19 de gener del 2007

Sabaté crida a defugir els localismes per consensuar l'autovia de l'Aragó

L'alcalde de Tortosa reitera que l'Ebre ha de reclamar el desdoblament de l'N-420, la C-43 i la C-12

L'alcalde de Tortosa, Joan Sabaté, ha fet una crida al consens del territori per aconseguir que l'autovia de l'Aragó (A-68) acabi al port dels Alfacs. Segons afirma Sabaté en un extens article enviat a la premsa escrita, cal anar «més enllà d'un interès localista» i acceptar que la proposta que faria passar l'autovia per l'N-420, la C-43 i l'eix de l'Ebre (C-12) és l'opció que més beneficia el conjunt de les Terres de l'Ebre. Sense citar directament la Terra Alta i la Ribera d'Ebre, Sabaté comprèn que una part del territori tinga «interessos concrets» per millorar la connexió amb el Camp de Tarragona, i per tant també reclama el desdoblament de l'N-420.

Joan Sabaté afirma que la «insuficient inversió pública quant a infraestructures» és la gran assignatura pendent del territori. «Necessitem aquesta millora en infraestructures perquè és la base del nostre desenvolupament», hi afegeix l'alcalde de Tortosa en el primer paràgraf de l'article que ha enviat aquesta setmana a la premsa. Segons Sabaté, cal garantir el paper de sortida natural al mar que la vall de l'Ebre va perdre amb la construcció del ferrocarril, durant la segona meitat del segle XIX. Per l'alcalde, «la recuperació del paper tradicional de les Terres de l'Ebre com a nexe i mitjà de comunicacions contribuirà a estructurar i recuperar un territori que té un paper important a desenvolupar dintre de Catalunya». Tot seguit, l'article de Sabaté assenyala que «cal treballar fort», tot i que adverteix que el territori ja va «pel bon camí». Així, Sabaté recorda que el territori ha aconseguit que el Ministeri de Foment haja dissenyat la nova autovia A-7 per l'interior del Baix Ebre i del Montsià, travessant l'eix de l'Ebre desdoblat, que la Generalitat també perllongarà fins al port dels Alfacs i Alcanar. «En aquest escenari, la perllongació de l'autovia A-68 de Saragossa i Alcanyís a Gandesa, i per Tortosa i Amposta fins al port dels Alfacs, és una opció estratègicament important per a les Terres de l'Ebre», insisteix Sabaté. Segons l'alcalde tortosí, aquesta opció completa el mapa d'infraestructures de llarg recorregut.
L'article de Sabaté conclou que la continuïtat de l'A-68 per la carretera N-420 fins a Gandesa, amb el desdoblament de la C-43 i l'eix de l'Ebre, garanteix la seua connexió amb el corredor mediterrani, i per tant «la sortida de l'Aragó al mar que molts sectors socials, econòmics i polítics d'aquesta comunitat estan reclamant». Però Sabaté adverteix que el disseny de les infraestructures ha d'anar en paral·lel al consens de tots els pobles i ciutats del territori, «més enllà d'un interès localista que ha d'acabar beneficiant tothom en particular i el territori en general». L'alcalde hi afegeix que «no és una cabòria momentània», que demani la connexió amb els Alfacs perquè aquest port siga part del front portuari català i «un revulsiu per al desenvolupament industrial i econòmic» del territori. Sabaté recorda que la infraestructura ja estava prevista al pla estratègic del PSC. A més, també cita la lliçó inaugural que ell mateix va pronunciar el 1986 com a director delegat del centre de formació professional de Sant Carles de la Ràpita, en què ja defensava la proposta.

El Punt (19-Gener-2007)

Per saber més: -La plataforma del Priorat veu innecessari el desdoblament (El Punt)

4 comentaris:

  1. Un altre cop el nostre benvolgut alcalde demana "consens". Aquesta paraula es va repetint cada cop més mentre s'acosten les el.leccions municipals...Curiós no?

    ResponElimina
  2. ja pot demanar
    que esta autovia només està a la seva imaginació

    ResponElimina
  3. La Plataforma del Priorat s'equivoca:

    -Per una vegada s'actua amb previsió de futur (horitzó 2016-2020 aprox).
    -L'increment del trànsit és brutal i hi ha trams molt perillosos.
    -Una autovia té un impacte negatiu sobre el territori si està mal feta.
    -Sempre parlen d'un model consensuat de territori. Per què no pregunten als ciutadans que els sembla? (o això o fan política seriosament i no política sense mullar-se.
    -La N-420 no és una carretera local entre el Priorat i Reus, sinó un eix que vertebra el Camp amb comarques com el Priorat, la Ribera, la Terra Alta, el Matarranya, el Baix Aragó i altres.
    -Voler una dualitat entre comarques metropolitanes denses i contaminades i pessebres d'interior habitats només per iaios i neorurals no és sostenibilitat.
    -Si no es planteja l'alternativa N-420 es plantejarà pels Ports de Morella. Troben millor aquell impacte ambiental? (De la frase "pensa globalment i actua localment" obliden sempre la primera part)
    -Els indicis de canvi positiu en la comarca han arribat paral·lelament a la millora de les comunicacions, i qui es vulgui enganyar que s'enganyi.
    -Treure aquí el tema del canvi climàtic ja és "el no va más" de l'argument fàcil.
    -Si prenen aquesta postura en un àmbit de clar interès social perdran suports en altres temes que toquen com els molins i a la seua pròpia comarcal.

    Per les autovies de la C-12 i la N-420, per l'equilibri i la dignitat de les comarques interiors!

    ResponElimina
  4. Poz zi crida...que cridi....No?

    ResponElimina

NORMES D'ÚS
La Marfanta permet els lectors registrats deixar-hi comentaris a cadascuna de les entrades. Amb tot, no s'acceptaran opinions que atemptin contra empreses o persones, i tampoc continguts amenaçadors o de caràcter sexista, racista o xenòfob, que seran eliminats quan siguin localitzats o notificats per algun usuari. Així La Marfanta no es fa responsable dels comentaris que facin els visitants, ni tampoc de les violacions dels drets de la propietat intelectual i/o propietat industrial de terceres persones (físiques i/o jurídiques) comeses pels visitants del web.

Disqus for Marfanta