28 d’agost del 2013

Malestar dels ajuntaments de Flix, Riba-roja d'Ebre i Ascó amb Adif pels focs de la Ribera d’Ebre

FLIX (Ribera d'Ebre).- L’incendi forestal que ha afectat aquesta setmana el nord de la Ribera d’Ebre ha posat de manifest les males condicions de manteniment de la via fèrria que travessa la comarca. I és que el pas d’un comboi de mercaderies és la causa més probable de la desena de focs que es van declarar dilluns a la tarda, un darrere l’altre, en els municipis d’Ascó, Flix i Riba-roja d’Ebre. Però a hores d’ara cap dels ajuntaments afectats han rebut cap tipus d’informació, ni de l’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries (Adif) ni de la mateixa Renfe. Per la seua banda, Adif ha comunicat que ha obert una investigació per determinar l’origen dels focs, que ha cremat unes 20 hectàrees al nord de la Ribera d’Ebre. Aquest dimecres al matí, dotacions terrestres dels Bombers de la Generalitat continuaven inspeccionant la zona afectada per l’incendi, controlat des de dimarts al vespre. Però Adif no ha volgut confirmar que l’incendi forestal haja estat causat pel pas d’un tren.

Siga com siga, l’Ajuntament de Flix ha difós una nota oficial en què assegura que els quatre focus que es van detectar en el seu terme municipal es van iniciar al costat de la via fèrria, “cosa que fa pensar en un origen comú atribuïble al pas d’algun comboi amb anomalies”. Així, a l’espera de l’informe oficial amb les causes de l’incendi, l’Ajuntament de Flix ha volgut expressar el seu malestar pel poc manteniment que Adif fa de la línia i també de les instal·lacions ferroviàries al seu pas per la població.



A més, en el cas de Flix, el primer dels focs es va originar al costat del pont del Llop, entre la via i la carretera C-12, cosa que va obligar a tallar l’eix de l’Ebre durant un parell d’hores per la intensitat del fum. El segon foc es va localitzar a la partida d’Arenys, abans d’entrar a Flix, mentre que els altres dos es van declarar un cop passada l’estació del poble, al costat del complex d’Ercros. De fet, els mateixos bombers de l’empresa electroquímica van haver d’intervenir en les tasques d’extinció. També els treballadors de FCC, l’empresa que realitza les obres de descontaminació del pantà de Flix, van remullar un dels focus de l’incendi des del riu, embarcats en un remolcador.

Per la seua banda, en declaracions al Diari Ebre de Tarragona, l’alcalde de Riba-roja d’Ebre també ha estat molt crític amb el silenci d’Adif. Antonio Suárez ha remarcat que el seu terme municipal va patir fins a cinc focus de l’incendi, i que un ha arribat a cremar dins d’un espai natural protegit. També el primer tinent d’alcalde d’Ascó, Josep Martínez, ha afirmat que demanaran explicacions a Adif. En concret, volen saber com un tren pot provocar 10 focs sense aturar-se, i si el manteniment de la via és l’adequat.

Adif és l’empresa estatal responsable de tenir neta la via i en perfectes condicions, però en el cas de la Ribera d’Ebre la neteja només s’ha fet en els llocs de més fàcil accés. Precisament, l’1 de juny passat Adif va reactivar el seu pla de prevenció d’incendi a les vies per a l’estiu d’enguany, en els més de 15.000 quilòmetres de via que són de la seua titularitat.

Imatges ACN i Canal 21 Ebre

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

Disqus for Marfanta