20 de març del 2007

Els veïns reclamen mesures per evitar més morts a l'eix de l'Ebre, a Tortosa

Particulars i negocis de l'antiga carretera de València volen enllumenat públic i que podin els arbres

Quatre persones han mort en els dos últims anys al tram de l'eix de l'Ebre (C-12) que va des del pont del Català, que travessa el canal de la dreta, fins a la rotonda d'accés al pont del Mil·lenari. L'última víctima va ser una dona de Roquetes, de 43 anys, que va morir fa una setmana envestida per un cotxe, mentre caminava per la vora de la carretera. La desena de veïns d'aquest tram de l'eix de l'Ebre, que coincideix amb el traçat de l'antiga carretera de València, ja s'estan mobilitzant per reclamar enllumenat, que es podin els plataners i que s'eliminin les barres de seguretat. També voldrien que s'accelerés la variant de l'eix de l'Ebre.

Una veïna de Roquetes és l'última víctima mortal al tram de l'eix de l'Ebre que coincideix amb l'antiga carretera de València. El 9 de març, un tot terreny va atropellar la dona quan passaven deu minuts de dos quarts de deu del vespre. De fet, una de les reivindicacions dels veïns és que s'instal·li enllumenat públic en aquest tram de la C-12, on viuen una desena de famílies i hi ha diferents negocis, com ara un restaurant, una casa rural i el circuit de pràctiques d'una autoescola. «És un tram amb molt de trànsit, molt recte i en què els conductors corren molt, i que per tant és més perillós quan no hi ha llum», va explicar un dels veïns de la zona, Jordi Mestre. En la mateixa línia, Mestre va remarcar que aquest tram de l'eix de l'Ebre és molt freqüentat per vianants, sobretot pels immigrats que treballen a l'escorxador de l'empresa Padesa. «Dos dels quatre últims morts eren treballadors d'aquesta empresa, alguns dels quals van a peu a la feina a dos quarts de sis del matí, quan encara és de nit», va afegir-hi Mestre.
Els veïns també consideren que caldria que algú fes un millor manteniment dels arbres, els plataners que fa uns anys van sobreviure a la millora de l'antiga carretera de València. «Quan fa vent, és normal que les branques caiguin a la carretera o a les nostres finques, i després la feina és nostra per retirar-les», va dir Mestre, que va recordar que a Xerta s'ha fet una bona poda dels plataners. «Amb els arbres, les barres de seguretat i la falta d'andana, és complicat anar-hi a peu o en bicicleta», va concloure. De fet, Mestre va recordar que també caldria traure les barres de seguretat, ja que alguna de les víctimes va morir esclafada contra les tanques. «A més, tant els plataners com les tanques ens resten molt la visibilitat quan hem de sortir de casa amb el cotxe», va destacar. Mestre va insistir que alguns veïns estan obligats a fer unes incorporacions «molt perilloses» a la carretera, en què alguns conductors fan avançaments imprudents.

> «La variant seria una gran solució»

«Per davant de les nostres cases passen milers de cotxes cada dia, però ningú fa res perquè deixi de ser un tram tan perillós», va lamentar un dels veïns de l'antiga carretera de València, Jordi Mestre. Així, va remarcar que aquest tram de l'eix de l'Ebre és força recte i que hi ha alguns conductors que aprofiten per fer avançaments, sense tenir en compte que potser es trobaran veïns que han de sortir de les finques sense tenir prou visibilitat. «A més, hi ha els embussos, que en hores punta fan que hi hagi més de set quilòmetres de cua per entrar a Tortosa, des de la rotonda del pont del Mil·lenari fins a la rotonda de Vinallop», va afegir-hi Mestre. «Per nosaltres, la construcció de la variant de l'eix de l'Ebre seria una gran solució», va remarcar el portaveu veïnal. El cert és que Carreteres descarta actuar sobre aquest tram de la C-12, ja que pensa en la variant de l'eix de l'Ebre, que es troba en fase d'estudi.

El Punt (18-Març-2007)

Foto: Roser Royo, El Punt

4 comentaris:

  1. Un tram perillós de carretera, l'Eix de l'Ebre col·lapsat entre Jesús i la Plaça Corona d'Aragó i una plataforma per salvar "los lagos del Canalet" i les casetes reciclades en xalets. Quin Pais....
    El més fàcil és que el desdoblament de l'Eix de l'Ebre passe per dalt Alfara, així no hi haurà en perill cap caseta del Canalet ni cap muntanyeta de costellada.

    ResponElimina
  2. Recordo que les empreses de l´antiga carretera de Valéncia, encara estem a l´espera de l´enllumenat.Entenem el retràs
    per possible falta de material, peró no entenem com els semàfors del carrer Amposta estan encara fora de servei quan les obres fa més d´un mes que estan acabades.El colapse que denuncia Jordi Mestre, s´incrementa a la rotonda de Soldebre al carrer Amposta conseqüéncia de la supresió de l´accés directe a la C12 desde l´antiga carretera de Valéncia i increment de tràfic d´aquest carrer.

    ResponElimina
  3. viva la guardia civil!!!

    ResponElimina
  4. Esta pobra dona que va morir, no estava bé. Jo sempre la veia per la carretera, jugant-se la vida. Son pare, patia molt però no podia retindre-la a casa perquè ja era gran. Una pena.
    Això no trau tot lo que s'ha dit anteriorment, ni lo que ha dit Jordi Mestre, que em consta que sap molt bé del què parla.
    Pregunta: Perquè se volen traure les baranes de protecció? algú m'ho pot explicar?

    ResponElimina

NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

Disqus for Marfanta