23 de gener del 2008

Una caravana de cotxes oficials que emetia CO2?

Encara estic recuperant-me del xoc que m'ha provocat aquest matí veure el seguiment que ha fet un dels diaris de referència del nostre país, La Vanguardia, de la reunió d'ahir del consell executiu de la Generalitat a Tortosa. És una contracrònica que apareix a la pàgina 14 de la secció de Política, amb el titular Una caravana que derrochaba CO2 i una fotografia que mostra els cotxes oficials estacionats a la plaça del Rastre. Segons l'article, la distància entre Barcelona i Tortosa no va ser obstacle perquè els integrants del consell executiu realitzessin un desplaçament que va exigir el corresponent consum de combustible d'alt octanatge, habitual en aquesta classe de vehicles. Segons el cronista, el simbolisme d'aquesta reunió fora del Palau de la Generalitat va quedar diluït per una mobilització que contradiu les invocacions al respecte mediambiental i a l'estalvi energètic. L'article sembla un atac directe a les noves normes de circulació per circular a les entrades i sortides de Barcelona, en què no es pot circular a més de 80 quilòmetres per hora, per reduir els accidents i limitar l'emissió de CO2. El cronista potser es pensa que les Terres de l'Ebre no tenim dret a ser la seu d'una reunió del govern català després de 500 anys, i que tot s'ha de fer a Barcelona.

34 comentaris:

  1. parlo per parlar, ja no no vaig estar-hi ni he llegit La Vang. Tots van venir en el seu cotxe particular "oficial" o van compartir ? ?
    No podrien haver vingut (o no van vindre) en autocar (no dire tren per raons obvis !!!) ??

    A escla mes "gran", em recordo la reunio a Lisboa per firmar la "no-constitució" de l'EU fa poc. Van anar tots els liders des de les seves capitals a Lisboa a firmar mentres a la mateixa tarde havien d'estar tots a Bruseles per un altre reunio - pero el PM de Portugal va insistir que no es podia firmar a Bruseles i tots havien de passar per "casa seva" primer per aixi anomenar-ho El Tractat de Lisboa. A la premsa anglesa van explicar quant de CO2 ens van costar la broma.

    ResponElimina
  2. Els consellers no fan una sola reunió al dia, només faltaria! Vénen de llocs diferents, i després van a llocs diferents, i segur que alguns aprofiten el camí per treballar.

    Fer-los anar en autobús i perdre tot un dia en plan "excursió" seria molt bonic, però també seria dilapidar de forma absurda diners i temps.

    ResponElimina
  3. Què passaria si haguessin vingut tots en autocar, i haguessin tingut un accident o un atac terrorista?
    Catalunya s’hagués quedat sense Govern!

    ResponElimina
  4. El plantejament de la Vanguardia no és dolent. I en tot cas no és un atac a Tortosa ni cap tonteria així. Potser el problema és que a la reunió del govern a Tortosa se li ha donat més importància de la que tenia. Que a banda simbolismes, tenia un valor bastant proper a zero.

    ResponElimina
  5. Si no recordo malament, Gallardo, tu vas treballar a la Vanguardia, no?. Per una altra part, volem ser un pais com els altres, pero als "altres" quan es reuneix el govern o consell de ministres a una ciutat que no es la capital o la seu habitual, si que s'hi ni dona d'importancia, encara que nomes sigue simbolica.

    ResponElimina
  6. Amic anònim

    enguany farà 19 anys que no tinc cap relació amb aquesta empresa. Menys interès encara en defensar-la, si anava per aquí.

    Ja he dit que la cosa d'ahir és simbòlica. No li he volgut treure importància, però tampoc donar-ne més de la que tenia.

    El plantejament de La Vanguardia convida a la reflexió. Però no està fet del tot amb bona fe. En realitat, respon a les actituds centralistes de la premsa de Barcelona.

    No obstant, em sembla una rucada plantejar-ho com una mena d'agressió a les Terres de l'Ebre. Voleu dir que n'hi ha per a tant?

    ResponElimina
  7. Toni, crec que ningú ho ha plantejat com un tema d'agressió a l'Ebre. El que jo volia dir, com després has dit tu mateix, és que el tractament respon a la visió centralista de la política que té la premsa de Barcelona.

    ResponElimina
  8. Una mostra mes de centralisme. Encara que 1 reunió en 500 anys potser per alguns es massa i tot!

    ResponElimina
  9. Estic segur que els desplaçaments en cotxes oficials dins la ciutat de Barcelona emet més CO2 que l'anar i tornar BCN-Tortosa a 150 km per hora amb la sexta posada!!

    ResponElimina
  10. Si ens hi fixem amb la fotografia, podem veure com la llum del Espiri’t Sant fa aparició al cap de Carod abans de la reunió del Consell Executiu . Podríem deduir d’aquest fet que hi han hagut “revelacions” al si del Consell?

