17 d’octubre del 2006

Foment millorarà 76 quilòmetres de ferm a les artèries viàries del Camp i les Terres de l'Ebre

El Ministeri executa les obres del pont de l'Asmà, entre Móra la Nova i Falset

El Ministeri de Foment va anunciar ahir que té previst millorar 76 quilòmetres de ferm a les principals carreteres del Camp i l'Ebre. A més, Foment ja ha iniciat les obres del pont sobre el riu Asmà de l'N-420, entre Móra la Nova i Falset. En realitat, els treballs arriben amb molt retard, ja que el traçat de l'N-420 va ser condicionat el 1992. Només restaven pendents les obres del pont de l'Asmà, que van ser licitades al novembre del 2003 amb un pressupost de més de 3 milions d'euros.

El Ministeri de Foment va informar ahir de l'adjudicació de les obres de conservació de diferents trams de carreteres de la demarcació de Tarragona. És el cas de l'AP-7, l'N-240, l'N-241, l'N-340, la T-11 i l'N-420. De fet, Foment ja ha iniciat les obres de rectificació del traçat de la carretera N-420 entre Móra la Nova i Falset, al seu pas pel riu Asmà. Es tracta d'un tram d'uns 650 metres de longitud, que al novembre del 2003 ja tenia un pressupost de licitació de més de 3 milions d'euros. De totes maneres, encara que el termini màxim d'execució de les obres era d'un any, la reforma del pont de l'Asmà encara no havia començat.
En aquest context, l'alcalde de Móra la Nova, Joan Manel Sabanza, va afirmar que el retard és «incomprensible, molt molest i indignant», però va valorar molt positivament l'inici de les obres. Així, Sabanza va recordar que el pont de l'Asmà és «un veritable punt negre de la xarxa viària, en què no s'han produït més accidents de miracle». «Amb la millora del pont guanyarem en seguretat i en tranquil·litat, però no podem més que lamentar que les obres hagin tardat tant», va afegir Sabanza, que també va denunciar el retard dels treballs de cobriment del pas a nivell de Móra la Nova. El traçat de l'N-420 entre Móra la Nova i Falset va ser millorat el 1992, a excepció del pont de l'Asmà. La reforma va provocar un increment de la velocitat, però el pont és molt estret i no permet la circulació de dos vehicles en sentits oposats. Això, lligat als forts pendents que hi ha en tots dos sentits de la marxa, va convertir-lo en un dels pitjors punts negres de la xarxa viària del Camp i l'Ebre.

El Punt (17-Octubre-2006)

3 comentaris:

  1. Al tall d'aquesta oportuna notícia, recordo les darreres pujades al Port que, a la caça del mític rovelló acabo de fer. Francament, no sabía si calçar-li al cotxe les botes de muntanya.

    Dic jo que tant de bony i forat no s'han degut fer en una nit, per no parlar de la manca de senyalització (ratlles al terra, per exemple).

    No és tema electoralista? Potser quan algun fill/a de regidor/a s'estimbi. Llàstima.

    ResponElimina
  2. Només una puntualització.
    Sobre el pont de la carretera Mora-Falset, que dius que és sobre el riu Asmà. Que, per cert, és una pena.
    Este riu, que és el que omple l'embassament des Guiamets, jo el coneixia com "Riu Asmat". Ho he cercat per si estaba errat, però he trobat este document de l'ACA on també li diu Asmat.
    Coses.

    http://www.mediambient.gencat.net/aca/documents/ca/publicacions/memoria_2004_primera_part.pdf

    ResponElimina
  3. No sé, Mario...
    La veritat és que m'agrada més Asmat que Asmà.

    ResponElimina

NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

Disqus for Marfanta