15 d’octubre de 2014

Ventura denuncia al Parlament el ‘calvari’ dels trens a l’Ebre i reclama solucions 'immediates' a Vila




BARCELONA.- La diputada ebrenca del PSC, Núria Ventura, ha interpel·lat aquest dimecres el conseller de Territori i Sosteniblitat sobre la situació del servei ferroviari a les Terres de l’Ebre, després de les incidències que s’han acumulat a les línies R15 i R16 durant els darrers mesos. En la seua intervenció al Parlament, Ventura ha parlat de temps de trajectes excessius i de retards constants, a més de la incomoditat dels combois i els preus abusius, per posar de manifest que desplaçar-se en tren des de les Terres de l’Ebre és una “vergonya” i un “veritable calvari” per als usuaris. De fet, la diputada socialista ha advertit que la situació no és nova, però ha assenyat que s’ha agreujat durant els mesos d’estiu. Així, Ventura ha recordat les queixes dels usuaris, de la Plataforma Trens Dignes i de Jóvens en Defensa de l’Ebre, que fins i tot han comptat els retards del setembre: 1.380 minuts acumulats a la línia R15 i fins a 2.140 minuts de retard acumulats a la línia R16.

Per la seua banda, el conseller Santi Vila ha contestat Ventura que el govern català coneix i també “lamenta i reprova absolutament el mal servei ferroviari” que s’està prestant entre les Terres de l’Ebre i les ciutats de Tarragona i Barcelona. Amb tot, Vila ha culpat el govern de l’Estat de la lentitud en les inversions previstes per millorar la línia ferroviària de la costa, com ara el desdoblament de la via entre Tarragona i Vandellòs.

Tot i així, Ventura ha demanat a Vila que la Generalitat solucione els problemes que són competències del govern català, com són la millora de les tarifes, de les freqüències i dels combois. La diputada del PSC ha afirmat que els nous serveis de trens semidirectes no sempre es realitzen amb unitats noves. També ha afirmat que confien en què la integració tarifària arribe al gener del 2015. Però Ventura ha conclòs la seua intervenció reclamant al conseller solucions “contundents i immediates” per millorar el servei de trens a les Terres de l’Ebre.

2 comentaris:

  1. Efectivament la situació ferroviària a les Terres de l’Ebre és vergonyosa. Però no podem caure en la hipocresia, molt instaurada en el socialisme des de l’època zapateril.

    Qui va paralitzar l’any 2007 el desdoblament de la via a l’altura de Vandellós? Una obra que havia pressupostat el govern popular de José María Aznar. Qui ha tornat a ficar en marxa l’obra que els socialistes van deixar en stand by? El govern popular de Mariano Rajoy. Qui més se queixa, a vegades, és qui més té que callar.

    ResponElimina
  2. ...no quiero en este caso, meterme a criticon, pero creo que esta segunda via, era para los trenes mercancias procedentes de tierras andaluzas, murcianas y valencianas para la frontera, y si se paro fue por poner el ancho europeo o sea el tercer carril y se opto por hacerlo a la via existente, y lo de Rajoy, querian hacerlo por el interior peninsular, tan solo por joder a Catalunya y los europeos le dijeron que nones, pero dejandonos de triquiñuelas de politicas caciquiles, Espanya tendria que tener dos vias para pasajeros, una de ida y otra de bajada y lo mismo para mercancias o sea dos e igualmente una de ida y la otra de bajada, y todas con el tercer carril para que no haya que tener que hacer transbordos, en eso de la situacion vergonzosa de los trenes, tienes razon, pero el ramal Tortosa - Aldea, habria de haber otro en Amposta - Aldea, y tener mas cadencias de trenes para Barcelona, sobre todo a las fechas punta del movimiento estudiantil, pero tranquilo con nuestra flamante Republica Catalana, eso se arreglara, ¿como?... pues incrementando el numero de habitantes de la zona, aqui en el Baix-Ebre y en El Montsia seremos sobre 1.500.000 de habitantes por empezar, ya que seremos en total 15.000.000 los catalanes, tenemos muchos pueblecitos casi deshabitados...

    ResponElimina

NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

Disqus for Marfanta