El projecte, segons ha detallat el mateix Solorza, es troba pendent de l'estudi d'impacte ambiental, que ha d'incloure el pla de desenvolupament. Un cop presentats aquests documents, l'administració haurà de decidir si atorga o no els permisos per sondejar i reobrir nous pous petrolífers a la zona.
"Ells -ha dit Solorza en referència als ecologistes- tenen el seu rol per vetllar pel medi ambient, però això no vol dir que nosaltres fem alguna cosa que tingui impacte ambiental. Repsol no farà res que tingui impacte ambiental", ha reiterat. El responsable de la companyia ha explicat que un coneixement més detallat del projecte, amb un estudi sísmic previst aquest estiu, facilitaria un canvi d'opinió al respecte per part dels conservacionistes i permetrien la seva aprovació.
Tot i admetre que les noves prospeccions no permetran descobrir "grans camps", tal i com retreuen els crítics a l'advertir de la desproporció entre riscos i beneficis, Solorza confia que el possible petroli que se'n pugui extreure permeti donar "valor afegit al que ja tenim" i prolongar els deu anys de vida útil que li resten a la plataforma Casablanca per continuar sent rendible. Actualment, el petroli produït en aquesta explotació -uns 2.000 barrils diaris- suposa únicament el 4% de la totalitat del que es processa a la refineria de Tarragona -on entre un 35 i un 40% del cru procedeix de Líbia-.
Via ACN
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.