11 d’octubre del 2012

L'Aldea encarrega un full de ruta del municipi per l'endemà de la variant de l'N-340



L'ALDEA (Baix Ebre).- L’Ajuntament de l’Aldea té previst encarregar a la càtedra d’economia local i regional de la URV la realització d’un estudi sobre l’aprofitament de l’actual travessera de la carretera N-340, un cop que entre en funcionament la nova variant que està construint el Ministeri de Foment. Les obres de la circumval·lació de l’Aldea de l’N-340 podrien estar acabades abans de final de l’any 2013, i l’Ajuntament vol preparar el futur més immediat, per l’endemà que l’actual volum de trànsit deixe de passar pel centre de la població, amb els efectes positius i negatius que això provoca. L’alcalde de l’Aldea, el republicà Dani Andreu, ha afirmat aquest dijous que ja tenen molt avançades les converses amb la càtedra d’economia local i regional de la URV, per definir el full de ruta que hauria de seguir el municipi per poder aprofitar també les bones comunicacions per tren i per carretera; la proximitat dels polígons industrials; el seu creixement residencial, i els diversos equipaments públics que s’han construït en els darrers anys.

Durant una entrevista a l’informatiu matinal de Canal 21 Ebre, l’alcalde de l’Aldea ha remarcat que, amb l’entrada en funcionament de la variant, els veïns viuran amb més seguretat i amb menys risc de patir accidents. Andreu ha assenyalat que, tot i que el pas de la nacional 340 va vertebrar el creixement de l’Aldea en el passat, hi ha exemples en el territori –com ara Amposta, Sant Carles de la Ràpita i el Perelló-, de com adaptar l’economia i la vida de la gent a la nova realitat viària.

De fet, Dani Andreu s’ha mostrat confiat en què les obres de la variant de l’N-340 podran acabar durant l’any 2013, i més tenint en compte que el pressupost de l’Estat reserva una partida de 5,9 milions per enllestir les obres. L’alcalde de l’Aldea ha afirmat que tenen el compromís dels responsables de Carreteres del Ministeri de Foment; la confirmació de la mateixa empresa que executa les obres, i la constatació que s’estan construint els enllaços amb la futura variant, així com el desviament de l’actual via del ferrocarril, per habilitar el pas soterrat de la mateixa circumval·lació.

En la mateixa entrevista, Andreu ha lamentat que les Terres de l’Ebre no hagen tingut prou pes polític per aconseguir l’alliberament del peatge de l’AP-7 a l’Aldea, mentre no s’han acabat les obres de la variant de l’N-340. Una mesura que la classe política i els agents empresarials d’altres territoris sí que han aconseguit en casos semblants. De la mateixa manera, l’alcalde de l’Aldea ha criticat que ni l’actual govern de l’Estat ni els anteriors governs hagen aconseguit l’aturada dels trens Euromed, i que tampoc hagen potenciat l’estació de l’Aldea com l’estació central de les Terres de l’Ebre.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

Disqus for Marfanta