30 de juny del 2010

Troben el cos del xiquet ofegat al canal de la Dreta

Els Mossos d'Esquadra han pogut trobar aquest dimecres el cos sense vida el del xiquet de 13 anys que dilluns va desaparèixer mentre prenia al bany al canal de la Dreta de l'Ebre, a Roquetes. El Grup d’Actuacions Especials (GRAE) dels Bombers l'ha localitzat aquest migdia a prop d’una canonada del Consorci d’Aigües de Tarragona (CAT), al punt de captació del canal de la Dreta, a uns 4,6 metres de profunditat. Després, ha estat identificat per les diligències dels Mossos d’Esquadra.

El menor era fill d'una família marroquí veïna Roquetes. El jutge ja ha ordenat l'aixecament del cadàver, que ha estat traslladat al tanatori pels serveis funeraris cap a dos quarts de dues de la tarda. Al llarg d’aquests tres dies de recerca hi han treballat 11 dotacions terrestres de Bombers, una unitat subaquàtica del GRAE i un helicòpter. El dispositiu activat també ha comptat amb la col·laboració d’un gos ensinistrat especialitzat en operacions de rescat aquàtiques. També hi han intervingut sis dotacions dels Mossos d’Esquadra.

9 comentaris:

  1. Tants de diners que es gasten en infraestructures viàries i demés, encara no se li ha occorrit a ningú posar una espècie de reixa metàl.lica o alguna cosa similar per tal d'impedir-ne l'accés al canal o, com a mínim, tapar-lo. A més, crec que és un poc perillòs passejar per la vora del canal sense que hi hagi cap tanca protectora per tal d'impedir una possible caiguda accidental a dintre.

    A vegades em pregunto si realment estem al segle XXI....

    El més sentit condol per a la família.

    ResponElimina
  2. Un aclariment: la reixa metàl.lica que comento es podria posar just a sobre del canal, com una espècie de tapadera. No m'estava referint a una tanca metàl.lica normal i corrent.

    Algú sabria aportar una idea millor?

    ResponElimina
  3. El canal té mols quilòmetres i caldria, si de cas, tancar-los tots,
    A Amposta, cada any, quan arriba a l'estiu, també se'n veueny tirant-se, Normalment ho fant a l'altura de la gasolinera de BP, però també davnt de l'hotel i d'altres indrets.
    Per sort, no hi passaen més desgràcies.

    ResponElimina
  4. Com diu lo sapo riog, el canal te molts de kilòmetres; si estesem parlant d'algú que ha caigut de manera accidental ( que també podria passar ) és una cosa, però per evitar que es banyin, és una altra. Si es tapessin 500 metres a Roquetes, anirien més amunt o més avall per tal d'evitar la reixa.
    Quan jo era menut, a Jesús, n'hi havien que es tibaren des de dalt dels plataners.
    Ja se sap el cas que se'n ha de fer del que sents pel carrer, però a mi m'han dit que el xiquet es va tirar al canal una mica per mimetisme, fent el que feien els companys, sense saber nadar.
    En qualsevol cas, un fet trist i lamentable.

    ResponElimina
  5. Proposo que és consultin els plànols i es detecti on manquen escales, si en queda alguna, l'única manera de sortir-hi de dins si hi fas cap.
    Demano, també, que es tanqui tot el trajecte.
    No us dic ja el perill que hi ha a Remolins, ja que si caus, o et tires, tens la mort ràpida assegurada al túnel, sàpigues nadar, o no.
    Ximo, la velocitat de l'aigua al canal, des del temps que tu parles, s'ha multiplicat pel revestiment, fent-lo molt més perillós encara.
    I au!, la proposta que tu dius no és nova ni dolenta, lo que ves i dis-los-hi als regants i torna.
    Si les escales "molesten" a les netejadores de les parets, compta tu la reixa!

    ResponElimina
  6. Descansi en pau. Però no entenc com pot tirar-se algú al canal sense saber nadar, la corrent és fortissima i hi ha pocs llocs on agafar-se. Fins i tot un bon nadador pot tenir problemes.

    ResponElimina
  7. que hi hagi molts kilòmetres no em serveix d'excusa. Es fan kilòmetres i kilòmetres d'asfalt o de vies i no passa res.

    Pel que fa a la neteja: home, jo no m'ho havia plantejat aquest problema, però segur que es podria adaptar aquesta reixa amb un sistema per obrir-la (com una espècie de porta) i posar el braç de la màquina per aquell forat.

    En fi, ja veig que és com lluitar contra molins de vent...

    ResponElimina
  8. Home, Iau, pel que jo he vist, la maquina que neteja no és que ho faci en un lloc concret " i au " ho fa al llarg d'un determinat tram, sinó tot, llavors, no n'hi ha prou en obrir una porta en un lloc concret.
    I el que hi hagin molts de Km. no se si és una excusa, però és una raó, evidentment. Per que deu ser que a les autopistes no fan una mitjana en tot el seu traçat de dos metres d'alçada que evite que un vehicle accidentat passi d'una banda a l'altra? Per què a les estacions de tren no implanten unes barreres físiques per impedir que es travessi les vies? Per que s'ha de tapar el canal i no el riu?
    Sembla cruel, però hi han motius econòmics que fan que moltes coses no es puguin fer i, accidents a banda, les imprudències es paguen.
    Per cert, no tinguis cap dubte que tot i l'enreixat, al cap d'uns dies o setmanes, es faria algun forat per algun lloc o altre, com els qui han a la tanca de davant l'oficina de treball per a travessar a Sant Llàtzer etc.

    ResponElimina
  9. M'has convençut, Ximo ;-))

    ResponElimina

NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

Disqus for Marfanta