L'aposta ferma que el govern municipal ha fet per renovar i potenciar Ràdio Tortosa contrasta amb el fre de l'Ajuntament al consorci per crear un canal públic de TDT a l'Ebre ·
No hi ha color. L'emissora municipal Ràdio Tortosa ha duplicat la seua audiència, tot situant-se en 16.000 oients, des de l'estrena dels nous estudis a l'edifici Montcada 27, al setembre, i de la nova programació, l'octubre passat. La xifra ve avalada per l'última onada del Baròmetre de la Comunicació i la Cultura, la qual converteix Ràdio Tortosa en l'emissora local més escoltada de les que estan associades a la Federació de Ràdios Locals de Catalunya. Al Baix Ebre, l'emissora ja seria la segona amb més oients, només darrere de Catalunya Ràdio i davant de Ràdio Ebre (Cadena Ser) i de RAC 1. En aquest sentit, el govern de Ferran Bel (CiU i ERC) havia fet una aposta ferma per renovar i potenciar Ràdio Tortosa, i les coses li han sortit bé.
Amb la nova programació s'ha fet una aposta per la informació de proximitat, l'entreteniment i la cultura, amb un canvi important en l'estil sonor de l'emissora, ara més modern i dinàmic. Ràdio Tortosa ja no és l'emissora enllaunada d'altres èpoques, amb un estil caducat i uns programes que feien badallar. Els nous estudis i els mitjans tècnics ajuden, però considero que el factor principal de l'èxit és el capital humà i la vocació de servei dels seus professionals, com en tota empresa periodística. També cal destacar la bona feina de l'equip de col·laboradors, sense els quals no hauria estat possible fer una programació tan diversa i plural, indispensable per ressaltar la qualitat i per enriquir el paisatge sonor de l'emissora.
Els oients han valorat la millora del producte, i ara Ràdio Tortosa està començant a recollir els fruits. Per exemple, el nou web de l'emissora té més de 2.000 visites mensuals i el servei per escoltar la ràdio en directe per internet ha assolit puntes de més de 60 usuaris simultanis. A banda d'això, Ràdio Tortosa té un potent servei de podcast (àudio a la carta), i ara ja té gairebé 1.300 amics a Facebook, tot i que una presència més limitada a Twitter. Tortosa ja té, per tant, la ràdio municipal que es mereix una ciutat que pretén ser la capital de la vegueria de les Terres de l'Ebre, si és que algun dia ens arriba. Ara per ara, només li demanaria la transmissió dels plens de l'Ajuntament en directe, cosa que fa poc he sabut que ja estaven preparant. De fet, sembla que el primer test per emetre des de fora dels estudis de Montcada 27 serà la fira Expoebre, que enguany serà del 28 d'abril a l'1 de maig.
L'altra cara de la moneda és el fre de Tortosa al consorci d'ajuntaments que havia de gestionar el canal públic de TDT a les Terres de l'Ebre. El febrer del 2010, l'assemblea del consorci va acordar per unanimitat ajornar el projecte fins després de les eleccions municipals, a causa de la crisi i de les diferències polítiques entre els consistoris. El principal soci d'aquest consorci era Tortosa, perquè cedia un edifici, però sobretot per població i per pressupost. Amb tot, per al govern de Bel la creació d'una televisió pública del territori no ha estat cap prioritat. La versió oficial va ser que, amb la crisi, alguns ajuntaments es van desdir del consorci, ja que hauria estat molt difícil d'explicar als ciutadans una despesa per fer televisió. La realitat és que els ajuntaments, ara que s'acosten les eleccions, estan fent una important despesa en publicitat als tres canals privats que hi ha a l'Ebre.
Publicat a El Punt
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.