Els trens Euromed no s'aturaran a l'estació de l'Aldea-Amposta-Tortosa perquè diàriament només una mitjana de 61 viatgers utilitzen els trens de llarg recorregut. Amb aquesta resposta, el govern de l'Estat s'ha volgut espolsar una de les demandes històriques del territori. El senador flixenc Pere Muñoz, de l'Entesa Catalana de Progrés, havia preguntat quan s'aturarien almenys un dels vuit Euromed que circulen diàriament per l'estació central de les Terres de l'Ebre, però sense parada. I aquesta és la resposta que ha rebut, tot i que hi ha un acord de la comissió de Foment de Senat de fa un any, en què es va concloure que hi hauria com a mínim l'aturada d'un tren Euromed a l'Aldea. Una altra presa de pèl per al territori, més de deu anys després de l'entrada en funcionament del corredor del Mediterrani i de la pèrdua imparable de serveis ferroviaris. Durant tot aquest temps, tots els partits (PSC, CiU, PP, ERC i ICV) han governat tant a Madrid com a Barcelona, i ningú ha aconseguit una cosa tan fonamental com que l'Euromed s'ature a l'Ebre. Ara ens diuen que els Euromed continuaran passant de llarg perquè els ebrencs utilitzem poc els trens de llarg recorregut. És a dir, la culpa és nostra. En qualsevol cas, el peix es mossega la cua: no cal ser molts vius per entendre que, si els Euromed paressen a l'Aldea i aquesta no fos una estació de tercera regional, la gent de l'Ebre aniríem més amb tren.
Més informació a El Punt
6 d’octubre del 2009
L'Euromed no s'aturarà a l'Aldea perquè els ebrencs utilitzem poc els trens de llarg recorregut
9 comentaris:
NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Només falta dir que com els ebrencs no agafem l'euromed aquest no s'aturarà... És molt important que pare almenys un... Sí una presa de pèl, una de moltes, de massa...
ResponEliminaEl que podrien fer aquests senyors, siguin de RENFE o d’Adif es enretirar les travesses velles que varen substituir ja fa uns quants mesos a l’entrada de Tortosa i que estan tirades fins i tot fora de l’àrea de policia ambdós costats de la mateixa via. Es escandalosa la deixadesa i la imatge que donen.
ResponEliminaquina cara que tenen !!
ResponEliminaes penos, no tenim el mateix partit a Madrid com a Barcelona, i no serveix de res.
Lo Catch 22 de que no agafem el tren que no s'atura aqui, pos, emm recorda l'acudit del "pols anti-elefants". Un li pregunta al vei, "Per que fiques aixo si aqui no hi ha de elefants?". L'altre li diu, "Per algo serà , no?!"
Si això serveix perquè es descongestione la ruta BCN-VAL em sembla bé, encara que tinc dubtes que aixi sigue. El que no pot ser és que posen + i + trens i tots passant pel mateix canal limitat. Fa + de 20 anys que agafo el tren, i encara tarda entre 2'15 i 2'45 per fer 180 putos kilometres. Es una vergonya.
ResponEliminaBrian: això del Catch 22 en el mon anglosaxó és conegut però no pas aquí.
Estic molt d'acord amb tu Gustau, la gent no agafa el tren perquè aquesta, al igual que les altres de les terres de l'ebre, és una estació de tercera regional. Si hi haguessen millors serveis ferroviaris la gent agafaria més el tren. Crec que el fet que s'aturi només un euromed diari no ens soluciona res, perquè la gent tampoc l'utilitzarà, ja que és molt pèssim tenir un tren d'aquest tipus diàriament, perquè no tothom es pot adaptar a aquests horaris. Si para només un euromed, els senyors d'Adif i Renfe tornaran a tenir la mateixa excusa de que aquest servei no és utilitzat a l'aldea i encara ens retiraran algun servei més. Vergonyós, tot el territori treballant només per a fer més grans les que ja són grans capitals. Aturada de TOTS els trens ja!!!
ResponEliminaLa frase lapidària "ni catalans, ni valencians, tortosins" ens ha fet molt de mal. Ara encara paguem les conseqüències d'aquesta idea de territori tant rància, i així, els catalans i valencians, ens passen de llarg. La gent que encara s'ha atreveix a dir-la hauria de pensar amb el mal que provoca.
ResponEliminaPer altra banda, Adif ens fot el pèl, com diuen per aquí dalt, els trens són de 3era regional i trigues més de 2 hores en arribar a Barcelona (2:30 és lo normal). Si hagués 2 Euromeds diaris, matí i tarda, molta gent l'agafaria, no ho dubto.
Salut !!!
Estos senyors no tenen vergonya ni l'han coneguda. En lo servei que donen, no és que l'agafessem poc lo tren, és que cada vegada l'agafarem menys.
ResponEliminaNo cal que mos escarrassessem en lo del corredor mediterrani, total, tampoc pararà...
Gràcies Lluis. Per si a algú li interessa, l'expressió Catch (clausula) 22 té el seu origen en un llibre de Joseph Heller sobre la guerra; resulta que aquesta clausula explica que els soldats poden demanar la baixa de l'exercit si demostren que estan boijos, pero si vols demanar la baixa de l'exercit, la logica diu que no pots estar boig!
ResponEliminaEn fi, una frase aplicable a molts de tramets/embolics que ens presenten els politics i burocrats en la vida. Només pots demanar X si tens Y, pero per a tenir Y primer has de agafar X ...nomes ens ficaran trens si podem demostrar que els agafem ...
Crec que la van traduir com a "Trampa 22", però més aviat és una paradoxa lògica. Es com buscar la primera feina: si no tens experiència, no et donen feina, però per aconseguir experiència necessites trobar feina.
ResponElimina