    ResponElimina
  11. Amb el teu comentari l'has clavat, Jordi Arrufat. Trobo que aquesta és la resposta que ens hauria donat un tècnic.

    ResponElimina
  12. També seria interessant saber la diferencia en emisions de CO2 entre parlar o callar-se; potser, estalviant alguns discursos també saldria guanyant el medi ;)

    ResponElimina
  13. Potser no he afinat molt usant el mot agressió. Però he llegit expressions com no recuperar-se del xoc, no tenir dret..., que molta alegria no expressen.

    En tot cas, hi ha dues qüestions substantives:

    –Continuo sense entendre perquè a La Vanguardia li ha donat per aquí, perquè aquesta crònica no quadra ni en el tradicional centralisme de la premsa barcelonina

    –La importància de la reunió del govern a Tortosa ha estat molt sobrevalorada, més enllà dels simbolismes que se li vulguin trobar.

    ResponElimina
  14. xeic, aclaris-te:

    "El plantejament de la Vanguardia no és dolent. I en tot cas no és un atac a Tortosa ni cap tonteria aixi"

    "Continuo sense entendre perquè a La Vanguardia li ha donat per aquí, perquè aquesta crònica no quadra ni en el tradicional centralisme de la premsa barcelonina"

    Deu ser els 19 anys, que et fan perdre facultats.

    ResponElimina
  15. Anònim anterior:

    Ho tinc del tot clar.

    Plantejar aquesta mena d'excursions (que no són altra cosa) com una despesa discutible no és incorrecte. També és veritat que ho fan per centralisme i no per estima al medi ambient.

    Em sembla que no són plantejaments contradictoris.

    Pel que fa a les facultats, i de bon rollo, tinc les suficients per signar amb nom i cognoms.

    ResponElimina
  16. Toni, potser hem sobrevalorat el fet que el govern en ple d'un país s'hagi reunit a la ciutat d'un territori perifèric i tradicionalment maltractat, després de 500 anys. Per mi, per molts ciutadans i també per la premsa del territori, i si m'apures també per la premsa de la província, això és molt important. Si no m'havia recuperat del xoc és perquè aquesta contracrònica tan demagògica (la seua intenció no era defensar el medi ambient, sinó atacar el tripartit per la mesura dels 80 KM/h) era l'única pinzellada d'una reunió de cinc hores que, pel simple fet d'haver-se fet fora de Barcelona, ja era notícia. Haguessin pogut dir, amb el mateix espai, que els acords presos pel govern eren insuficients, o que això no era més que un acte de cara a la galeria, i ja m'hagués semblat bé. Però centrar-ho exclusivament en l'anècdota aquesta del CO2, sense donar més arguments, m'ha semblat gratuït.

    ResponElimina
  17. Gustau, em sembla que, amb alguns matisos, coincidim més que discrepem.

    ResponElimina
  18. Toni Gallardo, Estic fins als naços ( el que m'agradaria es dir collons) del recurs massa utilitzat pe'ls qui signeu amb nom, d'atacar als que ho fem anonimament, a vere si d'una punyetera vegada vos queda clar al menys pel que fa a mi, que si no signo ho faig perque:
    - la marfanta m'ho permet.
    - em dona la gana.
    - el meu nom no afegeix gens ni
    mica de credibilitat al que dic
    - es mes important el que dic,
    que com em dic.
    Tampoc acabo d'entendre el perque d'aquesta obsessio, si el que dic no falta al respecte ( crec )de ningu. Es pot acusar a algu d'amagarse darrera de l'anonimat quan s'insulta, calumnia etc. pero per un comentari que l'unic que fa es possar dos paragrafs escrits per tu mateix intentant demostrar la contradiccio entre ellls?.
    Ara, aixo si, tambe de bon rotllo.

    ResponElimina
  19. Amic anònim,

    Jo només t'he parat els peus quan has posat en dubte les meves facultats. Això potser no és insultar, però tampoc és repartir besades, no trobes?

    Pel que fa a l'aparent contradicció, llegeix el conjunt dels meus comentaris i el que he escrit al meu bloc. Crec que la presumpta contradicció està més que aclarida.

    Finalment, estàs en el teu dret d'amagar-te darrera de l'anonimat, però no vulguis que els que signem amb noms i cognoms sentim alguna mena de complex per fer-ho.

    A banda del llenguatge maleducat, em sembla que més contradictori ets tu. Que, d'amagat, dubtes de les meves facultats, i desprès dius que el que et falta al respecte sóc jo. Au va. Que tenim una edat.

