distintiu d’EbreBiosfera. Ferré també ha destacat que amb motiu de la nova campanya publicitària ‘Tortosa, ciutat del Renaixement. Cultiva l’art de viure!’ s’han subratllat tres eixos: el patrimonial i cultural, els valors naturals, i l’oferta comercial i gastronòmica. De la mateixa manera, el regidor de Turisme ha afegit que en les diverses accions de promoció també han volgut reivindicar l’entorn, el paisatge i la resta del territori, ja que Tortosa no seria igual sense el conjunt de les Terres de l’Ebre.
D’altra banda, Ferré ha detallat que durant aquest mes de juny haurien d’acabar-se les obres de la nova oficina central de turisme al Museu de Tortosa, a l’antic escorxador, i que també confien en trobar un llogater per al llagut turístic Lo Sirgador. Així, el regidor de Turisme ha admès que la navegació fluvial per l’Ebre encara no és un projecte econòmicament consolidat. Però Ferré ha afegit que l’Ajuntament està negociant amb un parell d’empreses, i que esperen que abans de finals de juny es puga adjudicar l’explotació de Lo Sirgador a algun operador. El regidor ha assenyalat també que si finalment no hi ha cap empresa que aquesta temporada vulga gestionar el llagut turístic, seria el mateix Ajuntament qui se’n faria càrrec de l’explotació directa, a través d’un sistema de reserves.
![]() |
Un moment de la inauguració de l'exposició al Palau Robert. - AJUNTAMENT DE TORTOSA |
A Tortosa li és vital un tracte discriminatori positiu que la situï en el lloc que li pertoca. Encara som una ciutat no normalitzada, urbanística i culturalment parlant.
ResponEliminaLa ciutat compta amb un conjunt monumental de primer ordre, part del qual s'ha de restaurar. Reconec que fer-la atractiva vol dir millorar la qualitat de vida dels seus veïns i, de retruc, dels turistes. No oblidem els condicionants metereològics del vent i la calor per repensar les futures actuacions a emprendre.
L'autor ha eliminat aquest comentari.
ResponElimina