L'extensió de les Rodalies a Girona, Tarragona, i Lleida preveu crear una nova oferta per millorar el transport ferroviari entre les diverses àrees metropolitanes de Catalunya. Concretament, i segons el conseller, es reforçaran els serveis i s'incrementarà "significativament" la freqüència de pas en els serveis que uneixen Girona i Blanes, Tarragona i Reus, i en menor mesura, entre Lleida, Mollerussa i Cervera.
Igualment, la inversió també anirà destinada a accions ja iniciades com la millora del servei de l'R2 a l'Aeroport del Prat, l'R2 Sud el cap de setmana, l'R3 en el semidirecte a Puigcerdà, la nova línia R8, el perllongament del servei de l'R11 entre Girona i Figueres, l'augment de la seguretat i la vigilància, el pla de neteja i manteniment de les estacions, la millora en la il·luminació, l'increment del personal d'inspecció contra el frau, i la substitució de 18 trens de mitja distància i 17 de Rodalies, entre d'altres.
El conseller Vila ha celebrat l'acord i ha valorat que el pla d'inversions preveu xifres "reals" i "no només paraules". Així mateix, Vila ha apuntat que s'incorporen objectius en la millora del servei de Renfe i sancions en cas d'incompliment. "Els ciutadans valoren la complicitat entre les administracions que tenim com a mínim comú denominador el servei als ciutadans", ha sentenciat el conseller. Vila també ha lamentat que "durant molts anys" s'ha instat Renfe a fer una feina "sense els recursos necessaris".
L'entesa s'ha formalitzat aquest dilluns a la tarda en la reunió de l'Òrgan Mixt de Coordinació Generalitat-Renfe Operadora, i recull les condicions econòmiques de l'acord. Així, Foment aportarà a la Generalitat a partir dels Pressupostos Generals de l'Estat l'import equivalent al dèficit d'explotació de Renfe a Catalunya, és a dir, el cost del servei que no queda cobert pels bitllets que paguen els usuaris.
La compensació prevista és de 106,2 milions d'euros el 2012, 116,4 milions el 2013, 111,9 milions el 2014, i 119,9 milions el 2015. L'acord també inclou que l'Estat compensi la Generalitat pel cost del servei dels anys 2010 i 2011. Així mateix, l'acord també preveu una inversió de 165 milions d'euros en la millora del servei en noves actuacions com l'extensió de les Rodalies a Tarragona, Lleida i Girona, el perllongament de l'R1 en el tram Mataró-Arenys de Mar, o el reforç de l'oferta de places a les línies R13, R14, R15 i R16.
"Tancar per bé" el conflicte pels expedients a Renfe
D'altra banda, sobre els centenars d'expedients oberts per la Generalitat a Renfe per infraccions greus, com la supressió de serveis sense garantir un transport alternatiu en el context de la vaga de la tardor de 2012, el conseller ha demanat "tancar per bé" el conflicte ja que als ciutadans els "costa entendre" que les administracions s'expedientin mútuament per la prestació d'un servei públic.
La ministra Pastor ha agraït a Vila l'acord sobre Renfe i també ha assenyalat que les inversions es basen en "pressupostos reals" i no en "el cuento de la lechera", en l'expressió literal que ha fet servir en castellà. La ministra ha considerat que l'acord beneficiarà els usuaris de Rodalies i millorarà la qualitat del servei i s'ha compromès a què els projectes es posin en marxa "el més ràpid" possible.
Via ACN
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.