20 de març de 2014

Primera jornada dels nous trens semidirectes entre Tortosa i Barcelona, amb retards i aturades imprevistes


TORTOSA (Baix Ebre).- Els usuaris de la línia R16 de Rodalies han pogut estrenar aquest dijous els nous trens semidirectes entre Tortosa i Barcelona. El primer dels combois de la sèrie 449 ha sortit de l’estació de la capital del Baix Ebre quan passaven pocs minuts de les sis del matí, i ha arribat a Barcelona sobre l’hora prevista, després de poc més de dues hores de trajecte. En canvi, el primer trajecte del tren semidirecte entre Barcelona i Tortosa ha arribat amb uns 10 minuts de retard, ja que el comboi que sortia de l’estació de Sants a les 11.30 hores ha arribat a la capital del Baix Ebre cap a les 13.35 hores. Per tant, aquests usuaris gairebé no han pogut percebre l’estalvi de temps de 14 minuts que des de Rodalies de Catalunya s’ha previst en aquest trajecte. D'altra banda, des de Trens Dignes a les Terres de l'Ebre, s'ha informat que el tren que sortia de Tortosa a les 13.45 hores ha arribat a Sants després de dues hores justes de viatge, però que han hagut de fer algunes aturades "no previstes" en alguns descampats entre estacions. Uns quatre minuts de retard.

Els nous trens semidirectes entre Tortosa i Barcelona no s’aturen a les estacions entre la capital catalana i Tarragona, ja que han entrat en funcionament al mateix temps que s’ha inaugurat la xarxa de Rodalies del Camp de Tarragona. Però només hi ha quatre trens semidirectes al dia, dos d’anada i dos de tornada. A més, la plataforma Trens Dignes a les Terres de l’Ebre també ha lamentat que només siguin de dilluns a divendres, i que els usuaris de la línia R15, la de la Ribera d’Ebre, no tenen aquest servei ni tampoc els nous combois de la sèrie 449, més moderns i còmodes.

La Generalitat assumirà el cost dels nous trens semidirectes, amb un pressupost de 900.000 euros anuals. En canvi, la nova xarxa de Rodalies al Camp de Tarragona que s’ha estrenat aquest dijous costarà més de tres milions d’euros anuals, i permetrà una integració tarifària que també es reivindica des de l’Ebre. El mateix cost, tres milions d’euros, que tindran les Rodalies de Girona que també entraran en funcionament el proper dilluns, 24 de març.

 

Imatge Trens Dignes a les Terres de l'Ebre, a Twitter

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

Disqus for Marfanta