20 de gener del 2005

[Nota de premsa] La Diputació difon els atractius de la Costa Daurada i les Terres de l'Ebre a Fitur

Els patronats i oficines de turisme de la demarcació es promouen al certamen sota el paraigua de la institució intercomarcal

Els patronats i oficines municipals i comarcals de turisme del Camp de Tarragona i de les Terres de l’Ebre, a més de PortAventura, són presents a la 30a edició de la Fira Internacional de Turisme FITUR de Madrid sota el paraigua que els ofereix la Diputació de Tarragona. Així doncs, en aquesta època de crisi econòmica global, la institució intercomarcal aposta fort per la promoció turística de la demarcació per tal de potenciar aquest sector productiu en benefici del territori i de les persones. El president de la Diputació de Tarragona, Josep Poblet, acompanyat pel president del Patronat de Turisme de la institució, Joan Aregio, i representants d’aquest organisme, ha visitat l’estand de la Diputació i ha mantingut contactes professionals amb diverses empreses turístiques –Barceló Viatges, Orizonia, Vremia Tour, entre altres– per tal de difondre els atractius culturals, paisatgístics i monumentals de les nostres comarques, així com l’àmplia oferta d’allotjament i restauració.

A la zona promocional de la Diputació de Tarragona s’hi mostren les marques turístiques Costa Daurada i Terres de l’Ebre, gestionades per l’ens intercomarcal, a més dels patronats i oficines que participen en el programa córner de promoció conjunta. De la Costa Daurada, hi participen Calafell, el Vendrell/Coma-ruga, Roda de Barà, Creixell, Torredembarra, Valls, la Ruta del Cister, Montblanc, Altafulla, Tarragona, Vila-seca/la Pineda Platja, PortAventura, Reus, Salou, Cambrils, Mont-roig del Camp/Miami Platja, Priorat, l’Hospitalet de l’Infant i la Vall de Llors. Pel que fa a les Terres de l’Ebre, hi assisteixen Ascó, Tortosa, Sant Carles de la Ràpita, la Terra Alta i el Consorci Memorial de la Batalla de l’Ebre. L’estand de la Diputació de Tarragona ocupa un espai a la zona de Turisme de Catalunya.

Josep Poblet: “Suma d’esforços”

Durant l’estada a FITUR, Josep Poblet ha ressaltat la importància de l’acció de promoció conjunta que representa l’acord córner: “En aquests moments, la suma d’esforços és de màxima importància per tal de difondre el turisme de la Costa Daurada i les Terres de l’Ebre en aquest marc expositiu, un dels més importants del món”. El president de la Diputació també ha destacat la necessitat de diversificar el turisme a la demarcació per tal de desestacionalitzar-lo i crear nous al·licients i visitants a part del sol i platja, tal com ja s’està fent potenciant àmbits com la cultura, la natura, l’enologia i la gastronomia en general. En aquest sentit, Josep Poblet s’ha referit a atractius com la Ruta del Cister, la del Modernisme, Tàrraco i els parcs naturals dels Ports o del Montsant. Tot plegat, ha afegit, ajudarà el sector a ser més fort davant la crisi econòmica, que si bé no afecta directament al turisme, sí que ho fa de manera indirecta.


Tant Josep Poblet com Joan Aregio han ressaltat la consolidació de la marca Costa Daurada i el creixement que experimenta la marca Terres de l’Ebre. També han apostat per continuar donant suport al turisme, i han mostrat el seu desig que el Govern català també aposti fort per aquest sector. En aquest sentit, la Diputació ha demanat una trobada amb la Generalitat per tal de tractar estratègies per reforçar l’aeroport de Reus davant la possibilitat que Ryanair operi des de Barcelona. El conseller d’Innovació, Universitats i Empresa de la Generalitat, Josep Huguet, ha visitat avui l’estand de la Diputació acompanyat del director general de Turisme, Joan Carles Vilalta.

Promoció conjunta Salou-Cambrils-la Pineda-Reus-PortAventura

D’altra banda, Josep Poblet i Joan Aregio han participat en un acte de promoció conjunta dels municipis de Salou, Cambrils, Vila-seca/la Pineda i Reus, junt amb PortAventura. L’alcalde salouenc, Pere Granados, i el regidor de Turisme d’aquest municipi, Alberto del Hierro, hi han destacat els avantatges d’unir esforços entre tots aquests nuclis turístics, i han assenyalat que un dels principals objectius en l’àmbit turístic és recuperar els turista anglès i francès i buscar altres mercats nous. A continuació, la regidora de Turisme de Cambrils, Anna López, ha destacat els atractius gastronòmics de Cambrils, entre altres, i s’ha referit a la celebració enguany de la 4a jornada gastronòmica Fòrum del Mar. De la seva banda, la directora de PortAventura, Mercedes de Pablo, ha fet esment al 15è aniversari del parc i ha anunciat que aquest se celebrarà amb festa grossa. Pel que fa a la regidora reusenca Martina Garcia, ha ressaltat el patrimoni modernista de Reus i el seu atractiu per als turistes que s’estan als diferents indrets costaners. Finalment, Josep Poblet, alcalde de Vila-seca, s’ha referit a la important unió del sector privat i públic per potenciar el turisme: “Un somni de Jaume Ferrer que s’ha fet realitat”, en referència al qui va ser empresari hoteler i president de la Cambra de Comerç de Tarragona, ja desaparegut. Josep Poblet s’ha referit al paper cabdal de la URV a través de l’Escola Universitària de Turisme i Oci de la URV, i ha destacat així mateix la importància del món del coneixement per millorar en competitivitat.

Un certamen de referència

Inaugurat avui pels Reis Joan Carles i Sofia, FITUR se celebra fins el 24 de gener al Parque Ferial Juan Carlos I de Madrid. Durant aquests dies, el certamen esdevé un gran aparador turístic i centre de negocis on es desenvolupen relacions comercials i es presenten novetats a l’entorn d’aquest important sector econòmic. Es tracta, doncs, d’una de les millors eines per a la promoció i comercialització dels productes turístics d’arreu del món, amb una gran qualitat i diversitat de l’oferta: 170 països i 11.000 empreses dels cinc continents, una àmplia oferta que es reparteix en 75.000 metres quadrats de superfície expositiva. FITUR aplega anualment uns 180.000 visitants, entre professionals, periodistes i públic en general.

20-1-2010

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

Disqus for Marfanta