    ResponElimina
  20. Ens visita el govern o sols els d'ERC????????
    i fins i tot surt en Duran!!!!
    on es el President??????
    quant els costa aquest publireportatgte?????
    verdaderament escandalos.
    Disculpa es totalment de bon rotllo, eh!!!!!!!

    ResponElimina
  21. - Complex per signar amb noms i cognoms?.
    - Que jo he dit que m'has faltat al respecte?.

    I finalment, amic meu, em contestes com si t'hagues acusat d'un delicte de lesa humanitat perque m'he atrevit, de manera ironica, a dir-te que com que no practiques escrivin a La Vanguardia, pers facultats.
    Ja ho he dit en un altre comentari d'aquest bloc, molt dialeg i molta tolerancia, pero quant les critiques van cap a un mateix, cua de palla.
    Ja es curios, molt curios, que les majors polemiques pel que es diu, siguen amb persones que es dediquen a escriure ja sigue com a periodistes, escriptors, opinadors, i sovint, casi exclusivament, critican als demes. No sera que no estan avesats a que se'ls respongue?

    ResponElimina
  22. Xeic, una altra vegada tu?
    Ets patètic.
    Fes-te un bloc i dixa-mos tranquils.

    ResponElimina
  23. patètic -a

    adj 1 " Que desvetlla emocions penoses intenses."

    ResponElimina
  24. T'imagines que tots els comentaris del bloc fossim com el teu?
    Que enriquidos no?.
    No ets mes ximple* perque no t'entrenes.

    * De poc seny, poca-solta

    ResponElimina
  25. Uns tenim poc seny i tu no gens !

    ResponElimina
  26. El que tu digues, pero el que ha començat desqualificant has estat tu.
    Ara be, " A palabras humedas, oidos impermeables "
    Aqui dono per acabada tant fructifera relacio.

    ResponElimina
  27. El que tu digues, pero el que ha començat desqualificant has estat tu.
    De totes les entrades son sol meves la 7:35 , 11:08 i esta.
    Jo no sé qui es l´anònim que parla amb lo Toni Gallardo ,hu sento pero no soc jo.
    A mi lo de les Corts itenerants no me interesa , potser a Jaume I si .

    ResponElimina
  28. 11.33

    Sàtira i democràcia:

    El lliure exercici de la crítica , també d´allo suposadament sagrat, forma part dels nostres valors més preuats i definitoris
    La Gent del políticament correcte adulteren el debat amb referencias del Cuento de Maria Salamiento i un cami d´infinits possibles agreujats que portat a les últimes conseqüencies , impediria l´expresió de qualsevol opinió discrepant , acudits inclosos.
    Qui otorga el carnet d´ofès amb dret de prohibir textos, dibuixos.......? Es delirant.
    A mi particularment , Gustau , no m´ha censurat mai cap dels meus escrits " pocasoltes ".
    Per cert quant la cago , que son moltes vegades ( sòc hùma ), acostumo a demanar disculpes , amb carta , amb destinatari i remitent (sira perque soc un maleducat ), però sempre contesto a les cartes signades amb lletra proipia.
    Bueno m´en vaig de Colònies , fins dillums !

    ResponElimina
  29. 10:35, nomes em sento al·ludit pel teu encapçalament (11.33). Pel demes, no m'he enterat de res, mes enlla de la paraula delirant, pero deu ser pel meu nivell (poc).
    Com deia aquell: "Si no me das mas datos"......

    ResponElimina
  30. Em sembla increïble l'enfocament que es va fer de la notícia. Com si no hi hagués contaminació i despesa quan consellers i diputats al parlament es desplacen des dels seus domicilis a BCN en cotxe oficial.

    I la sensació és que Tortosa no aprofita aquests petits "moments mediàtics".

    ResponElimina
  31. 4.06

    Per lo que vec Correus , tampoc funciona , potser certificada la propera i al teu nom ?
    Potser , tens raó , amb lo lio dels carrers?
    Potser tantes coses....... ?

    ResponElimina
  32. 7:47, Ara si, ja t'he agafat: L'ultim cubata que et vas fotre era de surrealisme amb kafkia i de menjar xocolata. Si clar del que et penses.
    Parlant de correus, mai he sabut explicar-me com Franco va invitar als espanyols a la eiaculacio colectiva, a no ser per questions de natalitat.
    I deixem-ho aqui que encara em fara malt lo sopar.

    ResponElimina
  33. 9:00

    De rom Bacardi, una de les coses bones que van deixar els Patufets a Kuba, bueno lo corajillo també es força bó , era la droga que els donaven als nostres " marines " al 1898.
    Lo del Franco , francament , suposo que parles de la ex-moneda , del lligon , ja fa anys que no circula.
    Bon Profit!
    De lo de la caravana , la noticia fora , que en més de un dia , fossin més.

    ResponElimina

NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

Disqus for Marfanta