El document s'emmarca dins d'altres processos de planificació territorial i sectorial, tant en l'àmbit de Terres de l'Ebre com de Catalunya, i parteix del potencial de desenvolupament turístic de la ciutat en termes de creació d'empreses i d'ocupació. A partir d'una diagnosi tècnica i de les aportacions de diferents actors locals, s'estableix un pla d'acció format per més de 80 mesures adreçades a convertir Tortosa en un hub turístic de les Terres de l'Ebre, a través de la coordinació públic-privada a nivell de destinació turística. També han participat en aquest estudi el doctor Francesc X. Farré, així com el doctor Antonio Paolo Russo i la professora Núria Gil. Aquest divendres passat al migdia s'han presentat els detalls d'aquest estudi a Expoebre, en un acte presidit per l'alcalde de Tortosa, Ferran Bel, que ha comptat amb la presència dels redactors de l'informe i del regidor de Turisme, Alfredo Ferré.
La URV contextualitza el potencial turístic de Tortosa en l'actual marc de crisi econòmica, els mercats emergents, el paper de Barcelona com a destinació i també com a mercat emissor, i fa una diagnosi dels punts forts i els febles per determinar quines han de ser les línies de treball. L'informe aposta per "convertir Tortosa en la gran destinació patrimonial de les Terres de l'Ebre i d'obligada visita per al mercat nacional", i fer-ho "amb criteris de sostenibilitat i amb l'aprofitament òptim dels recursos turístics disponibles".
En aquest sentit, es plantegen fins a set línies estratègiques, entre les quals impulsar l'extensió de la Festa del Renaixement al llarg de l'any -una línia en la qual l'Ajuntament ja està treballant-, continuar la regeneració del centre històric, treballar per sol·licitar el reconeixement de Tortosa com a Patrimoni Mundial de la UNESCO, potenciar la navegació fluvial, continuar en la millora de la connectivitat de la via verda, i posar en valor el parc natural dels Ports. L'informe també posa en evidència la necessitat de millorar les connexions ferroviàries, les carreteres- i la necessitat d'una major oferta hotelera singular i de qualitat. En l'àmbit de la comercialització, s'assenyala que cal crear paquets turístics, fer més captació de turistes de la Costa Daurada i Camp de Tarragona, així com de l'àrea de Barcelona, i fer més promoció, especialment a través d'instruments TIC (internet i xarxes socials). Finalment, l'informe de la URV fa un seguit de recomanacions en matèria d'informació, seguiment i avaluació, governança, finançament i societat.
Imatge Ajuntament de Tortosa
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.