14 d’agost de 2014

El vent torna a frustrar l’última escala del creuer Star Flyer al port de la Ràpita


SANT CARLES DE LA RÀPITA (Montsià).- El fort vent de mestral que aquest dimecres bufava al delta de l’Ebre va impedir que el creuer Star Flyer pogués fer la seua última escala de l’estiu al port de Sant Carles de la Ràpita. És a dir, s’ha repetit la mateixa situació que durant la primera escala del veler, el passat 9 de juliol, ja que l’entrada de l’Star Flyer a port de la Ràpita també es va frustrar per la meteorologia. Una altar vegada, el capità va decidir tirar l’àncora al mig de la badia dels Alfacs. I és que a primera hora de la tarda s’esperaven vents de 30 nusos que haurien dificultat la sortida del veler del port i de la badia, on només hi ha dragat un canal de pas.

Per tant, aquest petit creuer de luxe ha fet quatre escales en dimecres, des del passat 16 de juliol fins al 6 d’agost. En cadascun dels viatges, l’Star Flyer ha transportat uns 200 passatgers, la meitat dels quals han desembarcat a la Ràpita per fer algunes de les activitats que havia proposat l’organització i la destinació del creuer. Han tingut molt bona acollida les rutes en caiac per la badia dels Alfacs, l’observació d’ocells al Parc Natural del Delta, i la ruta per les muscleres, que permet degustar ostres i musclos a les mateixes batees. En aquest sentit, el regidor de Turisme, Lluís Granero, ja va declarar a Canal 21 Ebre que a la Ràpita seguiran treballant per oferir un producte de qualitat.

A més, Granero va demanar paciència al comerç local, ja que les repercussions es veuran a mig termini. I és que el 2015 la companyia Star Clipper continuarà operant a la Ràpita, amb la intenció d’incrementar les estades dels creueristes a la població. A banda, també s’està negociant amb altres companyies perquè els seus vaixells de petit i mitjà format també facen escales a la Ràpita.

El port de la Ràpita podria acollir, en un futur, fins a un o dos creuers per dia, i no només un per setmana. A hores d’ara, la limitació del port de la Ràpita és el seu calat de set metres de fondària. Però aquesta limitació té un aspecte positiu, i és que la qualitat adquisitiva dels creueristes de petits vaixells és molt millor que la dels creuers més grans. En tot cas, l’Ajuntament demanarà una actuació de dragatge del canal d’entrada a la badia i al port, perquè els creuers hi puguen accedir sense dificultats.

Imatge Manolo Velázquez

1 comentari:

  1. Un petit remolcador ho arreglaria ràpid.

    ResponElimina

NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

Disqus for Marfanta