15 de febrer del 2013

Una nova via verda connectarà la Terra Alta i Tortosa amb Amposta i Sant Carles de la Ràpita

TORTOSA (Baix Ebre).- El Departament de Territori i Sostenibilitat ha anunciat aquest dijous que ampliarà les vies verdes de les Terres de l'Ebre, tot unint Tortosa amb Sant Carles de la Ràpita. El projecte allarga la via verda de la Terra Alta i del Baix Ebre fins a arribar als 77 quilòmetres, i es connectarà amb les vies existents a la desembocadura del riu. El secretari de Territori i Mobilitat, Ricard Font, ha presentat l’estudi de traçat per elaborar el projecte d’ampliació de la via verda de la Terra Alta i del Baix Ebre, que actualment arriba fins a Tortosa i que es connectarà amb Sant Carles de la Ràpita tot aprofitant els carrils bici existents i les infraestructures ferroviàries que han quedat en desús. Aquesta actuació significarà ampliar la via ciclista de l'Ebre, i fer tot un recorregut des de l’interior del territori fins al mar.

La proposta de continuació de la via verda consisteix en aprofitar l’antiga traça de la línia de ferrocarril des de Tortosa fins a Sant Carles de la Ràpita, tot passant per Amposta, pel marge dret del riu Ebre, i connectant amb vies ciclistes existents fins a la desembocadura del riu. Actualment, la via verda és de 49 quilòmetres i uneix els municipis de Tortosa, Roquetes, Aldover, Xerta, El Pinell de Brai, Bot i Horta de Sant Joan, des d’on connecta amb l’Aragó. El nou tram de via verda suma 28 quilòmetres i es divideix en tres projectes: Tortosa-Vinallop, Vinallop-Amposta i Amposta-Sant Carles de la Ràpita. Durant aquest any i fins al 2014, es redactaran els projectes, tot concertant amb el territori el traçat i característiques de la via verda, que s’impulsarà en funció de les disponibilitats pressupostàries. D'altra banda, cal recordar que el Consell Comarcal del Baix Ebre, amb el suport de la Diputació de Tarragona i dels ajuntaments de l'Aldea i de Deltebre, també ha promogut l'ampliació de la via verda del Baix Ebre fins a Deltebre i la zona de Riumar, tot passant per l'antic pont del tren de Tortosa i el poble de Campredó.

Centre BTT a l'estació de Bot


D'altra banda, el Consell Comarcal de la Terra Alta ha presentat aquest dijous l’estudi de viabilitat del centre de BTT de la Terra Alta. Aquest estudi, realitzat l’any 2012, és una de les actuacions emmarcades dins del Projecte treball a les 7 Comarques,  que ha gestionat el Consell Comarcal terraltí durant el darrer any, subvencionat pel Servei d’Ocupació de Catalunya i el Fons Social Europeu.

A la presentació hi han assistit empresaris del sector turístic que gestionen negocis d’alllotjament, lloguer de bicicletes i restauració, alcaldes i representants dels ajuntaments de la comarca i tècnics de turisme de les comarques de l’Ebre. La presentació ha anat a càrrec del director de l’estudi, Emili Mató, que ha fet una diagnosi molt acurada de la situació actual de la Via Verda com a principal recurs turístic de la Terra Alta.

L’estudi recull una anàlisi de la Via Verda i de les infraestructures adjacents (estacions i edificis situats a la rodalia de les estacions) i posa sobre la taula diverses propostes d’usos a què podrien ser destinats aquests edificis. Destaca el paper que podria jugar l’estació de Bot com a possible ubicació d’un centre de visitants i centre bicicletes tot terreny (BTT). De la mateixa manera, s’ha analitzat el paper que pot jugar la Xarxa Ciclista de la Terra Alta, juntament amb la Via Verda, per tal de crear una oferta cicloturística de primer nivell que permeti arribar a segments de turistes molt específics provinents de mercats com el francès, el centreeuropeu i del Benelux.

Aquest treball ha servit per elaborar el possible pla de negoci de l’estació de Bot com a centre BTT, per donar noves propostes d’actuació per tal de millorar els serveis a la Via Verda i per plantejar diverses estratègies de comercialització d’aquest recurs turístic lligat a la resta d’oferta comarcal.


3 comentaris:

  1. Mentres no faiguen xapusses com les de Tortosa-l'Aldea, endavant. Però no ho veig molt clar. Fins que no ho veigue...

    ResponElimina
  2. Lo primer cosa que s'ha de fer és, la gent que projecta, estudia, i fa tot aixo, agafar les bicis i usar-les. Si no son usaris, i no veuen els problemes de primera mà, les obres sempre quedaran coixos.

    ResponElimina
  3. Sí, però que no porten als mossos i una ambulància com a les bicicletades. Sinó es trampa.

    ResponElimina

NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

Disqus for Marfanta