18 de desembre del 2013

Renfe anuncia un nou servei Intercity de caps de setmana entre Barcelona i València, amb aturada a l'estació de l'Aldea


L'ALDEA (Baix Ebre).- La companyia Renfe ha anunciat aquest dimecres un nou servei Intercity entre Barcelona i València. De divendres a dilluns, aquest tren enllaçarà les dues ciutats amb les principals localitats de la demarcació de Tarragona i del nord de Castelló. El nou servei suposa un increment de mil places més del Corredor Mediterrani durant els caps de setmana. Aquesta nova freqüència entre Barcelona i València està orientada per als clients que es desplacin per motius d'oci, divendres i diumenge de València a Barcelona, mentre que els dissabte i els dilluns circularà en sentit Barcelona-València amb parada a Tarragona, Salou, l'Aldea-Tortosa-Amposta, Vinaròs, Benicarló-Peníscola, Alcalà de Xivert, Orpesa, Benicàssim, Castelló, Sagunt i València Cabanyal.

Aquest nou servei Intercity es realitzarà amb combois de la sèrie 449 disposant de 258 places i es comercialitzarà amb classe turista. El tren sortirà de València Nord a les 18.25 hores amb arribada a Barcelona a les 22.35 hores. En sentit contrari, el tren unirà les dues ciutats amb sortida de Barcelona a les 10.30 hores i arribada a València Nord a les 14.35 hores.

Les plataformes rebutgen la ubicació del nou intercanviador de l'Arboç a Vilafranca

D'altra banda, les entitats creades en defensa del ferrocarril al Camp de Tarragona i les Terres de l'Ebre han expressat el seu rebuig a la nova proposta de la Generalitat d'ubicar la interconnexió de vies entre la xarxa convencional i la línia d'alta velocitat a Vilafranca del Penedès, enlloc de a l'Arboç, com estava previst inicialment. Aquestes plataformes han assegurat que, si l'intercanviador es trasllada a Vilafranca, el temps de trajecte entre Barcelona i Tarragona o Barcelona i Tortosa no s'escurçarà tant com estava previst, i es trigarà deu minuts més que si es fa a l'Arboç. El motiu és que s'aprofitarà menys tram de la línia d'alta velocitat, passant del 70% de la proposta inicial al 52% de la nova.

Així, les plataformes Mou-te per Tarragona, Plataforma en Defensa del Ferrocarril al Camp de Tarragona i Plataforma Trens Dignes a les Terres de l'Ebre han denunciat que la nova proposta que la Generalitat ha fet arribar al Ministeri de Foment perjudica el Camp de Tarragona i les Terres de l'Ebre, on ja s'havia fixat un consens territorial sobre l'intercanviador de l'Arboç. El nou plantejament provoca uns increments en els temps dels viatges que, segons han alertat, desvirtuen la proposta inicial d'interconnexió entre les línies convencionals i d'alta velocitat.

El col·lectiu creu que plantejar una parada regional a Vilafranca és un error, perquè es produeix en el tram on es preveia que els regionals guanyessin més competitivitat en poder circular a una velocitat de 250 quilòmetres per hora. Segons les plataformes, la Generalitat ha ignorat les reivindicacions de la demarcació, i anuncien que s'adreçaran directament a Foment "en defensa dels trens regionals viables i competitius al Corredor Mediterrani".

En canvi, el delegat del Govern a Tarragona, Joaquim Nin, ha insistit que la proposta que defensa la Generalitat és aquella que permeti escurçar al màxim els temps dels trajectes. En declaracions a l'ACN, Nin ha demanat que no es faci un debat sobre els llocs, sinó sobre el temps de viatge, i ha subratllat que la Generalitat pretén que la mobilitat de passatgers des de Tarragona, Reus i les Terres de l'Ebre amb Barcelona, i a la inversa, es faci "amb el menor temps possible".

Segons va anunciar l'alcalde de Vilafranca del Penedès, Pere Regull, la setmana passada, la Generalitat ja ha traslladat a Foment la nova proposta que passaria perquè la capital de l'Alt Penedès disposés d'una nova estació de trens regionals al 2015, on es faria la interconnexió de vies.


Via ACN
Imatge Jordi Verdugo a Flickr

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

Disqus for Marfanta