4 de gener del 2013

Bel alça la veu per denunciar el servei de trens lent i car entre de Tortosa i Barcelona

TORTOSA (Baix Ebre).- L'alcalde de Tortosa, el convergent Ferran Bel, ha denunciat aquest divendres el tracte discriminatori que pateixen, a Catalunya, les Terres de l'Ebre amb el servei ferroviari. Els preus dels bitllets del trajecte Barcelona-Tortosa amb un abonament de mitjana distància (10,73 euros) és similar al viatge amb alta velocitat Barcelona-Lleida (12,45 euros), però els trens tarden, de mitjana, dues hores i mitja per portar els passatgers des de la capital del Baix Ebre fins a la capital catalana, amb un deficitari servei alternatiu de més velocitat, com ara els Talgo o els Euromed. "Volem un servei que ens comuniqui amb tren Tortosa a Barcelona amb un temps del segle XXI i no del segle XX", ha lamentat Bel.

En aquest sentit, l'alcalde de Tortosa s'ha mostrat molt crític amb el servei que actualment ofereix Renfe per comunicar la ciutat amb el Camp de Tarragona i la capital de Catalunya. "No pot ser que al segle XXI ens coste dues hores i mitja anar des de Tortosa a Barcelona", ha afirmat l'alcalde. "I no pot ser que ens coste el mateix preu aquestes dues hores i mitja que els 57 minuts entre Lleida i Barcelona, que és una distància semblant", ha conclòs Bel tot remarcant que la comparació permet constatar dades "esfereïdores". Les declaracions de Bel arriben just després que s'hagen conegut, aquesta setmana, els nous preus dels abonaments de Renfe per viatjar en alta velocitat entre Girona i Barcelona, amb bitllets competitius a partir de 6,91 euros, i que després la companyia anunciés descomptes semblants per a la línia Barcelona-Camp de Tarragona-Lleida.

Per això, Bel ha volgut expressar el seu malestar per aquest greuge comparatiu i ha reclamat una solució en forma de reducció de preus i de temps de trajecte. "Hem de ser capaços de vertebrar el nostre país de forma ben diferent a com s'ha vertebrat l'Estat", ha dit. Ferran Bel ha comparat preus del trajecte Tortosa-Barcelona amb el de Lleida-Barcelona en AVE, en ser de distàncies similars. Amb l'abonament de 10 viatges, anar de Lleida a Barcelona en alta velocitat (57 minuts) costa 12,45 euros per trajecte, mentre que el viatge Tortosa-Barcelona en Regional Express (2h 41 min) val 10,73 euros. La situació no millora gaire si, per fer el trajecte Tortosa-Barcelona, es combina el Regional fins a l'estació de l'Aldea amb el Talgo fins a Barcelona: en aquest cas, el temps s'escurça fins a les 2 hores 1 minut i el preu, anada i tornada, costa 50,41 euros.

L'alcalde de Tortosa ha confessat haver viscut amb "certa perplexitat" el procés d'adaptació de tarifes que ha fet Renfe amb els trajectes en AVE fins a Lleida i Camp de Tarragona, després de fer públics uns millors preus per a la nova línia de Barcelona fins a Girona i Figueres. "Què hi ha darrera d'aquestes tarifes? És evident que s'estan subvencionant despeses d'explotació i inversió", ha advertit. El canvi tarifari, ha fet notar Bel, s'ha produït després de les protestes dels territoris afectats. Arribats en aquest punt, l'alcalde ha fet una crida a la societat civil a defensar una millor connexió ferroviària, en temps i preus, des de Tortosa i les Terres de l'Ebre amb Barcelona. En aquest sentit, ha avançat que plantejarà accions com a alcalde i també en la seua condició de senador.

3 comentaris:

  1. A bones hores protesta Bel, qui manava a l'alcaldia quan mos van treure els trens de llarg recorregut? els del seu partit senyor Bel, i sap que van fer...absolutament res...claro com que vostes van en cotxe i paguen la gasolina o l'avió amb dietes...pos estes coses no els interesen gaire. A vore si servirà d'alguna cosa que estigue al Senat...

    ResponElimina
  2. Ah, quan hagi resolt lo del tren a veure si resolem lo de la HIFE que és prou car també. Per anar a Barcelona, vull dir. Clar que això igual té alguna responsabilitat la Generalitat.

    ResponElimina
  3. Em sembla una crida independentista. És força curiós que quan el PP i CiU eren tan amiguets el senyor Bel mai es va pronunciar; tanmateix, en el context de tensió catalunya-espanya i amb l'auge independent ara faixi un atac a RENFE, gestionada pel govern central.

    ResponElimina

NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

Disqus for Marfanta