Els ciutadans poden comunicar a l’Ajuntament suggeriments o queixes sobre l’estat de la via pública
La regidora de Participació Ciutadana i Societat de la Informació, Amparo Moreno, va presentar ahir el nou servei d’informació geogràfica (SIG) per a la participació, una eina informàtica que permetrà registrar i sistematitzar els suggeriments que qualsevol ciutadà vulga fer per millorar la via pública. El govern municipal sap que la falta de manteniment de carrers i places és una assignatura pendent, i ara vol implicar els ciutadans en la detecció i localització dels problemes. La prova pilot ha funcionat, i la previsió és que al setembre es puguin veure les incidències solucionades i també les pendents, en un dels mapes del web municipal.
Qualsevol ciutadà o entitat pot omplir el formulari del SIG, i comunicar una incidència a la via pública o el seu suggeriment, a través d’un espai destacat del web municipal. La regidora va remarcar que l’objectiu és que les propostes de millora i els problemes detectats pels ciutadans puguin solucionar-se al més aviat possible. «Ara totes les incidències tindran un codi, que els diferents tècnics podran veure en pantalla i també localitzar sobre els mapes», va afegir Amparo Moreno. La regidora va admetre que el nou sistema no garanteix que la queixa d’un veí puga ser solucionada de manera immediata. «Però l’Ajuntament és l’empresa de serveis que hauria de resoldre totes les incidències i les propostes dels ciutadans», va recordar la regidora. Moreno va precisar que els diferents departaments municipals tindran una nova eina per saber què és el que tenen damunt de la taula. «Abans d’actuar, cal una diagnosi, i el SIG per a la participació és una eina de diagnosi immediata», va refermar. La regidora va dir que la visualització dels problemes no és només «una feina de l’oposició», ja que un govern hauria de ser el primer de reconèixer els problemes, per poder planificar les actuacions. «També perquè la gent puga visualitzar tota la feina de manteniment que ja s’està fent, ja que moltes vegades no s’acaba de fer visible», va concloure. Durant la fase de prova, que va començar el 27 d’abril, els ciutadans van introduir sis suggeriments, dos dels quals ja han estat resolts pels serveis municipals. En concret, l’Ajuntament ha reparat uns clots en un carrer i ha solucionat un problema de sorolls en un bar.
> Trobada amb les entitats veïnals
L’alcalde de Tortosa, Joan Sabaté, i la regidora de Participació Ciutadana, Amparo Moreno, tenen previst presentar avui als ciutadans el nou SIG per a la participació, amb motiu d’un acte públic que es farà a partir de les vuit del vespre al saló de sessions. Una de les entitats que estan convidades és la Federació d’Associacions de Veïns de Tortosa, que la setmana passada va denunciar la «falta de diàleg» que practica el govern municipal. La regidora va remarcar que el nou SIG és una manera d’agilitzar l’arribada de les solucions concretes que demanen les entitats veïnals. «El que era realment frustrant era quan ens reuníem i no es resolien els problemes, perquè les solucions depenen d’altres departaments municipals», va remarcar Moreno. La regidora va matisar que mantindran les reunions i la resta de sistemes per comunicar les incidències, ja que el SIG per a la participació és una eina més per fer que s’escolti la veu dels ciutadans.
El Punt (23-05-06)
Per comunicar una incidència a l'Ajuntament de Tortosa, cliqueu aquí mateix.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.