27 de maig del 2013

Miró (UGT) reclama al govern incorporar les Terres de l’Ebre a la xarxa regional d’alta velocitat

TORTOSA (Baix Ebre).- El secretari general de la UGT a les Terres de l’Ebre, ha afirmat aquest dilluns que cal incorporar el territori a la futura xarxa regional d’alta velocitat, tot aprofitant la construcció del Corredor del Mediterrani. A més, segons Miró, és una xifra “extraordinària” que el 2,3% dels viatges al territori es facen ara mateix en transport públic. Amb aquest comentari irònic, Miró ha volgut replicar la dada facilitada pel secretari de Mobilitat de la Generalitat, Ricard Font, durant la seua trobada informativa amb els membres del Consell Econòmic i Social de les Terres de l’Ebre, el passat 17 de maig. Segons Miró, a les comarques de l’Ebre la gent no utilitza el transport públic perquè no hi ha una xarxa de transport públic, ni es pot anar a treballar als polígons industrials amb un altre mitjà de transport que no siguen els vehicles privats.

En aquesta línia, el secretari general de la UGT al territori ha afirmat que tremola només de pensar quines poden ser les intencions de la Generalitat amb la redacció del nou pla de mobilitat, tenint en compte les retallades que s’han fet, per exemple, en l’àmbit de la Salut.

Durant una entrevista a Canal 21 Ebre, Miró ha remarcat que Convergència i Unió no pot estar contínuament criticant tot allò que va fer el tripartit, o bé acusant el govern de l’Estat dels mals de Catalunya. Així, ha recordat que els trens regionals de Rodalies són competència de la Generalitat, i ha assenyalat que el servei de trens de les línies que connecten Tortosa i Móra la Nova amb Barcelona són “infumables”. Segons Miró, el govern de la Generalitat no es mira amb el mateix interès les comarques de Girona que les del sud del país. En aquest sentit, el secretari general de la UGT a les Terres de l’Ebre ha advertit que el Govern s’està plantejant entre Tarragona i Castelló mantenir la via d’ample ibèric i construir al costat la via d’ample europeu. Una solució que, segons Miró, només serviria per provocar un gran caos ferroviari.

Per tot plegat, Miró ha reclamat al govern de la Generalitat, al delegat del Govern a les Terres de l’Ebre i a l’alcalde de Tortosa que facen tot el possible per incorporar el territori a la xarxa regional d’alta velocitat. El secretari general de la UGT a les Terres de l’Ebre ha recordat també que aquest sindicat dóna suport a la plataforma Trens Dignes, la qual es torna a reunir aquest dimarts per seguir mobilitzant la societat civil.

Wifredo Miró, reelegit secretari general de la UGT a l’Ebre 

El secretari general de la UGT de Catalunya, Josep Maria Álvarez, va clausurar aquest dissabte el congrés de la UGT de les Terres de l'Ebre, en el qual van reelegir per cinquena vegada Wifredo Miró com a secretari general. Durant una entrevista a l’informatiu matinal de Canal 21 Ebre, Miró ha afirmat aquest dilluns que es va presentar a la reelecció perquè són temps difícils i de lluita, i per tant calia seguir en cos i ànima liderant la UGT a les Terres de l’Ebre. En aquest sentit, el secretari general ha justificat que finalment no hi hagués una candidatura alternativa, ja que el que més convé la classe treballadora és “unitat i lluita”.

D’altra banda, Miró s’ha declarat totalment obert a seguir col·laborant amb moviments socials com ara la Plataforma d’Afectats per la Hipoteca o el casal popular Panxampla, o amb els altres sindicats amb representació al territori. En aquest sentit, sobre la possible fusió entre la UGT i Comissions Obreres, Miró ha afirmat que no li importaria que hi haguessin negociacions obertes. En qualsevol cas, Miró ha precisat que és un tema que cal estudiar bé per evitar una fragmentació dels sindicats majoritaris. De fet, ha afegit que el més important per a la UGT és aprofundir en la unitat d’acció sindical, tant amb Comissions Obreres com amb la USOC.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

Disqus for Marfanta