L'alcalde de Tortosa, Joan Sabaté, va anunciar ahir que l'Ajuntament farà una remodelació del trànsit urbà que afectarà un total de 13 carrers en una primera fase, amb el doble objectiu d'aconseguir una circulació més fluida i també més de 400 places d'aparcament més. El govern municipal vol reduir la indisciplina viària, així com resoldre la falta d'aparcaments a Ferreries, reforçar l'atractiu comercial del centre i del Temple, i preparar Remolins per a la posada en funcionament del nou recinte firal. La previsió és que el barri de Ferreries guanyi 195 places, mentre que Remolins tindrà 144 places, i el Temple, 96 places més.
«Serà una actuació senzilla, però amb un impacte important perquè generarem més de 400 places d'aparcament, gràcies a l'optimització dels espais disponibles als nostres carrers», va afirmar ahir l'alcalde de Tortosa. Joan Sabaté va concretar que l'Ajuntament convertirà un total de 13 carrers en vies de sentit únic, i que canviarà els actuals estacionaments en filera per aparcaments en bateria. «Amb això també volem compensar la pèrdua de places d'aparcament que s'ha produït al centre per l'inici de les obres de l'antic mercat del peix», va afegir-hi. Sabaté va recordar que els pàrquings subterranis del carrer Montcada, dels terrenys de Renfe i de la plaça de l'Estadi són projectes a mitjà termini, i va manifestar la necessitat d'aconseguir més places d'aparcament per reforçar la imatge comercial de Tortosa i també per facilitar l'ús públic dels aparcaments per part dels veïns.
De fet, la regidora de Governació, Consol Cordero, va detallar que el carrer Vergès Paulí passarà a ser d'un sol sentit de circulació, i que l'Ajuntament habilitarà aparcaments en bateria, a banda i banda, amb un total de 50 places. L'altre carrer que experimentarà un canvi important serà l'avinguda de Remolins, que perdrà un carril per evitar que els conductors circulin a velocitats excessives, però també per guanyar 110 aparcaments en bateria. De fet, Cordero va precisar que l'Ajuntament ha previst crear un total de 435 places d'aparcament, però que el número final estarà d'acord amb la nova ordenació del trànsit i la corresponent anàlisi de l'efectivitat de la mesura. La regidora de Governació també va destacar les noves places que es crearan en un tram del carrer Alcanyís, just al costat de l'estadi municipal, així com la regulació dels aparcaments a la illeta de la plaça de l'Estadi, just davant de les piscines. «Ara la gent estaciona el cotxe de qualsevol manera, però l'Ajuntament repintarà aquesta zona i permetrem els aparcaments de manera ordenada», va insistir Cordero.
>Obres a la comissaria
D'altra banda, l'alcalde va anunciar l'adquisició definitiva de l'antiga comissaria de policia, per 231.000 euros. La intenció del govern de Sabaté és aprofitar els 569 metres quadrats de l'edifici, situat just al costat de la casa consistorial, per traslladar-hi els serveis de Drets Socials, Presidència i Promoció Econòmica. En canvi, l'espai que quedarà en desús a l'ajuntament serà per emplaçar-hi el servei de gestió d'ingressos i el nou arxiu administratiu municipal.
El Punt (18-Gener-2007)
Per saber més:
-Les noves places d'aparcament
-L'Ajuntament farà una remodelació del trànsit urbà per aconseguir unes 400 places d'aparcament noves (nota de premsa)
Ja se n'ha parlat altres vegades en aquest blog: perquè no es van planificar aparcaments subterranis a diferents places o equipaments? A la plaça del CAP del Temple, davant de l'Auditori... S'haguéssin solucionat d'una volada els problemes d'aparcament al Temple. Penso que hi uns conceptes que haurien d'anar associats: obra pública nova que es faci a la ciutat, aparcament subterrani. Per exemple, a Cambrils, a l'antic traçat de la N-340, a part de remodelar-lo com a passeig urbà, faran un aparcament subterrani. Són coses de calaix, de lògica simple.
ResponEliminaI els vianants per on aniran?
ResponEliminaLo desmadre de l'avinguda de Remolins farà historia.
Una altra chapussa més
Mentrestant, seria un detall que es respectessin els passos de vianants, ja que a Ferreries mateix sempre estan ocupats pels cotxes.
ResponEliminaDe totes maneres, aquells que van en cadira de rodes tindrien problemes igualment, perquè la gran majoria no estan adaptats...
jajaajaja... aiiii... quina comediada electoral
ResponElimina