16 de març del 2009

L'Ebre es deixa perdre el tren

Trens obsolets i carregats de viatgers, línies envellides, freqüències de pas insuficients, retallades de personal i estacions que a la nit tanquen abans d’hora. Aquesta és la radiografia dels serveis ferroviaris a les Terres de l’Ebre, que ni tan sols és una xarxa, perquè la línia de Móra la Nova no té cap connexió amb la línia de Tortosa. Així, per anar de Flix a Tortosa cal fer un transbordament a Tarragona. Però plantejar ara la construcció d’un eix ferroviari paral·lel a l’Ebre és somniar truites. Mentre s’anuncien inversions milionàries a Rodalies, els Euromed seguiran sense aturar-se a l’estació de l’Aldea. Però ningú clava un cop de puny a la taula i el territori es resigna a deixar-se prendre el pèl. I el tren.

10 comentaris:

  1. Aquesta història és més vella que l'anar a peu... Qui no es mou quan toca... perd el tren... i moltes altres coses.

    ResponElimina
  2. Tot plegat, parlant vulgarment, és una merda. Que els sectors politics/empreses no lluitessen per tenir una xarxa tal com deu mana, és una desgracia per estes terres. Com a minim, trens regulars, i asequibles, a l'Aldea; amb autobusos llançadors a punts "importants" i/o turistiques.
    ja no somniem en que arriben mes trens a Tortosa o que vagin cap al Delta o que es fassi una linea des de Aldea o on sigui cap a l'interior ...

    ResponElimina
  3. “...penso que Catalunya ha de posar en el seu territori el magatzem de residus nuclears perquè és una gran oportunitat,...” Xavier Sabaté. 11.03.2009.

    http://www.canalreustv.cat/noticies/detall.php?id=622

    Tot queda dit.
    Per a natros la merda!
    Perquè qui dubta en quina part de Catalunya pensa aquesta gent per subdesenvolupar-la més?
    Per a n'ells lo tren, Euromed, Acuamed, Aliançamed, tramdalt,trambaix,.. lo trampelcul per a natros....

    Aquí es nota quins alcaldes hem tingut i tenim!
    Tots valents i traient lo pit pel poble!
    Il poble?
    A Catalunya!

    Catalunya?
    Catalunya?
    Que és Catalunya?
    Una merda nuclear envoltada per un tren a tota merda?

    No sigue cas que s'hi perden!

    ResponElimina
  4. Sempre ens queda el consol de que tenim travesses noves...Això si ; les velles fins quan estaran tirades a la “cuneta” ?

    ResponElimina
  5. i vosaltres encara teniu els "ous" d'anar a votar quan us ho demanen?? Jo, fins ara, havia anat a votar "religiosament" com a bon ciutadà perquè, fins ara, creia en la democràcia (santa innocència!!). Doncs que sabeu que el "menguis" ja no tornarà a anar a votar ni per a les municipals, ni autonòmiques, ni estatals, ni europees, ni mundials.... PASSO DE QUE EM PRENGUIN EL PÈL!! Ho sento però és així de trist. Per a què he de votar? Per a que quatre "politicuchos" vagin vivint del cuento? La veritat és que tant mi fot, tots són iguals... detres, esquerres o de més a baix. AU!!

    ResponElimina
  6. Ahir parlava amb una persona de 88 anys, amb un cognom il.lustre, i em comentava que no hem tingut bons alcaldes. Que ni fins i tot, quan Franco va declarar aquesta ciutat amb la categoria d "fidelísima", cap autoritat va saber-li demanar rés. Sense comentaris.

    Les declaracions de l'etern Sabaté semblen pròpies d'un Governador Civil d'altres époques, d'obediència deguda.

    Respecte l'autovia del Nord, cada dia tinc més clar, que opto per la sortida per Vinarós. L'opció de l'Ebre no té futur i que torni a anar a Tarragona, ja serà la nostra estocada final.

    ResponElimina
  7. Des del meu punt de vista no serveix de res demanar més freqüències de trens si des del territori no s'incita a la població a usar el ferrocarril. Des de les administracions s'hauría de prioritzar i incentivar l'ús del transport públic. Perquè jo he anat moltes vegades amb tren des de Tortosa a Barcelona, i que vols que et digui, el percentatge d'ocupació és bastant baix tret d'alguna franja horària. I Renfe l'únic que mira són els números. Pel que fa els polítics també podrien donar exemple anant amb tren, perquè quan van a Barcelona, que hi van molt, usen el vehicle privat, a gastos pagats per natros.

    ResponElimina
  8. Tal com diuen el tren només està saturat pels estudiants, i que la majoria de gent agafa el cotxe si s'ha de desplaçar a barcelona o tarragona. A més el tren només hauria de fer un trajecte aldea-tarragona-barcelona que és el que fa el 90% de la gent, perquè si la resta de la zona ens podem desplaçar fins l'aldea, els tortosins també.


    Jo les últimes vegades que m'ha tocat desplaçar sobretot per mandra d'anar en cotxe hi he anat en tren. i l'única política que m'he trobat és la Marta Cid, i això que tenim altres diputats al Parlament de Catalunya que utilitzen el transport privat.

    ResponElimina
  9. vergonya de xavier sabaté....

    oportunitat per a què?? per a hipotecar-nos l'eternitat?

    que no suposen cap perill??????? els residus nuclears d'alta activitat provinent d'una central construïda fa 40 anys en una dictadura sense cap control extern???

    i sap què és un residu nuclear?
    sap què és l'escala humana? i l'escala planetària?

    i sap que, a hores d'ara, ja estem "guardant" els residus sense rebre cap duro. Això no ho sap?

    Suposo que no, que no sap res i que per això no accepta comentaris al blog...

    Déu meu quina creu! Haver d'estar governats per aquesta gent...

    ResponElimina
  10. T'agraeixo aquest post que fa una radiografia exacta d'una de les vergonyes més grosses que hem de suportar els ciutadans d'aquí. No és una qüestió de numeros que Renfe ens tingui abandonats (el TGV és absolutament deficitari, per ex.) sino de voluntat política. I tenim uns polítics absolutament incompetents i miops amb la qüestió del transport

    ResponElimina

NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

Disqus for Marfanta