En la mateixa línia, Trens Dignes a les Terres de l'Ebre ha volgut destacar que "el transport ferroviari i un servei públic de qualitat també són estructures d’estat". "Reivindiquem un servei de rodalies que unisque internament les Terres de l’Ebre i que ens permeta comunicacions dignes amb la resta de la província, com entre Ulldecona-Tortosa-L’Ametlla de Mar-Tarragona o La Pobla de Massaluca-Móra la Nova-Reus-Tarragona", han arfirmat a través d'una comunicat, tot recordant que aquesta és ja una competència de la Generalitat. "És al govern de la nació a qui li demanem voluntat política i sensibilitat territorial perquè incloga les comarques de l’Ebre en este nou contracte de Rodalies", han afegit.
Igualment, la plataforma Trens Dignes ha vinculat aquestes demandes a les que va fer públiques per advertir que, amb els plans del Ministeri de Foment que hi ha ara damunt la taula sobre adaptacions de vies a l’ample internacional al Corredor del Mediterrani, l’any 2015 es preveu que Tortosa puga perdre la connexió amb l’estació urbana de Tarragona per als trens de viatgers regionals. Segons Trens Dignes, això impossibilitaria un servei de Rodalies adequat per a la població com el que ara es reclama, a més d'empitjoraria encara més "la insostenible situació actual".
D’altra banda, la plataforma Trens Dignes a les Terres de l'Ebre ha volgut valorar positivament l'acord unànime assolit el passat 12 de juny al Parlament, en què s'instava el govern català a tenir enllestit en tres mesos un calendari per a la modernització dels combois de les Terres de l'Ebre. Amb tot, el moviment ha afirmat que vigilarà el compliment dels terminis acordats, tot recordant que el greu comparatiu és que la flota que opera a l'Ebre és la més antiga de la xarxa ferroviària catalana, amb un manteniment insuficient. De la mateixa manera, la plataforma Trens Dignes també insta la Generalitat a impulsar l’Autoritat Territorial de Mobilitat a les Terres de l’Ebre, la integració tarifària del seu àmbit territorial, i a incorporar millores en els sistemes tarifaris del serveis de transport públic al territori. "Considerem positiu per al territori qualsevol actuació que contribuïsca a millorar la lamentable situació actual, però volem recordar que estos objectius, aprovats ara, ja es fixaven en la Pla Territorial de Mobilitat de les Terres de l’Ebre (2007-2010) i s’establia el 2012 com a any límit per impulsar la integració tarifària i l’Autoritat del Transport Metropolità. Així doncs, anem tard i reclamem més fets que paraules", ha recordat la plataforma Trens Dignes.
Imatge Trens Dignes a les Terres de l'Ebre
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.