24 de juny del 2006

L'anella viària del Delta podria completar-se amb un tren turístic

La Generalitat ha previst una inversió milionària i el conseller Nadal vindrà a presentar el projecte

El Departament de Política Territorial i Obres Públiques ja té pràcticament enllestit el projecte de l'anella viària del Delta, que el conseller Joaquim Nadal ha de presentar en les properes setmanes amb una inversió global que podria superar els 40 milions d'euros. L'anella aprofitarà la xarxa viària actual per comunicar les set poblacions del Delta amb un itinerari d'uns 46 quilòmetres, trams de carril bici i el nou pont entre Deltebre i Sant Jaume d'Enveja. A més, els tècnics han previst un traçat amb una amplada suficient perquè també hi pogués circular un tren turístic, si bé aquesta és una proposta que encara és damunt la taula.

El delegat de la Generalitat a les Terres de l'Ebre, Miquel Castelló, va confirmar ahir que el govern té pràcticament enllestit el projecte de l'anella viària, que unirà totes les poblacions del Delta a partir de la millora de la xarxa de carreteres actual i la construcció del pont entre Sant Jaume d'Enveja i Deltebre. Un projecte que aparentment feia un temps que estava encallat, però que la Generalitat ha previst impulsar amb una inversió «molt potent», que podria superar els 40 milions d'euros. «No volem fer una autopista al Delta, sinó utilitzar les carreteres existents i connectar els dos hemideltes amb una anella de circulació que també tindrà trams de carril bici», va precisar Castelló. En aquesta línia, el delegat va remarcar que l'anella viària serà «una eina molt eficaç per potenciar el turisme de qualitat i sostenible», però va afegir-hi que no coneixia la possible instal·lació d'un tren turístic. «La veritat és que si el projecte tingués altres línies seria una sorpresa», va admetre Castelló, que va explicar que en les properes setmanes el conseller Joaquim Nadal visitarà el territori per donar tots els detalls de l'anella viària. «Els municipis del Delta han fet una aposta molt clara pel turisme, i el govern també té molt clar que l'anella viària és el millor que podríem fer per ajudar els pobles del Delta», va refermar Castelló, que va afegir-hi que en les properes setmanes també es farà públic el nom de l'enginyeria que executarà el pont entre Deltebre i Sant Jaume d'Enveja. «Són dues inversions que van lligades, i que podrien executar-se de manera paral·lela, ja que en realitat persegueixen el mateix objectiu», va concloure.

> Una xarxa que unirà set pobles

L'anella viària del Delta ha estat motiu de diferents enfrontaments polítics entre CiU i el PSC, ja que la federació havia criticat el govern tripartit per la falta de compromisos pressupostaris per impulsar el projecte. L'última reunió important per desinflar la polèmica va ser el febrer del 2004, quan l'exdelegat Lluís Salvadó va trobar-se amb els alcaldes i representants de Sant Carles de la Ràpita, Sant Jaume d'Enveja, Deltebre, l'Ampolla, Camarles, l'Aldea i Amposta. En aquell moment es va dir que el projecte tenia un cost aproximat de 40 milions d'euros, i que com a mínim una quarta part d'aquesta quantitat es destinaria a la construcció del pont entre Deltebre i Sant Jaume. L'anella viària, que també servirà per millorar les connexions amb l'autopista AP-7 i la carretera N-340, es desenvoluparà aprofitant trams de carreteres existents, tot i que també han de fer-se alguns trams nous i una carretera d'uns dos quilòmetres que permetrà l'accés a la platja rapitenca del Trabucador.

El Punt (24-Juny-2006)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

Disqus for Marfanta